آشنایی با انواع هتل ها در سفرهای خارجی

شايد اين پرسش براي شما بارها پيش آمده باشد که اصطلاحاتي که آژانس هاي مسافرتي درباره هتل ها به کار مي برند به چه معنايي ميباشند؟ تفاوت FB با All در چيست؟ تفاوت تخت Twin با King در چيست؟ Resort به چه معني ميباشد؟ سعي کرديم در اين پست از منبع هتل لانگ بيج ريزورت آلانيا به تمامي ابهامات شما پاسخ بدهيم تا با اطلاعات کامل تري نسبت به انتخاب هتل خود اقدام نماييد. با ما همراه باشيد
هتل تجارتى Commercial Hotel
هتل حومه شهر Sub-urban Hotel
هتل شهرى Urban Hotel
هتل با فضاى بازميانى Atrium Hotel
هتل بزرگ Meca Hotel
هتل گرد همايى Convention Hotel
هتل فرودگاه Air port Hotel
هتل مسکونى براى مهمانانى که اقامت طولانى دارند Lodging Type Hotel
هتل بازيهاى شبانه Night Clup Hotel
هتل سوپر لوکس Super Lux Hotel
هتل تمام سوئيت Suite Hotel
هتل باسوئيت هاى يک طبقه هاى پراکنده BungalowSuite Hotel
متل بين راهى Motel
متل متوسط ميان راه Motor inn
هتل ارزان قيمت Budget inn
هتل تفريحى Resort Hotel
هتل آپارتمان Apartment Hotel
هتل مالکيت زمانى مشترک Time Sharing Hotel
هتل مالکيت مشترک Condominium Hotel
پانسيون Boarding House
مهمانسرا Guest House
مسافر خانه، استراحتگاه Hostel
خوابگاه Dormitory
هتل کازينو Hotel Cazino
انواع اتاق هاي موجود در هتلها
سوئيت اداري Office Suite
سوئيت کنفرانس Conference Suite
سوئيت کوچک Mini Suite
سوئيت معمولي Junior Suite
سوئيت دو لوکس Deluxe Suite
سوئيت دوبلکس Doublex Suite
سوئيت مسافرين مهم Vip Suite
سوئت مجلل Imperial Suite
سوئت محصور Pent house Suite
سوئت ماه عسل Fiesta Suite
سوئيت ماه عسل (براي اقامت ) Dolcevita Suite
سوئيت يک نفره Single Suite
کابانا Cabana
استوديو Studio
آپارتمان Apartement
بنگلو Bungalow
اتاق هاي دور Remote Function
اتاق هاي تو در تو Connected Room
اتاق با بالکن Balcony Room
اتاق با استخر خصوصي Room With Private Pool
اتاق ضيافت Banquet Room
اتاق خانواده Family Room
واحد هاي فاميلي Family Units
اتاق معمولي با حمام Room With Bath
اتاق با چشم انداز جنگل Woods View Room
اتاق معمولي بدون حمام Room Without Bath
اتاق نشيمن يا سالن پذيرايي Parlor
انواع اتاق
اتاق يک نفره : اتاق يک نفره که سينگل ناميده مي شود . داراي يک تخت مي باشد و اختصاراً با علامت SGL نشان داده مي شود.
اتاق دو نفره : اتاق دو نفره که دبل يا توئين ناميده مي شود . دبل يعني اتاقي که يک تخت دو نفره به هم چسبيده دارد و توئين اتاقي است که دو تخت مجزا دارد و اختصاراً با علامت DBL نشان داده مي شود.
اتاق سه نفره :اتاق سه نفره که تريپل ناميده مي شود . داراي ? تخت تک نفره و يا يک تخت تک نفره و يک تخت دونفره به هم چسبيده مي باشد و اختصاراً با علامت TPL نشان داده مي شود.
سوئيت Suite: به اتاقي گفته مي شود که قسمت جلوي آن مختص پذيرايي و پشت آن اتاق خواب قرار گرفته است ، در بعضي از هتل ها قسمت پذيرايي در پايين و چند پله بالاتر اتاق خواب و حمام قرار دارد ( دوبلکس ) البته مي توان در سوئيت يک آشپزخانه کوچک نيز داير نمود.
آپارتمان Apartment :عبارت است ازيک هال و پذيرايي با يک ، دو و يا سه اتاق خواب که هر کدام داراي دو تخت است . در صورتي که دواتاقه باشد، معمولاً يک اتاق ( دبل ) يک تخت دو نفره و اتاق ديگر توئين، دو تخت يک نفره خواهد داشت .هر آپارتمان يک حمام مشترک دارد و يک آشپزخانه کوچک.معمولاً در قسمت پذيرايي به تعدادکافي صندلي يا مبل راحتي وجود دارد.
استوديو Studio : به اتاقهايي گفته مي شود که در بدو ورود به شکل اتاق پذيرايي ديده مي شود ولي در صورتي که مبلها يا کاناپه ها را به صورت تختخواب در آورند حکم اتاق خواب را خواهد يافت، از اين رو روزها اتاق پذيرايي و شبها اتاق خواب است .البته کاناپه ها طوري ساخته شده اند که مي توان بالش و پتو و ملحفه را داخل آن جاي داد. اتاق استوديو حمام نيز دارد، استوديو مي تواند آشپزخانه کوچکي نيز داشته باشد.
کانکتد روم Connected Room : دو اتاق تودرتو را مي گويند، هر دو اتاق به راهرو اصلي هتل راه دارد و هر کدام به تنهايي يک اتاق کامل است و حمام جداگانه اي هم دارد، اين دو اتاق به وسيله يک در از وسط به هم متصل است. چنانچه يک خانواده چهار نفره ، چنين اتاقي را درخواست نمايد ، بچه ها در يک اتاق و پدر و مادر در اتاق ديگر اقامت خواهند نمود ، بدون اين که درب راهرو اصلي را باز کنند، دو اتاق از درب وسط مي توانند با هم در ارتباط باشند.
کابانا Cabana :اتاقي است هم کف، که پنجره آن به محوطه اي باز مي شود که متصل به استخر شناست. ساکن چنين اتاقي مي تواند براي تعويض لباس از اتاق مخصوص خود استفاده نمايد.
فيستا سوئيت Fiesta Suite : اين نوع سوئيت ها معمولاً در هتل هائي قرار دارند که داراي سالن عروسي است و پس از پايان مجلس عروسي ، براي استراحت و خواب در اختيار عروس و داماد قرار مي گيرد . معمولاً مخارج اين سوئيت قبلاً جزو هزينه هاي مجلس عروسي منظور گرديده و حساب جداگانه اي ندارد.
اتاقهاي ديگري هم در هتلها و متلها وجود دارند که بنا به علاقه وتمايل مسافران دراختيار آنان گذاشته مي شود که عناوين آنها در جدول “انواع اتاق ” آورده شده است.