اخذ ویزای دانشجویی

هر ساله بيش از 130 هزار دانشجو از کشورهاي مختلف براي تحصيل در سطوح مختلف و همچنين آموختن زبان انگليسي يا فرانسه به کانادا مي آيند. هر استان در کانادا، مقررات آموزش و مدارس مختص به خود را دارا ميباشند و مديريت آن را در دست دارند.

مدارس کانادايي فرصت هاي گسترده اي را در اختيار دانشجويان خارجي قرار ميدهند و سعي بر آن دارند تا زندگي دانشجويان خارجي را در اين کشور را با چالشهاي کمتري مواجه کنند.

افرادي که مايلند در نهادهاي آموزشي کانادا تحصيل کنند، بايستي ابتدا از يک موسسه آموزشي معتبر کانادايي پذيرش تهيه کنند و بعد از اداره مهاجرت کانادا مجوز تحصيل اخذ نمايند. مجوز تحصيل ، مدرکي ست که توسط مقامات مهاجرت به کانادا صادر ميشود و طبق آن به يک شخص خارجي اجازه داده ميشود در کانادا تحصيل کند. اين مدرک نام موسسه مورد تحصيل، برنامه و رشته تحصيلي را مشخص ميکند.

اداره مهاجرت کانادا به طور طبيعي مجوز تحصيل را براي آن دسته که از يک موسسه معتبر آموزشي کانادايي پذيرش دريافت داشته اند، و پول کافي براي پرداخت شهريه و گذران زندگي دارند، صادر ميکند. در بعضي موارد، ممکن است اداره مهاجرت از متقاضي بخواهد که آزمايشات پزشکي هم انجام دهد. به علاوه، افرادي که مجوز تحصيل را کسب ميکنند بايستي براي ويزيتور ويزا نيز اقدام کرده و آن را اخذ نمايند. آنها بايستي تمامي معيارهاي لازم براي کسب رواديد کانادا را دارا باشند.

اداره مهاجرت کانادا معمولا مجوز تحصيل را براي مدت مشخص دوره تحصيلي صادر ميکند. اگرچه دانشجويان بين المللي که در مونتريال يا ديگر شهرهاي استان کبک تحصيل ميکنند، بايستي وضعيت اقامتي خود را هرساله تجديد کنند.

براي دوره هايي که شش ماهه و يا کمتر هستند، دوره هايي که ماهيتاً آکادميک و حرفه اي نيستند، دوره هايي که همراه با تورهاي مسافرتي ارائه ميشوند و دوره هاي مربوط به کار در شيرخوارگاه ها و مهدکودک ها، مجوز تحصيل نياز نميباشد.