اقامت استرالیا وکیل اخذ ویزای استرالیا

مهمترين فاکتوري که معمولا افراد براي مهاجرت به استراليا مد نظر دارند برخورداري از يک زندگي مرفه تر نسبت به زندگي فعلي شان است. حالا در هر نقطه اين کره خاکي که باشيد. مهم اين است که مقصد بعدي شما شرايط مطلوب تري را براي زندگي فراهم کند.

گام اول
اگر قرار باشد مهاجرت (به هر دليل) باعث تنزل کيفيت زندگي شما شود عملا کار عبثي خواهد بود.
از جمله مهمترين عواملي که کيفيت زندگي شما را به شدت تحت تاثير قرار مي دهد داشتن شغل مناسب است. اگر شما نتوانيد از لحاظ مالي زندگي خود را تامين کنيد جنبه هاي ديگر زندگي شما هر چند هم بسيار مثبت، تحت تاثير قرار خواهند گرفت.
زماني‌ استراليا حاضر بود براي گرفتن مهاجر هزينه سفر را نيز پرداخت کند و آمدن به استراليا بسيار آسان بود اما در حال حاضر (و علي الخصوص بعد از فوريه???? ) و با آمدن قوانين جديد شرايط براي مهاجران در مقايسه با حتي ? سال پيش بسيار سخت تر شده است.

سيدني
به نوعي استراليا ديگر نياز به هر مهاجري ندارد. فقط افرادي را مي‌پذيرد که در استراليا بتوانند شغل داشته باشند، زبانشان قوي باشد و از تجربه کاري خيلي‌ خوبي‌ برخوردار باشند. اين يعني حداقل ? سال سابقه کار تمام وقت مفيد.
لذا حتي اگر شغل شما در ليست مشاغل مورد نياز استراليا (اططلاحا SOL) نيز باشد حتما از اينکه در زمينه کاري شما بازار نسبي کار خوب است اطمينان حاصل کنيد.
بطور مثال مهندسين و متخصصين کشاورزي. بله اين شغل در ليست مشاغل موجود است اما در زمينه کاري اصلا وضعيت کاري خوب نيست. ضمنا در برخي مشاغل داشتن زبان بسيار قوي الزامي است. مثلا حسابداري يا متخصص روابط عمومي. لذا بايد بسيار در اين زمينه واقع بين بود.
اگر شغل شما در ليست مشاغل موجود نيست عملا گرفتن ويزاي دائم از طريق ويزاي مهارت غير ممکن است و شما يا بايد به فکر يک کشور ديگر و يا يک نوع ديگر ويزا باشيد.

گام دوم
آمادگي فرهنگي‌
استراليا و ايران از لحاظ فرهنگي‌ با هم تفاوتهاي بسياري دارند. موضوع اصلا اين نيست که کدام بهتر است. هر کدام خوبي ها و بدي هاي خود را دارند. شما حتما بايد در اين زمينه مطالعاتي انجام دهيد. هر چند نظر‌ها بسيار متفاوت خواهد بود. در اينجا چندين نکته ذکر ميشود اما بديهيست که فرهنگ مقوله ايي بسيار پيچيده مي‌باشد که به چند نکته خلاصه نمي شود.

قانون پذيري (راهنمايي و رانندگي، ماليات، حقوق زن و شوهر)
مسائل ديني و مذهبي‌ (عقايد شما، همسر و فرزندانتان، آميزش مصالحت آميز با ديگر مذاهب،...)
تربيت فرزندان
رفت و آمد‌هاي اجتماعي
تحمل دوري عزيزان و غربت
آمادگي مالي

که در اين زمينه در قسمت‌هاي بعدي مفصل صحبت ميشود.

آمادگي خانوادگي
آيا شما تحمل دوري عزيزانتان را داريد؟
وابستگي هاي شما به دوستان و فاميل چقدر است؟
اکيداً توصيه مي‌کنيم تا وقتي‌ که بليط هواپيماي خود را نگرفته ايد در مورد برنامه ي‌ زندگيتان از جمله تصميم براي مهاجرت به دوستان و آشنايان (حتي خيلي‌ نزديک) چيزي نگوييد. حتما با خانواده درجه يک خود مشورت کنيد ولي فقط در حد نظرخواهي و با زيرکي. اگر از زمانيکه به قول معروف نه به بار است و نه به دار همه جا جار بزنيد که قصد مهاجرت داريد و بعدا به هر دليل اين امر به سرانجام نرسد صحبت ها و حرف و حديث هاي زياد خواهيد شنيد.

ضمنا معمولا ما ايرانيها از لحاظ عاطفي بسيار وابسته هستيم. لازم نيست بدون ضرورت باعث نگراني عزيزانتان (مخصوصا پدر و مادر مسن) شويد.

هنگامي که با مطالعه و تحقيق تمام جوانب کار را سنجيديد و به اين نتيجه رسيديد که مهاجرت به نفع شماست آنگاه دنبال يک مشاور خوب باشيد تا شما را در طي‌ مسير همراهي کند. داشتن يک مشاور خوب پيمودن اين مسير را بسيار آسانتر مي‌سازد. 6-7 ماه مانده به صدور ويزا زمينه را براي عزيزاني که شايد مهاجرت شما برايشان سخت باشد مهيا کنيد تا ناگهان شوکه نشوند.