برنامه مهاجرت از طریق انتخاب استانی

يشتر استانها در كانادا داراي توافقي با دولت كانادا هستند كه به آنها اجازه مي‌دهد تا مهاجراني را كه علاقمند و اقامت در آن استان هستند را انتخاب كنند. اگر شما براي مهاجرت به كانادا از طريق يکي از استانها اقدام مي‌كنيد، بايد اول به استاني كه علاقمند به اقامت در آن هستيد درخواست داده و پروسه گزينش استاني را كامل كنيد. آن استان، درخواست شما را بر اساس نيازهاي مهاجرتي خود و تمايل حقيقي شما به اقامت در آن مورد ارزيابي قرار مي‌دهد.

بعضي از استانها برنامه مهاجرتي تجاري خاص خود را به عنوان يکي از برنامه‌هاي مهاجرت استاني خود دارند. اگر شما علاقمند به زندگي در يكي از اين استانها هستيد، بايد سرمايه گذاري تجاري خود را در آن استان انجام دهيد.

در زير ليستي از برنامه هاي مهاجرت استانهايي را که داراي روش تجاري هستند را ميتوانيد مشاهده کنيد:

برنامه استاني آلبرتا (برنامه كشاورزي)
برنامه استاني بريتيش كلمبيا
برنامه استاني مانيتوبا
برنامه استاني نيو برانزويك
برنامه استاني نيوفاندلند و لابرادور
برنامه استاني مناطق شمال غربي
برنامه استاني جزيره پرنس ادوارد
برنامه استاني انتاريو
برنامه استاني ساسكاچوان
برنامه استاني يوكان
پس از اينكه شما به وسيله يك استان يا منطقه مورد انتخاب شديد، شما بايد يك درخواست جداگانه به اداره شهروندي و مهاجرت كانادا (CIC) براي اقامت دائم بدهيد، سپس يك افسر دولت فدرال درخواست شما را بر اساس قوانين مهاجرت كانادا ارزيابي مي‌كند. شما بايد مراحل ارزيابي آزمون سلامتي و پزشكي و امنيتي و عدم جرم را بگذرانيد. همچنين بايد نشان دهيد که پول كافي جهت پشتيباني از خود و خانواده تان پس از رسيدن به كانادا داريد.