حقایقی جالب در مورد تایلند

تايلند کشوري پادشاهي جنوب شرقي آسيا است که قبلا به نام «سيام» شناخته مي‌شده است. امروزه بسياري از ايرانيان براي گردش و مسافرت راهي اين کشور مي‌شوند و از مقاصد گردشگري پرطرفدار در ايران است. تايلند امروزه به يکي از مناطق گردشگري محبوب، مخصوصا ايراني‌ها تبديل شده است. مردم اين کشور به زبان تايلندي صحبت مي‌کنند و اغلب آن‌ها بودايي هستند. اگر شما هم دوست داريد روزي به اين کشور سفر کنيد و يا تور تايلند  را رزرو کرده ايد ، با ما همراه باشيد تا در اين مقاله به معرفي چند حقيقت جالب آن بپردازيم:
?. نام کشور تايلند به زبان تايلندي «Prathet Thai» است که به معني «سرزمين آزاد» است. اين کشور تنها کشور جنوب شرقي آسيا است که هرگز تحت استعمار کشورهاي اروپايي قرار نگرفته است.
?. بزرگترين تنديس طلاي بودا در جهان، بزرگترين مزرعه‌ي تمساح جهان، بزرگترين رستوران دنيا، طولاني‌ترين پل تک دهانه‌ي معلق و بلندترين هتل جهان در تايلند قرار دارند.
?. در گذشته همه‌ي مردان جوان تايلندي از جمله پادشاهان قبل از تولد ?? سالگي خود، حداقل براي مدت کوتاهي هم شده راهب بودايي و تارک دنيا مي‌شدند. امروزه تعداد بسيار کمتري از مردان جوان اين کشور اين کار را مي‌کنند.
?. کوچک‌ترين پستاندار جهان به نام «Craseonycteris thonglongyai» در تايلند يافت مي‌شود.
?. يک مرد جادوگر تايلندي بلندترين موي اين کشور را دارد.
?. در سال ???? براي دو گربه‌ي ناياب چشم رنگي با نام‌هاي «فت» و «پلوي» با هزينه‌ي ????? دلار در تايلند جشن عروسي گرفتند که گران‌ترين جشن عروسي براي حيوانات خانگي در جهان بود!
?. در سال ????، ?? دامپزشک براي درمان پاي يک فيل ?? ساله دور هم جمع شدند که هنگام ورود به منطقه‌ي مين کاري شده به‌شدت آسيب ديده بود. حضور اين تعداد دامپزشک در يک روند درمان، يک رکورد محسوب مي‌شود.
?. در سال ???? يک گروه ???  نفري چترباز در «راتچاتاني» تايلند رکورد بيشترين تعداد چترباز در يک سقوط آزاد به ثبت رساندند. آن‌ها اين حلقه را به مدت ?/?? ثانيه نگهداشتند.
?. بزرگترين کيک جشن کريسمس جهان در ?? دسامبر سال ???? در بانکوک تايلند پخته شد. وزن اين کيک ???? کيلوگرم بود. اين کيک را به ????? قسمت تقسيم کردند.
??. طولاني‌ترين راه باريک و گربه‌روي جهان در تايلند قرار دارد که در ? آوريل ???? به ثبت جهاني رسيد. طول اين راه باريک ???? متر است.
??. پرموترين کودک جهان در تايلند زندگي مي‌کند!
??. نام کامل شهر بانکوک «Krungthepmahanakhon Amonrattanakosin Mahintharayutthaya Mahadilokphop Noppharatratchathaniburirom Udomratchaniwetmahasathan Amonphimanawatansathit Sakkathattiyawitsanukamprasit» است! معني آن «شهر فرشتگان، شهر بزرگ جاودانه، شهر باشکوه نه جواهر، مسند پادشاه، شهر کاخ‌هاي سلطنتي، شهر خدايان مجسم، ساخته شده توسط «Visvakarman» به دستورايندرا» است!
??. حروف الفباي تايلندي شامل ?? حرف صدادار و ?? حرف بي‌صدا است.
??. يک دهم گونه‌هاي جانوري جهان در تايلند زندگي مي‌کنند! بيش از ???? گونه از ارکيده‌هاي وحشي در جنگل‌هاي تايلند رشد مي‌کنند. تايلند در صادرات گل ارکيده در رتبه‌ي اول جهان قرار دارد.
??. گربه‌ي «سيامي» حيوان بومي تايلند است. در تايلند به آن‌ها «wichen-maat» مي‌گويند که به معني «الماس ماه» است. کتاب اشعار تايلندي مربوط به قرن ??، تعداد گونه‌هاي مختلف اين گربه را ?? گونه ذکر کرده است. امروزه فقط ? نژاد از اين گربه‌ها باقي مانده است. دادن يک جفت گربه‌‌ي «سي سوات» (گونه‌اي از گربه‌هاي سيامي) به عروس و داماد در تايلند خوش يمن است.
??. سمي‌ترين مار جهان يعني «مار کبري» در تايلند زندگي مي‌کند. طول اين مار مي‌تواند به بيشتر از ?/? متر برسد و سم نيش آن مي‌تواند يک فيل را از پا دربياورد!
??. لانه‌ي پرنده‌هاي «Swiftlet» از بزاق پرنده‌هاي نر اين گونه از پرندگان به‌وجود مي‌آيد. لانه‌ي اين پرنده‌ها را از غارهاي تايلند جمع‌آوري مي‌کنند و ??? گرم آن را ??? دلار مي‌فروشند! اين لانه يکي از پرطرفدارترين و گران‌قيمت‌ترين مواد غذايي در دنيا است!
??. رودخانه‌ي «مکونگ» در مرزهاي شرقي تايلند جاري است و در آن بيش از ???? گونه ماهي زندگي مي‌کنند. در اين رودخانه برخي از بزرگترين ماهي‌هاي آب شيرين جهان وجود دارد که شامل گربه ماهي غول پيکر نيز مي‌شود که مي‌تواند ? متر طول و بيش از ??? کيلوگرم وزن داشته باشد!
??. يکي از عجيب‌ترين موجوداتي که در تايلند مي‌توان پيدا کرد، «انواع ماهي‌هاي گوبي» هستند که مي‌توانند در زمين زندگي کرده يا از درخت بالا بروند! اين ماهي از باله‌هاي خود براي راه رفتن استفاده مي‌کند و مي‌تواند اکسيژن را از طريق پوست و آستر مغزي موجود در دهانش جذب کند. اين ماهي بيشتر اوقات بيرون از آب زندگي مي‌کند و جلبک مي‌خورد.
??. صد سال پيش در تايلند ??? هزار فيل زندگي مي‌کردند که حدود ?? هزار تاي آن‌ها رام نشده بودند. اما امروزه فقط ? هزار فيل در تايلند وجود دارد که کمتر از نيمي از آن‌ها وحشي هستند.
??. هم فيلم هاليوودي و هم اجراي تئاتر خياباني «پادشاه و من» در تايلند ممنوع اعلام شده است! حکومت اين کشور اين فيلم را توهيني به پادشاه مي‌دانند. در اين فيلم شاه فردي بي‌فرهنگ معرفي شده و اين در حالي است که پادشاه سيامي، شاه فقيد اين کشور اولين شاه آسيايي بود که به‌طور کامل و روان انگليسي صحبت مي‌کرد. اين پادشاه که فردي باهوش بود، پدر دانشمندان تايلندي ناميده مي‌شود.
??. تايلند پنجاه و يکمين کشور بزرگ جهان است!
??. بانکوک به‌ دليل داشتن کانال‌هاي آبي زياد در سطح شهر، به «ونيز شرق» شهرت دارد.
??. فرودگاه بين المللي «Don Mueang» در تايلند، بلندترين برج مراقبت در جهان را دارد که ارتفاع آن به ??? متر مي‌رسد.
??. «Khao San Road» سرزنده‌ترين و شلوغ‌ترين منطقه‌ي توريستي بانکوک است.
??. در سال ????، طبق گزارشات منتشر شده‌ در مجله‌ي «Travel and Leisure»، بانکوک بهترين شهر جهان شناخته شد.
??. هر ساله حدود ? ميليون گردشگر خارجي از تايلند بازديد مي‌کنند. هم‌چنين اين کشور مهاجران زيادي را از کشورهاي توسعه يافته به خود جذب کرده است.
??. تايلند بزرکترين توليدکننده‌ي قلع جهان است.
??. پدر «تايگر وودز» (از بزرگترين بازيکان گلف در جهان) آمريکايي و مادرش تايلندي بود.
??. ترن هوايي گاهي به دليل نامعلومي توقف مي‌کند. زماني که يکي از اعضاي خانواده سلطنتي به شهر مي‌رود، ترن در نقطه‌اي توقف مي‌کند که پايين‌تر از آن شخص باشد. چرا که هرگز نبايد شخصي در جايگاه بلند‌تري نسبت به اعضاي خانواده سلطنتي قرار بگيرد.
??. «بوميبول آدولياده» که در سال ???? به عنوان شاه راماي نهم برگزيده شد، طولاني‌ترين دوره سلطنت را هم در جهان و هم در تايلند به نام خود ثبت کرد. وي در سال ???? در آمريکا به دنيا آمد؛ زماني که پدرش در دانشگاه هاوارد در رشته داروسازي تحصيل مي‌کد. وي طرحي براي باروري ابر‌ها ارائه داده است و از دانشگاه سوئيس در رشته مهندسي مدرک گرفته است. وي همچنين سرود ملي تايلند را ساخته و نوازنده ساکسيفون است.