راهنمایی برای حفظ سلامت در تابستان داغ

راهنمایی های زیر مجموعه ای از نکات مهم در مورد گذراندن تابستانی ایمن و سالم است.
1. رژیم تابستانی
رژیم غذایی یکی از مهمترین عوامل است که به  بدن شما کمک می کند نسبت به گرما واکنش نشان دهد. به علت عرق کردن بیش از حد، نگه داشتن آب بدن ضروری است.
اساسا، مصرف مایعات برای حفظ سلامت بدن بسیار مهم است. طبیعتا، آب در طول تابستان بهترین منبع است. مقدار آب مورد نیاز به میزان عرق بستگی دارد که به نوبه خود با سرعت کار، سن، وزن و جنسیت فرد تعیین می شود. به طور کلی،یک قاعده خوب این است که به ازای هر کیلو وزن بدن، مقدار  30 تا 35 میلی لیتر آب مصرف کنید.
در طول تابستان باید از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین اجتناب کنید. به طور مشابه، غذا می تواند باعث کاهش یا افزایش آب در بدن شود. بنابراینباید از مصرف غذاهای حاوی روغن و  نمک اجتناب شودیا مصرف آنها کاهش یابد. غذاهایی مانند موز، که منبع خوبی از کربوهیدرات ها هستند، از آنجا که غنی از کربوهیدرات و پستاسیم هستند، بهترین میوه تابستانی به حساب می آیند.
2. اجتناب از خروج هنگام گرما
بهترین زمان ممکن برای هر نوع فعالیتی در فضای باز صبح زود یاساعت 5 بعد از ظهر به بعد می باشد. توصیه می شود در انتخاب لباس مناسب برای پوشیدن ، رنگ های سبک و پارچه های پنبه ای انتخاب کنید.
مطمئنا کسانی وجود دارند که نمی توانند فکر آفتاب گرفتن را از ذهن خود بیرون کنند. با این حال، درجه حرارت در امارات متحده عربی مانند سایرنقاط تابستانی نیست؛ و واقعا می تواند به بالای 50 درجه برسد، استفاده از یک کرم ضد آفتاب در تمام اوقات گزینه ای خوب برای نجات خود از آفتاب سوختگی است. برای برخی دیگر، کرم هایی توصیه می شود که از عرق سوز شدن جلوگیری کند. علاوه بر این هنگام کار در فضای باز، به طور منظم کار را رها کرده و در سایه استراحت کنید به خصوص هنگام ظهر.
3. تشخیص تنش گرمایی
سه سطح تنش گرما یی وجود دارد. گرفتگی عضلات در اثر گرما، خستگی ناشی از گرما و بی هوشی ناشی از گرما.
گرفتگی ناش از گرما بواسطه نور مستقیم خورشیدیا تماس مستقیم بدن شما با خورشید ایجاد می شود. علائم آن عبارتند از: احساس خستگی، درد در عضلات، از دست رفتن اشتها و غیره. هر در هنگام بروز هر یک از این علائم ، توصیه می شود آب زیادی بنوشید.

علائم خستگی ناشی از  گرما شامل سردرد، ضعف، افزایش دمای بدن بالای 38 درجه سانتیگراد، استفراغ، تپش قلب سریع، ضعف، خستگی و بیقراری است. این وضعیت کمی جدی است و نیاز به مشاوره با پزشک دارد.
بی هوشی در اثر گرمایک وضعیت بسیار جدی است و می تواند مرگبار باشد. همانند سایر شرایط،مصدوم سردرد، تهوع و سرگیجه را تجربه می کند. پوست بدن سرد و مرطوب نیست، اما قرمز، گرم و به طور غیر منتظره ای خشک است، چرا که بدن از تمام منابع آب و نمک خود استفاده کرده است. دمای بدن بالا است و مصدوم احتمالا از گیجی یا بیهوشی عمیق در حال پیشرفت رنج می برد.
4. اقدام مناسب در بهبود تنش گرمایی
در صورت بی هوشی، بلافاصله باید از کمک های پزشکی کمک گرفت. کمک گرفتن از مردم اطراف می تواند مفید باشد. در حالی که منتظر کمک پزشکی هستید ، باید لباس های بیرونیمصدوم  را درآورید و با استفاده از آب سرد و یاپارچه مرطوب او را خنک کنید. اگر مصدوم هنوز هشیاری خود را کامل از دست نداده است ، از او بخواهید آب بخورد، البته احتمال استفراغ مصدوم زیاد است.
هنگامی که یک فرد از هر نوع تنش گرما رنج می برد، باید در مکانی خنک قرار گیرد و پاهای خود را اندکی از بدن بالاتر بگذارد. نوشیدن آب همیشه یک ایده خوب است. نوشیدن یک محلول الکترولیت می تواند مفید باشد. این محلول حاوی سدیم، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است و بدن را هیدراته می کند.
در صورت گرفتگی عضلات ، باید اندامها را به آرامی ماساژ دهید تا ضعف های اسپاسم کاهش یابند و یا اگر گرفتگی زیاد است ، از کمپرس یخ استفاده شود. وقتی علائم جدی تر می شود، لباس ها باید کم شود. مصدومرا زیر فن قرار داده و از اسپری کردن آب برای کاهش دمای بدن او استفاده کنید