راهنمای سفر به صوفیه، بلغارستان

بلغارستان کشوري است که سالانه گردشگران زيادي به آن سفر مي‌کنند. اگر قصد خريد تور بلغارستان  را داريد، خواندن اين مطلب را به شما توصيه مي کنيم.صوفيه پايتخت اين کشور، شهري بسيار زيبا و تاريخي است. با داشتن اطلاعاتي کافي در مورد اين شهر به راحتي مي‌توانيد به همه‌ي مکان‌هاي ديدني آن سر زده و با کم‌ترين هزينه در هتل‌ها اقامت کرده يا بهترين غذا‌ها را بخوريد. با سفر به صوفيه، پايتخت بلغارستان و ديدن اين شهر کاملا شگفت‌زده خواهيد شد، چرا‌که اکثر گردشگران انتظار دارند با شهري ساکت و دلگير رو‌به‌رو شوند، اما صوفيه شهري است با فرهنگ‌هاي مختلف که به سرعت به سمت امروزي شدن پيش مي‌رود. تاريخ باور نکردني اين شهر، غذاي ارزان و مردم مهربان آن از جمله مواردي هستند که شما را به اين شهر جذب مي‌کنند. از تور‌هاي پياده‌روي فوق‌العاده، کليسا‌هاي تاريخي، موزه‌ها و حمام‌هاي آب معدني گرفته تا کافه‌هاي امروزي و رستوران‌ها، همه و همه از جاذبه‌هاي شهر صوفيه محسوب مي‌شوند. شهر صوفيه يک مقصد گردشگري بسيار عالي خواهد بود.
هزينه‌هاي معمول
 هتل و هاستل
هزينه‌ي اتاق‌هاي خوابگاهي بين ?? تا ?? لوا (??/? تا ??/? دلار) است. هزينه‌ي اتاق خصوصي بين ?? تا ?? دلار براي اتاق دو نفره خواهد بود.
 هتل‌هاي ارزان قيمت
هزينه‌ي اين هتل‌ها بين ?? تا ??? لوا (?? تا ?? دلار) براي اتاق‌هاي يک نفره يا دو نفره خواهد بود.
غذا
در صوفيه به راحتي مي‌توانيد غذا‌هاي ارزان و بيرون بر تهيه کنيد. با پرداخت کم‌تر از ?/? لوا مي‌توانيد يک تکه پيتزا، هات داگ يا ساندويچ تهيه کنيد. همچنين در شيريني‌فروشي‌ها مي‌توانيد غذا‌هاي سنتي مثل بانيستا و انواع شيريني‌ها را تهيه کنيد. اين غذا‌‌ها معمولا به همراه نوشيدني‌هاي مخصوص سرو مي‌شوند. همچنين کيک‌هاي بزرگ و پهن که از پنير، ژامبون، ژله يا شکلات پر شده، بسيار مورد علاقه‌ي اکثر افراد هستند. هزينه‌ي يک وعده غذاي خوب و کامل به همراه نوشيدني در رستوران بين ?? تا ?? لوا (?/? تا ??/? دلار) خواهد بود.
حمل و نقل
هزينه‌ي اجاره‌ي دوچرخه براي سه ساعت ?? لوا (??/? دلار) خواهد بود. در شهر صوفيه سيستم حمل و نقل عمومي کاملي متشکل از اتوبوس، واگن‌هاي برقي، تراموا و مترو وجود دارد. ساعات کار سيستم حمل و نقل عمومي از ? صبح تا ?? شب است. هزينه‌ي بليت يک طرفه ?/? لوا (?/?? دلار) است. تاکسي‌ها تنها وسيله‌ي حمل و نقل موجود در شب هستند.
نکاتي براي کاهش هزينه‌ها
سوغات خود را در مترو بخريد
شايد کمي عجيب به نظر برسد اما بهترين سوغاتي‌ها را مي‌توانيد از مغازه‌هاي کوچک ايستگاه مترو تهيه کنيد. همچنين در موزه‌ي مردم‌شناسي مغازه‌ کوچکي وجود دارد که همه نوع سوغات بلغارستان را دارد. ميدان اکساندر نوسکي (Alexander Nevski) و درست رو‌به‌روي کليسا مکان ديگري است که از آنجا مي‌توانيد انواع سوغات و وسايل آنتيک تهيه کنيد.
در فصل زمستان به صوفيه سفر کنيد
تابستان و از ماه ژوئن تا سپتامبر اوج سفر توريست‌ها به صوفيه است و هزينه‌ي هواپيما نيز مانند هزينه‌ي اقامت بسيار بالاست. فصل زمستان بهترين زمان براي سفر به صوفيه است، چرا‌که مي‌توانيد به دور از شلوغي و هياهو از مناظر زيبا ديدن کنيد و به اسکي برويد. همچنين از سفر به صوفيه در کريسمس خودداري کنيد، چرا‌که توريست‌هاي زيادي در اين زمان به اين شهر سفر مي‌کنند.
از تور‌هاي پياده روي رايگان استفاده کنيد
اين تور‌ها بهترين موقعيت براي آشنايي با مناطق تاريخي اين شهر و ديدن مکان‌هاي مختلف صوفيه است. مکان‌هايي که حتما بايد از آن‌ها ديدن کنيد. اين تور‌ها ? بار در روز ارائه مي‌شوند و موقعيت خوبي براي تجربه‌ي اوقاتي شاد است.
مکان‌هاي ديدني و فعاليت‌هاي جالب در صوفيه
از موزه‌ي ملي تاريخ نظامي ديدن کنيد
اين موزه يکي از پر بازديد‌ترين مکان‌هاي ديدني صوفيه است. اين موزه در سه طبقه نمايشگر اطلاعاتي جامع در خصوص جنگ در بلغارستان در صد‌ها سال گذشته است. همچنين نمايشي مخصوص از رژه‌ي نظاميان پخش مي‌شود.
از نمايشگاه ملي هنر بازديد کنيد
اين نمايشگاه داراي مجموعه‌اي کامل از هنر بلغار در سراسر بلغارستان است. آثار هنري بسياري از قرن‌هاي ?? و ?? در اين‌جا به نمايش گذاشته مي‌شود. همچنين آثاري از هنرمندان معروف بلغارستان مثل ولاديمير ديميتروف (Vladimir Dimitrov) و آنتون ميتوو (Anton Mitov) در اين نمايشگاه ديده مي‌شود.
در حمام‌هاي ترکي حمام کنيد
اين حمام‌ها که به حمام آب معدني نيز شهرت دارند، بين سال‌هاي ???? تا ???? ساخته شده‌اند. اين حمام‌ها با اينکه دهه‌ي ?? ميلادي متروک واقع شدند، اما به‌عنوان جواهري در هنر معماري بلغار شناخته مي‌شوند. در حال حاضر دکور‌هاي سفالي زيبا و ساخته‌هاي مختلف اين بنا در دست بازسازي است. همچنين موزه‌ي مدني - اجتماعي جديدي نيز در اينجا واقع است که حتما بايد از آن ديدن کنيد.
به تماشاي کليساي سنت جورج برويد
اين کليسا که قدمتش به قرن چهارم مي‌رسد، قديمي‌ترين بنا در شهر صوفيه است. ساختمان دايره‌اي اين کليسا در قرن ? ساخته و در قرن ?? به مسجد تبديل شد. ديوارنما‌هاي زيبايي داخل اين کليسا قرار دارند که از ? لايه نقاشي تشکيل شده‌اند و قدمتشان به قرن ?? تا ?? بر‌مي‌گردد.
کنار بناي يادبود ???? ساله توقف کنيد
اين ساختمان در سال ???? به عنوان يادبودي براي تاسيس اولين امپراطوري بلغار ساخته شد. اين بنا به تدريج فرسوده شده، اما هنوز هم زيبايي است و ارزش ديدن دارد. اگر در نزديکي اين‌جا بوديد، حتما سري به آن بزنيد.
از دفتر رئيس جمهور و تشريفات گارد حفاظتي ديدن کنيد
دفتر رئيس جمهور در بخش شرقي ساختماني سنگي به شکل هتل شرايتون واقع است. اين دفتر براي بازديد عموم باز نيست، اما گارد حفاظتي آن هر يک ساعت تغيير مي‌کنند. پاکوبي خيال‌انگيز مردان متحد‌الشکل چيزي نيست که بتوان هميشه شنيد.
در رويداد‌هاي خانه‌ي سرخ (the Red House) شرکت کنيد
اين ساختمان که محل تشکيل بحث‌هاي سياسي، شب شعر و داستان‌خواني و ديگر فعاليت‌ها است، محلي مناسب براي گردش و گذران اوقاتي خوش محسوب مي‌شود. خود ساختمان در قرن بيستم ساخته شده و معماري داخلي آن بسيار زيبا است. عموما رويداد‌هاي اتفاقيه در اين ساختمان رايگان هستند. پس بازديد از آن‌جا حتما ارزش دارد.
در کوکولنديا (Kokolandia) تفريح کنيد
اين‌جا مرکز تفريحات در مکاني سر باز است که امکان شرکت در سه ورزش بالا رفتن از طناب، صخره‌نوردي و ميني گلف وجود دارد. در اين پارک هم بزرگ‌سالان و هم کودکان مي‌توانند اوقاتي خوش داشته باشند.
پينت بال بازي کنيد
پينت بال به طرزي عجيب در صوفيه محبوب است و مکان‌هاي زيادي براي بازي وجود دارند.
در پارک بزرگ شهر صوفيه قدم بزنيد
اين پارک در نزديکي بناي يادبود ???? ساله واقع است و دکه‌هاي کمي در آن وجود دارند. اين‌جا امکان انجام اسکيت برد وجود دارد و همچنين افراد زيادي هستند که بستني و پاپ کرن مي‌فروشند.