روش‌های صرفه‌جویی در هزینه در سفر به مراکش

اگر قصد سفر به مراکش را داريد يا در حال رزرو تور مراکش نوروز 96 هستيد ، در ادامه همراه ما باشيد.
از غذاهاي خياباني استفاده کنيد
براي خورد و خوراک در مراکش لازم نيست زياد پول خرج کنيد. کافي است در خيابان‌ چند دقيقه‌اي پياده‌روي کنيد تا انواع دکه‌هاي فروش غذا را در جاي جاي شهر ببينيد. خريد غذا از اين دکه‌ها بسيار به‌صرفه‌تر از رستوران‌هاي مرکز شهر است.
با راننده تاکسي چانه بزنيد
حتما قبل از پياده شدن از تاکسي و پرداخت پول تا جايي که مي‌توانيد با راننده چانه بزنيد. تاکسي‌ها نرخ ثابتي ندارند و تا حد امکان مي‌توان از آن‌ها تخفيف گرفت و قيمت را پايين آورد.
از تورهاي شخصي بپرهيزيد
در سراسر شهرهاي بزرگ، افرادي پيدا مي‌شوند که به محض اينکه بفهمند شما گردشگر هستيد، مي‌خواهند در ازاي دريافت مبلغي، يک تور اختصاصي براي شما برگذار کنند. براي صرفه‌جويي در هزينه، حتما به اين افراد جواب منفي دهيد.
راهنماي گردشگري
شهر مراکش را کند و کاو کنيد
حتما از منطقه جماع‌الفنا (مجموعه مردگان) ديدن کنيد. در اين مکان افرادي بااستعداد، از رقصنده‌هاي خياباني و نوازندگان گرفته تا جادوگران و مرتاضان، همه دست به دست هم دادند تا خاطرات به‌يادماندني براي شما رقم بزنند. بعد از جماع‌الفنا هم مي‌توانيد به بافت قديمي شهر رفته و از آثار تاريخي و باستاني آن ديدن کنيد.
زير آسمان صحراي بزرگ بخوابيد
«صحراي بزرگ» مراکش تقريبا همانطوري است که در فيلم‌ها نمايش داده مي‌شود: خشک، خالي، بزرگ و البته خارق‌العاده. به هيچ عنوان تنها به اين صحرا قدم نگذاريد. حتما از راهنماي تور استفاده کنيد، چون هم با پاي پياده نمي‌توان به همه جاي آن رسيد و همچنين احتمال گم شدن را در اين غول شني کم مي‌کند. حتما با کساني به اين مکان برويد که قصد داشته باشند شب را در صحرا بگذرانند، چون ديدن آسمان پرستاره در اين بيابان و دور از همهمه شهري، لطف ديگري دارد.
از فز ديدن کنيد
شهر باستاني فز پر از مغازه‌هاي هنري و صنعتي و مساجد است و تقريبا در همه جاي شهر عطر خوش گل به مشام مي‌رسد. به دليل ارزان بودن قيمت‌ها نسبت به بقيه شهرهاي کشور مراکش، شهر فز براي خريد سوغاتي گزينه خوبي محسوب مي‌شود.
از کوه‌هاي اطلس بالا برويد
کوهستان زيباي «اطلس» با طولي بيش از ???? کيلومتر، از غرب ساحل مراکش تا مرز تونس کشيده شده است. نوک قله اين کوه ???? متر ارتفاع دارد که مقصد خوبي براي کوهنوردان به شمار مي‌رود. براي ديدن زيبايي مثال‌زدني اين کوهستان، در اوايل فصل بهار به آنجا برويد.
از مسجد حسن ديدن کنيد
مسجد حسن واقع در «کازابلانکا»، يکي از جاذبه‌هاي گردشگري اصلي اين شهر است. حدود ? سال طول کشيد تا هزاران مهندس و هنرمند بتوانند اين مسجد را با جزئيات بالاي هنري و معماري مثال‌زدني بنا کنند. مسجد حسن با گنجايش ??? هزار نفري خود، يکي از بزرگ‌ترين مساجد جهان محسوب مي‌شود.
در حمام سنتي به استراحت بپردازيد
حمام‌هاي سنتي که در کشور خودمان هم مورد استفاده قرار مي‌گرفت، يکي از مکان‌هاي جذاب براي گردشگران است. اين حمام‌ها که معمولا در کنار مساجد ساخته مي‌شوند، با قيمتي حدود ?? درهم قابل استفاده هستند. البته اين قيمت حمام‌هاي عمومي است و در هتل‌هاي لوکس بايد چيزي حدود ??? تا ??? درهم براي يک شست‌و‌شوي سلطنتي خرج کنيد.
از خيابان‌هاي آبي‌رنگ شفشاون گذر کنيد
«شفشاون» منطقه‌اي واقع در ميانه کوه‌هاي «ريف» است که همه چيز آن به رنگ آبي است. از در و پنجره‌ها گرفته تا ديوار خانه و راه‌پله‌ها همگي آبي هستند که حس بسيار خوبي به بازديدکننده مي‌دهند. حتما براي ثبت خاطرات خود از اين محله عکس بگيريد.
موج‌سواري در آب‌هاي سواحل تقازوت را تجربه کنيد
مراکش يکي از بهترين مقاصد در دنيا براي موج‌سواران به حساب مي‌آيد. دماي هواي معتدل و موج‌هاي بزرگ در سواحل «تقازوت»، دست به دست هم دادند تا لذت موج‌سواري را دو چندان کنند. اگر قصد امتحان اين ورزش را داريد، مکاني بهتر از اين ساحل پيدا نمي‌کنيد.
از استوديوي اطلس ديدن کنيد
«استوديو اطلس» که به دليل نزديکي به کوهستان اطلس به اين اسم نام‌گذاري شده است، يکي از بزرگ‌ترين استوديوهاي فيلمسازي در جهان با مساحتي بالغ بر ?? کيلومتر مربع در دل صحراي بزرگ است. بسياري از فيلم‌هاي پرفروش هاليوودي مانند لاورنس عربستان (????)، موميايي (????)، گلادياتور (????)، پادشاهي بهشت (????) و قسمت‌هايي از سريال «بازي تاج و تخت» در اين مکان فيلم‌برداري شده است. ديدن لوکيشن چنين فيلم‌هايي و قرار گرفتن در آن حال و هوا مسلما خالي از لطف نيست.