عمارتهای استانبول

آینالی کاواک (اقامتگاه تابستانی):
این مکان در قرن 18 میلادی ساخته شده و بعدها توسط سلاطین مختلف دیگر مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. این مکان به خاطر آینه کاری داخل آن مشهور می باشد. این آئینه ها هدیه ای بوده از Venetians که در سال 1718 میلادی در این کاخ نصب گردیده است. این کاخ نمونه زیبائی از معماری قدیمی و سنتی ترکیه است. (بازدید از این کاخ همه روزه به جز روزهای شنبه و پنج شنبه ممکن می باشد).

عمارات ماسلاک:
این عمارات بر روی تپه ای سرسبز توسط سلطان عبدالعزیز بنا نهاده شد. این عمارات نمونه ای است بسیار با ارزش از سبک معماری عثمانی که در اواخر قرن 19 بنا نهاده شد. امروزه از عمارت مالتا بعنوان یک رستوران ساده و ارزان قیمت بهره گرفته میشود، هم چنین عمارت ماسلاک و لیمونلو هم بعنوان کافه تریا مورد استفاده قرار می گیرد.
عمارت دریائی آتاتورک (فلوریا):
عمارتی است که توسط رؤسای جمهور ترکیه در فصل تابستان مورد استفاده قرار می گرفته ، ابتدا آتاتورک این عمارت را بعنوان مکانی برای گذراندن تابستان انتخاب نمود که تا به امروز این سنت پا بر جا بوده و ادامه یافته ست. این عمارت (T) شکل در سال 1935 میلادی ساخته شد. طراحی داخلی این عمارت نمونه زیبائی از شیوه طراحی در قرن بیستم است. (بازدید از این مکان همه روزه به جز روزهای دوشنبه و پنج شنبه ممکن می باشد).
تور استانبول