فیستیوال نور استانبول

استانبول شهر شور و هیجانه ، هر روز و فصلی رو برای تور استانبول انتخاب کنین ، فرقی نمیکنه ، این شهر همیشه حرفی واسه گفتن داره . فستیوال های استانبول در سراسر دنیا طرفدار داره : فستیوال فیلم ، فستیوال خرید و … حالا هم که فستیوال نور در استانبول هیجان خاصی رو به پا کرده . حتما میپرسین فستیوال نور چیه ؟ یه جشنواره اس که تو اون ۲۰ نفر از بزرگترین نورپردازهای دنیا ، ابداعات جالبشون رو به معرض نمایش گذاشتن. light festival استانبول واقعا تماشاییه و بهتره از دستش ندین .
همونطو که میدونین سازمان ملل سال ۲۰۱۵ رو به عنوان سال پیشرفت نور (سال نوری) نام گذاری کرده و این رویداد جالب در اکثر کشورها با مراسم فستیوال نورپردازی به نمایش گذاشته شده و کشورهای ایتالیا ، فرانسه ، اسپانیا ، استرالیا ، فنلاند ، نیوزلند و .. در حال برگزاری این فستیوال هستن . ترکیه هم در کنار این کشورها جشنواره (فستیوال ) نورپردازی را در یکی از بزرگترین مجتمع های خود در استانبول برگزار میکنه . بیش از ۲۰ نفر از مشهورترین هنرمندان نور پردازی به سرپرستی ربکا مندز ، رئیس گروه هنر دانشگاه لس آنجلس ، این جشنواره رو تدارک دیدن .
در جشنواره نور استانبول از جدیدترین تاسیسات و امکانات نورپردازی بهره گرفته شده و در ضمن برگزاری جشنواره ، گارگاههای آموزشی هم بطور رایگان برای علاقمندان برگزار میشه . یکی از جالبترین طرح های این جشنواره طرح تونل عشق هست که در ایستگاه مترو برگزار میشه و همچنین لانه زنبور که تو گالری مرکز خرید زورلو سنتر میشه از اون لذت برد . بعضی از هنرمندان هم کارهای زیبایی رو در تنگه بسفر ، بازار بزرگ و سایر نقاط شهر به نمایش گذاشتن . این فستیوال میتونه یکی از مهم ترین دیدنی های استانبول در ماه نوامبر باشه .
جشنواره نور استانبول
جشنواره نور استانبول
✔ زمان :۱۳ الی ۲۹ نوامبر از ساعت ساعت : ۱۸:۰۰-۲۳:۰۰ .
✔ مکان : مرکز خرید زورلو سنتر ( Zorlu Center ) در استانبول.
✔ دسترسی آسان به این مکان : ایستگاه مترو زینجیرلیکوی
✔آدرس مرکز خرید زورلو سنتر : Zorlu Center, Levazim Mah. Koru Sok. No:2, 34340 Beşiktaş/İstanbul
✔وبسایت فستیوال نور استانبول : istanbullightfestival.com