لذت تورآنتالیا از پاموک کاله ترکیه

تور آنتالیا- پاموک کاله آنتالیا یک بنای طبیعی و جذاب است که هر کسی را از هر گوشه جهان برای دیدن آن به سمت خود می کشد چشمه های آب گرم ، غارهای طبیعی ، شکل سازه ای منحصر به فرد و آبشار های طبیعی به همراه استخرهای طبیعی همه و همه باعث جذابیت خاص پاموک کاله ترکیه می شود.
تراس پاموک کاله ترکیه از تراورتن و سنگ رسوبی تشکیل شده و به خاطر چشمه های آب گرم و رسوب های باقی مانده شکل منحصر به فردی پیدا کرده است . در این منطقه 17 چشمه آب گرم با دمای 212 درجه سانتی گراد قرار گرفته که حتی تصور شنا کردن در آن نیز غیر ممکن است .
آبی که از صخره های پاموکاله ترکیه رو به پایین سرازیر می شود، دمایی در حدود 35 درجه سانتگیراد دارد و همین موضوع سبب شده تا کل منطقه در اثر رسوب املاح موجود در آب حالتی شبیه پنبه پیدا کند. همچنین جریان آب، حوضچه های فوق العاده ای که در اطراف پاموک کاله وجود دارد را نیز پر می سازد.
پاموک قلعه ترکیه به خاطر نوع و شکل آن به قلعه پنبه ای مشهور شده است و دلیل آن به خاطر وجود سنگ آهک متخلخل تراورتن می باشد . همچنین آب روان باعث ته نشین شدن کالی های گریناتی به صورت ایوان های مطبق در این ناحیه شده است .
پاموک کاله آنتالیا ترکیه یک جاذبه توریسی فوق العاده است که آنرا به عنوان میراث جهانی به همراه خرابه های هیراپولیس شناخته شده است و بهترین و بزرگترین نمونه در جهان برای تشکیل رسوب املاح آهکی بوده و این حالت تا کیلومترها زمین های اطراف را تحت تأثیر قرار داده است.
این مکان فوق العاده در کنار دریای اژه بوده و با رودخانه مِندِرِس نیز در تماس است. آب و هوای این منطقه در بیشتر ایام سال، معتدل و بسیار مطلوب می باشد. زمستان های منطقه بارانی و گرم و تابستان های گرم و داغ است. گردشگران زیادی از سواحل دریای اژه و آنتالیا به پاموک کاله می آیند.

در برخی سنت های باستانی گفته شده که آب دورن این حوضچه های آهکی پاموک کاله ترکیه بویژه برای درمان بسیاری از بیماری های مزمن سودمند است. چنین گفته های قدیمی در مورد این آب ها، خود از عوامل جذب گردشگران و مردم به این محل محسوب می شود. آبی که وارد این حوضچه ها می شود، دمایی حدود 35 درجه سانتیگراد دارد. همچنین توصیه شده که تجمع این آب گرم در حوضچه های پاموک ترکیه در درمان بیماری های قلبی، فشار خون، مشکلات مربوط به دستگاه گردش خون، بیماری های گوارشی، ناراحتی های عصبی، بیماری های پوستی، اختلالات تغذیه ای و خستگی های جسمی نیز مؤثر است.