مفهوم لحظه آخری در تور لحظه آخری یا بلیط لحظه آخری چیست

شايد بارها اصطلاح لحظه آخري در عباراتي مانند بليط لحظه آخري يا تور لحظه آخري به گوشتان خورده باشد اما مفهوم دقيق آن را ندانيد پس در اين مقاله با ما همراه باشيد.
با افزايش تعداد پرواز چارتر، هتل چارتر يا هتل گارانتي مفاهيمي نظير بليط لحظه آخري و تور لحظه آخري در صنعت گردشگري جاي خود را باز کردند.
بليط لحظه آخري به بليط چارتري گفته مي شود که به دليل تکميل نشدن ظرفيت و همچنين نزديکي به زمان پرواز ( کمتر از 24 ساعت) معمولا با نرخي به مراتب کمتر از نرخ نرمال بليط هواپيما به فروش مي رسد.
تور لحظه آخري نيز به طور مشابه تور مسافرتي است که به دليل تکميل نشدن ظرفيت و نزديکي به زمان برگزاري تور و با توجه به اينکهپرواز چارتر و يا هتل گارانتي مي باشد,غالبا با قيمتي بسيار پايين تر از نرخ معمول آن تور مسافرتي ارائه مي شود.

تور هاي لحظه آخري به مقاصد گردشگري داخلي مشهور مانند تور مشهد,تور کيش و مقاصد گردشگري خارجي پر بازديد نظير تور استانبول همواره طرفداران زيادي دارد.

هاي هاليدي به عنوان مرجع گردشگري آژانس هاي مسافرتي، جديدترين و متنوع ترين تور مسافرتي اعم از تور لحظه آخري، تور ايرانگردي،تور طبيعت گردي و خارجي و همچنين آفرهاي ويژه را در تور مسافرتي هاي هاليدي به شما ارائه مي دهد. در ضمن ليستي کامل و متنوع از بليط چارتر به کليه مسيرهاي پروازي داخلي و مسيرهاي پروازي موجود خارجي را در غالب موتور جستجوي هوشمند هاي هاليدي مي يابيد.

بر خلاف باور برخي،, بليط لحظه آخر و يا تور لحظه آخر با تور و يا بليط چارتر تفاوتي ندارد و در واقع همان تور مسافرتي و يا پرواز چارتراست که با توجه به شرايط خاص که بيش تر مطرح شد و در نتيجه پايين آمدن قيمت عنوان بليط لحظه آخري يا تور لحظه آخري را گرفته است.
نرخ بليط لحظه آخري و به خصوص تور لحظه آخري بسته به اينکه پرواز و يا تور داخلي يا خارجي است, بين 10 تا 50 درصد کمتر از نرخ اصلي عرضه مي شود مواردي مانند اينکه براي در LOW و HIGH SEASON گردشگري قرار دارد و همچنين در ساعات پروازي پرطرفدار مقصد گردشگري موردنظر ارائه مي شود و يا در روزهاي کاري و يا تعطيلات اخر هفته يا مناسبتي خاص برگزار شود، روي قيمت پرواز و يا تور لحظه آخري تاثيرگذار است به طوري که براي مثال نرخ تور لحظه آخري که در LOW SEASON برگزار مي شود، قابل مقايسه با نرخ همان تور لحظه آخري در HIGH SEASON نيست.

منبع:مرجع گردشگري هاي هاليدي