مکان هایی که باید در سفر به مارماریس از آن ها دیدن کنیم

شهر مارماريس يکي از مقاصد پرطرفدار گردشگري کشور ترکيه به شمار مي‌رود. دلايل زيادي وجود دارد که بين شهرهاي مختلف ترکيه به مارماريس سفر کنيد؛ منظره‌هاي بي‌نظير، مکان‌هاي تاريخي، فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي اين شهر، سفري پر از هيجان، ماجراجويي، تفريح و آموزش را براي شما به ارمغان مي‌آورند. اگر قصد خريد تور مارماريس  را داريد، خواندن اين مطلب را به شما توصيه مي کنيم . از سواحل شن سفيد گرفته تا آثار تاريخي اين شهر، مارماريس را با ديگر شهرهاي جهان متفاوت مي‌کند.
مارماريس مارينا (Marmaris Marina)
در اسکله مارينا زندگي جريان دارد. از طرفي کشتي‌هاي بادباني بزرگ و کوچک دائما در حال رفت و آمد به اسکله هستند و فضاي دلنشيني را ايجاد کرده‌اند؛ و از طرف ديگر بازارچه‌هاي محلي و فروشگاه‌هاي بزرگ و کوچک امکان خريد را براي علاقه‌مندان فراهم کرده‌اند. سرزندگي و نشاط اين منطقه شما را جذب خودش خواهد کرد. در گوشه و کنار اسکله نوازندگان مشغول نواختن سازهايشان هستند، رستوران‌ها با تنوع غذايي فراوان مشغول خدمات رساني به مشتريانند و فروشگاه‌هاي مختلف که انواع سوغات‌هاي ترکي را مي‌توانيد در آنها پيدا کنيد، مشغول فروش لباس و ديگر چيزهاي دوست داشتني هستند.
فواره با رقص نور
در ميدان جوانان ?? مي شهر مارماريس، فواره‌اي که با رقص نور و موسيقي همراه شده‌ است، شب زيبايي را براي شما ايجادمي‌کند. هربار نمايش رقص نور و موسيقي  فواره، حدود نيم ساعت به طول مي‌انجامد. در اين نمايش، فواره‌ها همراه با موسيقي و نورهاي همراهشان يک هارموني زيبا را تشکيل مي‌دهند. تماشاي اين نمايش رايگان است و بسياري از مردم براي تماشاي اين لحظه‌هاي زيبا، هرشب دور فواره جمع مي‌شوند. در ميانه‌ي حوضچه، مجسه زيبايي از پري دريايي قرار گرفته که رقص نور و آب را کامل‌تر مي‌کند. اين فواره به صورت شبانه روزي کار مي‌کند و بسياري از مردم، با انداختن پول خرد درون حوضچه، در دل آرزويي مي‌کنند و از نمايش لذت مي‌برند.
کوه‌هاي مارماريس
شهر ساحلي مارماريس در بين کوه‌هاي بسيار زيبايي قرار گرفته است. اين منطقه تنوع گياهي و جانوري منحصر به فردي دارد و بسياري از گردشگران براي ديدن اين تنوع راهي اين شهر مي‌شوند. در سطح شهر تورهاي خصوصي فراواني وجود دارند که شما را با وسايل نقليه گوناگون به اين کوه‌ها مي برند؛ وسايلي نظير جيپ سفري که به صورت گروهي، افراد را حمل مي‌کند يا چهارچرخ‌هاي موتوري که به هر گردشگر سپرده مي‌شود تا به ماجراجويي در جنگل بپردازد. بر فراز قله‌ي کوه‌ها، مي‌توانيد نماي زيبايي از شهر و طبيعت را ببينيد، همچنين آبشارهاي زيبايي در مسير قرار دارند که مي‌توان در بعضي از آنها قايق سواري در رودخانه خروشان را تجربه کرد. بسياري از گردشگران براي تماشاي غروب آفتاب به نوک قله‌ها مي‌روند تا فرو رفتن خورشيد در آب را از اين نماي زيبا ببينند.
مقبره پادشاهان يوناني
همانطور که در ابتداي متن اشاره کرديم، شهر مارماريس مکان‌هاي تاريخي بسياري در خود دارد. يکي از اين جاذبه‌هاي تاريخي مقبره‌ي پادشاهان يوناني است که در دل صخره‌هاي حاشيه رود داليان کنده‌کاري شده است. اين بناي تاريخي چيزي حدود ???? سال قدمت دارد و ظرافت طراحي آن شما را سحر خواهد کرد. تورهاي خصوصي با عبور گردشگران از اين منطقه، تاريخچه‌ي مختصري از اين مقبره‌ها را براي علاقه‌مندان بيان مي‌کنند. اين بناهاي شگفت انگيز را تنها مي‌توان از داخل رودخانه مشاهده کرد و امکان دسترسي مستقيم به آنها وجود ندارد.
رودخانه داليان
رودخانه داليان يکي از مکان‌هاي غني گردشگري شهر مارماريس است. در حاشيه رودخانه، مناظر بسيار چشم‌نوازي وجود دارد، همچنين خرابه‌هاي تاريخي نيز کمي دورتر از حريم رودخانه به چشم مي‌خورد. همانطور که اشاره کرديم، مقبره‌ي پادشاهان يوناني نيز به عنوان يکي از زيباترين نمادهاي تاريخي شهر در مسير اين رودخانه واقع شده‌است. در طول مسير، رستوران‌هاي فرواني وجود دارند که بهترين و با کيفيت‌ترين غذاهاي سطح ترکيه را ارائه مي‌کنند. ساحل لاک‌پشت‌ها نيز در امتداد داليان قرار دارد. بسياري از مردم اعتقاد دارند که خاک اين ساحل خواص درماني دارد، بنابراين با کناره‌گيري قايق‌ها خود را گل مالي مي‌کنند. تور رودخانه داليان معمولا از صبحگاه تا هنگام غروب خورشيد به طول مي‌انجامد.
ساحل ايچميلر (Icmeler)
يکي از بهترين سواحل شهر مارماريس مربوط به منطقه ايچميلر است. آب کم عمق و شفاف، شن‌هاي نرم و سفيد و ساحلي تميز با نمايي بي‌نظير از کوه و دريا، مثل يک بهشت گمشده زيبا و آرامش‌بخش است. در امتداد اين ساحل هتل‌هاي فراواني وجود دارد که مي‌توانيد آنها را براي اسکان انتخاب کنيد. تماشاي غروب آفتاب در اين ساحل، بسيار تماشايي و به ياد ماندني خواهد بود.
غواصي در مارماريس
در مارماريس مناطقي بکر براي غواصي وجود دارد. يکي از تفريحات پرطرفدار اين شهر نيز غواصي است. خوشبختانه طبيعت مارماريس هنوز دست نخورده باقي مانده و براي گردشگران ايده‌آل است. شرکت‌هاي خصوصي فراواني در سطح شهر اقدام به برگزاري تور غواصي مي‌کنند. معمولا اين تورها شما را با قايق به مناطق زيبا و بکر مي‌برند و در آنجا با انجام آموزش لازم، شما را براي غواصي آماده مي‌کنند. اگر تا به حال غواصي نکرده‌ايد، به شما توصيه مي‌کنيم حتما اين تجربه‌ي بي نظير را حتي براي يکبار امتحان کنيد.
ميدان جوانان ?? مي
ايستگاه اکثر دلموش‌ها يا همان ون‌هاي محلي به اين ميدان ختم مي‌شود. اين ميدان قلب تپنده‌ي شهر به حساب مي‌آيد. معمولا افراد زيادي در اين ميدان مشغول اجراي زنده موسيقي هستند، بعضي از مردم با ريتم اين موسيقي‌ها مشغول رقص و پايکوبي هستند. اطراف ميدان پر است از کافه‌ها و رستوران‌هايي که با آغوش باز پذيراي گردشگران هستند. غناي فرهنگي و شورهاي مردم، اين ميدان را متفاوت از هر نقطه‌ي ديگري کرده است. مناظر زيباي اطراف اين ميدان مناسب گذراندن يک عصر آرامش‌بخش است. ميدان جوانان ?? مي پاتوق شب زنده‌داران شهر است و معمولا هنرمندان بسياري دور تا دور ميدان شب را به صبح مي‌رسانند.
موزه مارماريس
موزه‌ي شهر مارماريس در يکي از قلعه‌هاي به‌جامانده از دوران عثماني داير شده‌ است. اگر به تاريخ ترکيه و عثمانيان علاقه‌مند هستيد، با مراجعه به اين موزه مي‌توانيد از اطلاعات تاريخي بسياري بهره‌مند شويد. براي ديدن تمام بخش‌هاي موزه حدودا به سه ساعت زمان نياز داريد. از فراز قلعه‌اي که موزه در آن بنا شده، نماي بسيار زيبايي از شهر مارماريس را مي‌توانيد ببينيد.