۱۰ دلیل سفر به قبرس شمالی

قبرس بهشتي در درياي مديترانه
با نزديک شدن به تعطيلات عيد نوروز، يکي از سوالاتي که ذهن بسياري از خانواده هاي ايراني را به خود مشغول مي کند، در کنار اينکه “حالا چي بپوشم؟” که البته بيشتر مختص خانم هاست، اين است که تعطيلات عيد را کجا برويم؟ در کنار انواع و اقسام گزينه هايي که در پاسخ به اين سوال ممکن است مطرح شود، شايد کمتر کسي باشد که به قبرس شمالي اشاره اي بکند! کشوري جزيره اي که به دو بخش شمالي و يوناني نشين تقسيم مي شود و با وجود کوچک بودن، هرساله گردشگران تمايل زيادي به ديدن کردن از آن نشان مي دهند. اگر قصد خريد تور قبرس شمالي  را داريد، خواندن اين مطلب را به شما توصيه مي کنيم.
دليل شماره ?: ساحل هاي قبرس
قبرس شمالي توسط طبيعت به عنوان محل دريايي بي نظير براي شنا کردن، حمام آفتاب گرفتن، اسکي روي آب، موج سواري و ملواني طراحي شده و امکانات فراوان براي تفريح شما فراهم مي کند. شما هر چيز را که دوست داشته باشيد در سفر خاطره انگيز به قبرس شمالي مي توانيد مهيا در اختيار داشته باشيد. قبرس شمالي داراي سواحل همراه با سنگ سخت و صخره هم مي باشد که در اين مکان ها امکانات زيادي يافت نمي شود. بايد وسايل لازم شنا و حوله همراه خود داشته باشيد. فراموش نکنيد کرم محافظ در برابر آفتاب همراه خود داشته باشيد.
دليل شماره ?: طبيعت دست نخورده
اين جزيره به صورت بالقوه، بصورت کاملا بکر باقي مانده و فعاليت هاي توريستي صورت گرفته درآن، به مقدار کمي است آنچنان که هنوز سواحل بيابان مانند بزرگي با مايل ها ماسه تميز و دست نخورده و آبي گرم ديده مي شوند. قبرس شمالي نه تنها داراي طبيعتي زيباست بلکه داراي فعاليت هاي توريستي زيادي مانند تورهاي برنامه ريزي شده نيز هست که پر انرژي ترين مسافرها را هم خسته مي کند!
دليل شماره ?: آب و هوا قبرس شمالي
آب و هواي قبرس با ميانگين ??? روز آفتابي در سال قبرس داراي آب و هواي بسيار معتدل مي باشد که به همين دليل در طول سال پذيراي مسافرين مي باشد. در مرداد و شهريور، دماي هوا بين ?? تا ?? درجه سانتيگراد و دريا ?? درجه و در بقيه ماهها بين ?? تا ?? درجه مي باشد.
دليل شماره ?: گياهان متنوعي در قبرس شمالي ديده مي شوند
آب و هواي گرم و معتدل به معناي وجود طبيعت سبز و انواع گل ها و گياه هان زيبا در دور تا دور جزيره است. در پاييز و زمستان، گل هاي زرد و طلايي زيبايي تمام سطح دشت ها و تپه ها را مي پوشاند. ?? نوع گل ارکيده در اين جزيره يافت مي شود. اين جزيره همچنين بهشتي براي علاقمندان به حيوانات مي باشد. حدود ???-??? نوع خر در قسمت هاي محافظت شده کارپاز مي باشند. انواع پرندگان، لاک‌پشت‌ها در اين جزيره رويايي ديده مي شود.
دليل شماره ?: جاذبه هاي تاريخي قبرس شمالي
قبرس داراي تاريخي بلند و توسعه هاي فرهنگي مختلف توسط دولت ها و کشورهاي متفاوتي مي باشد که هر کدام اثري از خود به جاي گذاشته اند. بازديد کننده هاي قبرس مي توانند از موزه هايي که از فرهنگ و هنر قبرس به نمايش گذاشته شده اند و استفاده کنند و با توجه به آثار تاريخي هنري باقيمانده به قدمت تاريخي قبرس پي ببرند.
دليل شماره ?: تنوع غذايي در قبرس
غذاهاي قبرس با انواع و تنوع متفاوت که بر گرفته از کشورها و فرهنگ هاي متفاوت که اين جزيره را فتح کرده بودند مي باشد. قبرسي ها بسيار علاقمند به غذاهايشان مي باشند و غذا نقش بسيار مهمي در زندگي آنها دارد. غذاهاي لذيذ همراه با نوشيدني ها و مزه هاي متعدد بر طعم و تست غذا اضافه مي کند. مزه هاي خوشمزه که قبل غذا سرو مي شود از جمله نان محلي گرم (pide)، گوشت گرد سرخ شده، انواع پنير، زيتون سبز و…
دليل شماره ?: مهمان نوازي و خانواده دوستي قبرسي ها
ساکنين قبرس مردمي دوستانه و مهمان نواز مي باشند و بسيار دست و دلباز و بخشنده هستند. اگر به عنوان توريست به اين جزيره زيبا سفر مي کنيد، اين مردم مهمان نواز نه تنها شما را به صرف چاي و قهوه به خانه هاي خود دعوت مي کنند بلکه هر چه در خانه موجود مي باشد به عنوان غذا با مهمانان خود تقسيم مي کنند. به طور کلي ترک هاي قبرس مردمي خوش قلب، اهل تفريح و گردش مي باشند.
دليل شماره ?: سکوت و آرامش دست نيافتني در قبرس
قبرس شمالي هنوز همان مديترانه خاموش و آرامي مي باشد که در ?? سال پيش نيز بود. شما مي توانيد مايل ها ساحل شني، کليسا ها، قلعه ها و صومعه هايي را بيابيد که کسي در آن اطراف زندگي نمي کند!
دليل شماره ?: امتداد سواحل جزيره قبرس
قبرس هنوز راز کشف نشده مديترانه است. انبوه و توده حجيم توريسم قبرس شمالي هنوز به اندازه زيادي روي جزيره تاثير نگذاشته است. همراه با زيبايي طبيعي و منظره هاي رو به کوه و مناظري تکرار نشدني.
دليل شماره ??: غواصي در قبرس
يکي از کارهايي که حتما در قبرس بايد انجام دهيد غواصي در جزيره است. از بين تمام مناطق مديترانه اي ، قبرس شمالي مدت زمان بيشتري از تابش آفتاب برخوردار است که اين مسئله شرايط بسيار مطلوبي براي برگزاري دوره هاي غواصي فراهم آورده است. درجه حرارت ?? تا ?? درجه سانتيگراد در فصول مختلف غواصي را در تمام طول سال ميسر کرده است. يکي از امتيازات مهم اين منطقه ، بودن مراکز غواصي معتبر از جمله موسسه غواصي دانشگاه مديترانه شرقي و مرکز تخصصي غواصي SSI و مراکز غواصي PADI است که غواصان مبتدي و پيشرفته مي توانند به کمک اين مراکز در بهترين سايتهاي غواصي منطقه به غواصي بپردازند.