راهنمای انتخاب محل اقامت در سفر

شايد مهم‌ترين نکته‌اي که بايد در هر سفر در نظر گرفته شود، انتخاب محل اقامت باشد. امروزه در بيشتر نقاط دنيا، اقامتگاه‌هاي متنوعي براي ميهمانان در نظر گرفته مي‌شود، از مسافرخانه‌ها، سوئيت‌ها ويلاها، و هتل‌آپارتمان‌ها گرفته تا هتل‌هاي ? ستاره‌ي لوکس. شرايط اقامت در هتل با اقامت در هتل‌آپارتمان‌ها يا ويلاها تفاوت دارد. اگر بصورت دسته‌جمعي سفر مي‌کنيد، به دنبال سفري ارزان هستيد، و يا اينکه ترجيح مي‌دهيد در طول سفر هم خودتان به آشپزي بپردازيد سوئيت‌ها يا ويلاهاي اجاره‌اي براي شما مناسب‌ترند. اما اگر به‌ قصد تفريح  و خوش‌گذراني سفر مي‌کنيد و ترجيح مي‌دهيد بجاي آشپزي به گشت‌ وگذار و خريد بپردازيد و در پايان روز به استراحتگاه امن و آرام خود بازگرديد اقامت در هتل‌ها بهترين گزينه براي شماست. سعي کرديم در اين پست از منبع هتل لانگ بيج ريزورت آلانيا به تمامي ابهامات شما پاسخ بدهيم تا با اطلاعات کامل تري نسبت به انتخاب هتل خود اقدام نماييد. با درنظر گرفتن موارد زير مناسب‌ترين محل اقامت را براي خود انتخاب کنيد.
چقدر بودجه داريد؟
مسلماً تعيين‌ کننده‌ترين نکته در انتخاب هتل، مقدار هزينه ايست که براي آن در نظر مي‌گيريد. هرچه بودجه‌ي بيشتري را براي اين کار در نظر بگيريد، محل اقامتتان لوکس‌تر و خدمات و سرويس‌دهي هتل بيشتر مي‌شود. معمولاً هتل‌هاي ? ستاره به بالا خدمات مناسبي ارائه مي‌دهند، اما اگر مشکلي در پرداخت هزينه نداشته باشيد، هرچه بيشتر بپردازيد لحظاتي دل‌چسب‌تر خواهيد داشت.
هدفتان از سفر چيست؟
با توجه به هدفتان از سفر، معيارهاي انتخاب هتل تغيير مي‌کند. سفرها را مي‌توان به دو دسته‌ي کلي تقسيم کرد: سفرهاي کاري، و سفرهايي که به قصد تفريح و استراحت صورت مي‌گيرند. در سفرهاي کاري احتمالاً بيشتر اوقات خود را در اتاق هتل هستيد و يا در حال آماده شدن براي جلسات. بنابراين هتلي را انتخاب کنيد که اتاق‌هاي بزرگ و جاداري داشته باشد، تسهيلات رفاهي مناسبي ارائه دهد، و آرامش را برايتان فراهم کند.
اگر از آن دسته از گردشگراني هستيد که بيشتر لحظه‌هاي سفر را به گشت و گذار مي‌پردازند و فقط به دنبال مکاني امن و آرام براي استراحتند و فرصت استفاده از امکانات هتل را ندارند، انتخاب هتلي ساده با اتاق‌هاي تميز و آرام براي شما مناسب‌تر است.
در مقاصدي مانند آنتاليا و کوش‌آداسي که بيشتر زمان مسافرت در هتل مي‌گذرد، محوطه‌ي هتل از اتاق‌هاي آن مهمترند. بنابراين هتلي که امکانات ورزشي و رفاهي کاملتري داشته باشد در اولويت قرار دارند.
قصد سفر براي چند روز را داريد؟!
هرچه تعداد روزهاي اقامت بيشتر باشد، بالا بودن کيفيت هتل اهميت بيشتري پيدا مي‌کند. توصيه ما اين است که جاذبه‌هاي گردشگري، بازارها، و ساير ديدني‌هاي مقصد خود را بشناسيد و برنامه‌اي جامع براي سفر خود داشته باشيد تا بتوانيد برآورد درستي از زمان مورد نياز براي اقامتتان را داشته باشيد. در سفرهاي بيشتر از ? يا ? روز ممکن است خستگي و بي‌حوصلگي به سراغتان بيايد. توجه داشته باشيد که با افزايش روزهاي اقامت، زمان ماندن شما در هتل و اتاقتان بيشتر مي‌شود. بنابراين هتلي را انتخاب کنيد که سرويس‌ مناسبي داشته باشد، خدمات خانه‌داري ارائه دهد، و حتي‌الامکان يک يا دو وعده از سه وعده غذاي اصلي را سرو کند. همچنين اتاقي را انتخاب کنيد که جادار باشد و در آن احساس راحتي مي‌کنيد.
موقعيت هتل کجا باشد؟
با توجه به نوع سفرتان، موقعيت هتل خود را انتخاب کنيد: اگر به سفري کاري مي‌رويد هتلي در نزديکي مرکز شهر يا محل موردنظر خود انتخاب کنيد؛ اگر به سفري تفريحي مي‌رويد، و قصد گشت‌ و گذار در بازار و ديدني‌ها را داريد محلي آرام و نزديک به اماکن ديدني و مراکز خريد را انتخاب کنيد. اگر از آن دسته مسافريني هستيد که ترجيح مي‌دهيد کمتر از تاکسي‌ها در جابه‌جايي استفاده کنيد نزديکي به ايستگاه‌هاي حمل‌ونقل عمومي مانند مترو و اتوبوس يکي ديگر از معيارهاي مهم است. فاصله هتل از فرودگاه محل پرواز را هم در نظر بگيريد.
آيا به همراه کودک به سفر مي‌رويد؟
بعضي از هتل‌ها بيشتر مناسب زوج‌هاي جوان و يا گروهي دوستانه است که براي تفريح به سفر آمده‌اند. اين هتل‌ها معمولاً قدري پرانرژي‌تر و شادتر هستند. اگر ترجيح مي‌دهيد بعد از گشت‌وگذار روزانه‌ي خود در محلي آرام به استراحت بپردازيد اين هتل‌ها براي شما مناسب نيستند.
بيشتر هتل‌هاي ? يا ? ستاره امکان نگه‌داري از کودک را در محيطي مناسب فراهم مي‌کنند. بنابراين اگر با کودکتان به سفر مي‌رويد و ترجيح مي‌دهيد لحظاتي را به‌ دوراز نگراني در استخر هتل بگذرانيد و يا به گردش بپردازيد، هتل‌هايي را انتخاب کنيد که اين تسهيلات را ارائه مي‌دهند.
خدمات رايگان
بسياري از خدماتي که از طرف هتل ارائه مي‌شوند در ازاي پرداخت هزينه اضافي ارائه مي‌شوند. خدماتي مانند اسپا، باشگاه بدنسازي، اينترنت بي‌سيم، استفاده از ميني بار اتاق، ساحل اختصاصي، سونا، ترانسفر فرودگاهي و سرويس حمل‌ونقل درون‌شهري. معمولاً هرچه هتلي که انتخاب مي‌کنيد لوکس‌تر باشد خدمات رايگانش بيشتر است. قبل از استفاده از هريک از تسهيلات ارائه‌ شده ابتدا از رايگان بودن آن اطمينان حاصل کنيد.
معمولاً اينترنت بي‌سيم، سرويس چاي، حوله و شامپوي حمام، و تلفن بصورت رايگان در اختيار مسافرين قرار مي‌گيرند، اما بازهم کسب اطلاع قبل از مصرف يا استفاده براي پيشگيري از پرداخت هزينه اضافي به‌شدت توصيه مي‌شود.
نوع سرويس‌دهي
سرويس‌هاي مختلفي از طرف هتل ارائه مي‌شود که B.B. (فقط صبحانه)، H.B. (صبحانه و يک وعده اصلي ديگر)، All-Inclusive (شامل همه‌چيز)، و UAll-Inclusive (فراتر از شامل همه‌چيز) پرطرفدارترين آن‌ها هستند. بسته به مقصد موردنظرتان معمولاً نوع سرويس‌دهي هتل‌ها تغيير مي‌کند. به‌عنوان‌مثال سرويس‌دهي هتل‌هاي دبي معمولاً بصورت B.B و يا H.B. است، اما در آنتاليا و به علت زمان زيادي که در طول روز در هتل مي‌گذرانيد، خدمات معمولاً به شکل All يا UAll ارائه مي‌شود. بنابراين با توجه به هدف خود از سفر نوع سرويس موردنظر خود را انتخاب کنيد. اگر در طول روز بيشتر به گشت‌وگذار مي‌پردازيد، B.B. و يا H.B. برايتان مناسب است، اما اگر قصد داريد بيشتر اوقات خود را در هتل بگذرانيد، هتلي را انتخاب کنيد که سرويس All يا UAll ارائه مي‌دهد.