سیستم جدید مهاجرت به کانادا از سال ۲۰۱۵

سيستم مهاجرت کانادا از ابتداي سال ???? ميلادي بطور کلي تغيير خواهد پيدا کرد، کانادا براي رقابت با کشورهايي مثل استراليا قصد دارد سيستمي کاملاً متفاوت از قبل براي پذيرش مهاجر حرفه و تخصص به کار بگيرد. نتيجتاً سال ???? آخرين سالي خواهد بود که مهاجرت به کانادا از طريق رشته‌هاي شغلي براي اقدام گروه حرفه و تخصص فعال خواهد بود.

کريس الکساندر، وزير اداره مهاجرت و شهروندي کانادا اعلام کرده که مدل جديد مهاجرت به کانادا براي گروه مهاجران اقتصادي “Express Entry” و يا همان “ورود سريع” نام خواهد گرفت. اين مدل جديد قرار است که از ژانويه ???? راهاندازي شود. مدل جديد يا همان “ورود سريع” وعده‌اي است که اداره مهاجرت کانادا روي کاربري آن بسيار حساب نموده و معتقداست که راهاندازي اين سيستم، بهمنزله انقلابي در سيستم مهاجرتي کانادا براي جذب مهاجران ماهر محسوب خواهد شد.

روش ورود سريع که قبلاً و در ابتداي رايزني‌ها بهعنوان ” روش ابراز علاقه” به آن ارجاع مي‌شد، براي پذيرش کارگران ماهر طراحي شده و شامل يک بانک اطلاعاتي بزرگ بوده که متقاضيان مهاجرت به کانادا مشخصات خود را در آن بانک اطلاعاتي ثبت خواهند نمود. نکته قابل توجه اين خواهد بود که متقاضيان ابتدا براساس توانايي‌هاي علمي و عملي طبقه بندي شده و فقط افراد با توانايي‌هاي علمي و عملي بالا، به عنوان نامزد براي اقدام براي مهاجرت از طرف دولت انتخاب خواهند شد.

همچنين افرادي که پيشنهاد کاري معتبر و يا گواهينامه نامزدي استاني داشته باشند بهطور اتوماتيک و تضميني از طرف دولت براي اقدام براي مهاجرت دعوت خواهند شد. به اين ترتيب، دولت کانادا اميدوار است که به افرادي اقامت کانادا را اعطا نمايد که شانس موفقيت آن‌ها در کانادا بيشتر است و ديگر اول خط بودن ملاک دريافت اقامت دائم نخواهد بود. دولت کانادا در طول بيشتر از دو سال ??ميليون دلار برر وي اين پروژه سرمايه گذاري خواهد کرد تا کاملاً از اجراي موفقيت آميز اين سيستم مطمئن شود.

همانگونه که در ابتداي اين خبر اعلام شد، سال ???? ميلادي آخرين سال براي پذيرش مهاجران حرفه و تخصص از طريق رشته‌هاي شغلي خواهد بود و به تمامي عزيزان پيشنهاد مي‌کنيم که از اين سيستم در مدت زمان باقيمانده حداکثر استفاده را ببرند. چنانچه تمايل به مهاجرت به کانادا از طريق روشه حرفه و تخصص فدرال راداريد