لذیذترین غذاها در دبی

دبي بهترين مکان براي امتحان کردن بهترين غذاهاي خليج فارس و خاورميانه، شامل غذاهاي ايراني، لبناني و عربي است. برجسته‌ترين غذاهاي اينجا، پيش غذا و سالاد است. ديگر غذاهاي اصلي اين منطقه مجبوس، آش آسارايا، هوموس، گجيا، تبوله و مهلبيه است. هر منطقه يا کشوري در دنيا غير از ويژگي‌هاي فرهنگي، تاريخي يا قومي و مليتي، داراي خوراکي‌ها و غذاهاي منحصر به خود است، بنابراين بسياري از گردشگران تور دبي غير از همه جذابيت‌هايي که يک منطقه براي آنها دارد، به دنبال تست کردن غذاها و خوراکي‌هاي آن نيز هستند. در اين گزارش به بهترين غذاهايي مي‌پردازيم که متعلق به کشور امارات و به‌ويژه شهر دبي است.
?-شتر شکم پر
کتاب رکوردهاي گينس از "شتر شکم پر" به عنوان يکي از بزرگ‌ترين و پرحجم‌ترين غذاها نام برده شده است. از ديد هر کسي که اين غذا را امتحان کرده، چيزي وراي لوکس است. برخي اوقات تصور مي‌شود که اين غذا، افسانه‌اي بيش نيست و نقدهاي بسياري درباره‌ي آن شده است. با اين حال، اين شتر سوخاري خوشمزه، شگفت انگيز و بزمي در مراسم‌هاي قبيله‌اي اعراب سِرو شده و امروزه در خانه‌ي اشراف دبي تبديل به جواهر مراسم‌ها شده است. اين غذاي شکم پر چندلايه‌اي از مرغ، تخم مرغ، ماهي و گوسفند همراه با گوشت شتر است.
?- الهريس (Al Harees)
کساني که اين غذا را امتحان کره‌اند، مي‌دانند همان حليم ايراني است که با پخت طولاني گندم و بره تهيه مي‌شود که داراي طعمي دلپذير و بافتي نرم و دلنشين است. مي‌توانيد اين غذا را با نمک يا شکر ميل کنيد و از طعم آن لذت ببريد.
?- فلافل
خاورميانه اين غذا به نام طعاميا شناخته مي‌شود و يکي از پرطرفدارترين غذاها در کشورهاي عربي شرقي و هم چنين ايران است. هم چنين داراي شهرت پرطرفدارترين خوراکي فلسطين است. اين غذا معادل سيب زميني سرخ شده است و معمولا کنار غذا سِرو مي‌شود.
?- هوموس (Hummus)
هوموس، يک سس مشهور از فرهنگ خاورميانه. اين غذا با نخود، روغن زيتون، ارده، آبليمو، سير و نمک تهيه مي‌شود. هوموس با نان پيتا و به عنوان پيش غذا سِرو مي‌شود. هنگامي که صحبت از هوموس به ميان مي‌آيد، نمي‌توان شاوارما را فراموش کرد! حتما اين غذاي خوشمزه را امتحان کنيد.
?- گجيا ( Ghuzi)
گجيا يکي از مشهورترين غذاهايي است که در اکثر رستوران‌هاي دبي سرو مي‌شود و در ميان پرافتخارترين غذاهاي رستوران‌هاي اين شهر قرار دارد. اين غذا از بريان کردن يک بره‌ي کامل تهيه مي‌شود و با برنج، سبزيجات و دانه‌هاي روغني سرو مي‌شود. اگر دوست داريد که طعم اصلي غذاهاي دبي را بچشيد، سفارش اين غذا را فراموش نکنيد.
?- مجبوس (machboos)
مجبوس، غذايي فوق‌العاده‌ ويژه شهر دبي که با بره‌ي ادويه زده، گوجه فرنگي، خورشت و برنج تهيه مي‌شود. يک غذاي مخصوص پرادويه که شهرت‌اش را با "لومي" به اشتراک مي‌گذارد. براي وسعت بخشيدن به ذائقه‌تان، بايد اين غذا را امتحان کنيد و هنگامي که مزه آن را چشيديد، دوباره سفارش ندادنش بسيار دشوار است.
?- شاوارما (Shawarma)
شاوارما، غذاي مشهور و پرطرفدار در دبي است که شهرت بسياري در سرتاسر آسيا دارد. اين غذا از گوشت بره و مرغ به همراه سبزيجات رنگارنگ، سيب زميني سرخ شده، خيارشور و سس سير تهيه مي‌شود. امروزه طعم و آماده سازي اين غذا در هر جا متفاوت است، با اين حال، نمودار شهرت اين غذا هيچگاه رو به پايين نرفته است.
?- آش آسارايا (Esh asarya)
آش آسارايا که به عنوان "نان حارم" شناخته شده، نوعي کيک پنير با روکش خامه‌اي است. با طعمي فوق‌العاده و بافت نرم، اين غذا داراي جايگاه ويژه‌اي در دسرهاي مشهور دبي است.
?- تبوله (Tabbouleh)
تبوله، نسخه‌ي گياهي آشپزي عربي. اين غذا يک سالاد است که به طور سنتي از بلغور، گوجه، خيار و جعفري ريزشده به همراه سير و پياز و روغن زيتون، آبليمو و نمک تهيه مي‌شود. اين غذا نه تنها سلامت را تقويت، بلکه اشتها را نيز به روشي متعادل تحريک مي‌کند.
??- مهالابيا (Mehalabiya)
مهالابيا غذايي سرحال کننده داراي رگه‌هايي از گلاب و پسته است. اين غذا در اصل يک پودينگ است و دسر مورد علاقه‌ي تمام سنين و گروه‌ها است. از اين غذاهاي ضيافتي لذت ببريد و طيف ذائقه‌تان را با چنين غذاهايي در دبي گسترش دهيد!