مراکز تفریحی -تاریخی – فرهنگی و علمی بلغارستان

سواحل ماسه هاي طلايي (Golden Sands)
در شمال وارنا، سرزمين ماسه هاي طلايي که به واقع مرواريد سواحل درياي سياه محسوب مي شود به لطف پوشش گياهي بي نظير و سواحل نيلگون و وجود ماسه هاي طلايي رنگ، سالانه ميزبان گردشگران بسياري از سرتاسر جهان است. وجود امکانات مدرن تفريحي، هتلهاي لوکس و منحصر به فرد در قلب جنگل و کنار ساحل تابلوي بي نظيري از يک منطقه توريستي بوجود آورده و هر فردي در هر سني از کودکان تا سالخوردگان مي توانند از يک سفر خاطره انگيز و عالي برخوردار شوند.مجتمع ماسه هاي طلايي، مرواريد هاي آرميده در ميان انبوهي از تپه هاي جنگلي و ماسه هاي سفيد و طلايي و آبهاي زلال آبي، انعکاسي از بهشت بر روي وسيعترين ساحل شمال وارنا با مساحتي به ابعاد 5/3 کيلومتر طول و 100 متر عرض و دماي 27-31 درجه سانتيگراد مي باشد .گلدن سندز استراحتگاهي است مجلل و مفرح براي کودکان و خانواده ها داراي امکانات فوق العاده ورزشي، تفريحي، چشمه هاي آب درماني که بارها جايزه معروف پرچم بين المللي را از محيط زيست دريافت نموده است.اين منطقه از نظر اقتصاد گردشگري؛ نقش بسيار مهمي براي مردم منطقه و مردم کشور بلغارستان دارد. اهالي اين منطقه از انواع و اقسام شگردها براي کسب درآمد بهره مي‌برند. اجاره دادن سايبان و تخت در حاشيه? ساحل و همينطور اجاره دادن اتومبيل، موتورسيکلت، دوچرخه و اسب‌هاي کوتاه قد، از جمله? اين شگردهاست. در بازارچه‌هاي اطراف اين منطقه? ساحلي، انواع و اقسام جانوران (نظير طوطي، ميمون، تمساح و مارهاي کوچک و بزرگ) موجود است تا گردشگران در ازاي پرداخت مبلغي آن‌ها را در اختيار گرفته و عکس يادگاري بگيرند

 


گشت ها
در طول سفر خود به وارنا شما مي توانيد براي گذراندن وقتتان به بهترين وجه از تورهاي بسيار مفرح و شادي که بصورت Optional عرضه مي شود استفاده کنيد.
بالچيک (Balchik)

سفر نيم روزي با اتوبوس، گردش و بازديد بعدازظهر از بالچيک آغاز مي شود. تفرجگاهي کوچک در شمال ساحل درياي سياه، بنيان شده در قرن پنجم قبل از ميلاد، بالچيک امروزه مشهور است به عنوان اقامتگاه ييلاقي ملکه ماريا، ملکه فقيد روماني. عمارت آن ترکيبي است از گلچين سبکهاي شرقي و اروپائي، با بوستانهاي جذاب با بيش از 600 گونه گياهان نادر و کمياب در سراسر جهان.
توقف بعدي در دماغه ي زيبا و بديع کالياکرا Kaliakra است با خرابه هاي به جا مانده از قرون وسطي و آثار باستاني واقع در موزه. نمايش متنوع و بي نظير رقص روي آتش با پاهاي برهنه روي ذغال سرخ بسيار جذاب و ديدني است.کالياکرا (kaliakra) تقريبا در حد فاصل 20 کيلومتري کشور روماني واقع شده. دماغه کالياکرا شامل يک ساحل سنگي با ارتفاع 200 متر در درياي سياه، به احترام دختري به همين نام به عنوان نماد مردم مسيحي اين منطقه که در جريان حمله مسلمانان عثماني حاضر به تغيير دين خود نشدند و خود را از بالاي اين دماغه به دريا انداختند نامگذاري شده است. بناهاي دختر چهل ساله و کليساي سنت نيکولاي از بناهاي مهم اين قسمتند لازم بذکر است در سال 1901 به دليل زلزله اي شديد اکثر بناهاي اين منطقه شامل کليسا و حمام رومي بطور کامل تخريب شده اند. کاشفان مقدونيه اي با انجام حفاري هاي مختلف اشياء گوناگوني را پيدا نموده اند که در يک موزه در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

 

تور سافاري:
اين تور به مدت 3 ساعت برنامه بوده و با استفاده از جيپ هاي مخصوص سافاري جنگل شما مي توانيد ساعاتي را در دل جنگل ها، رودخانه ها، آبشارها و ديدن طبيعت بکر موجود در آنها استفاده کنيد

پارک جاذبه ها: AQUAPOLIS
خيس نشدي! بخشي از آب شدي!
زيباترين پارک آبي شرق اروپا و اولين پارک آبي در بلغارستان! طراحي شده به سبک منحصر به فرد موريس و مديترانه اي!اين پارک آبي زيبا در بخش شمال غربي ساحل توريستي GOLDEN SANDS، در جاده ي اصلي از سمت ساحل توريستي RIVERIA به سمت ساحل ALBENA واقع شده است. پارک آبيِ AQUAPOLIS در منطقه ي جنگلي وارنا قرار دارد و منظره ي زيباي دريا و تمامي ساحل توريستي از اين پارک قابل مشاهده است. اين پارک در زميني به مساحت 40.000 متر مربع بنا شده و ترکيبي از يک محيط طبيعي با عناصر مصنوعي مانند استخر، سرسره هاي آبي، جکوزي، چشمه، آبشار، قلعه هاي قديمي و ساختمان هاي به ظاهر مخروبه است.جالب است بدانيد که ظرفيت پارک بالاي 3000 بازديد کننده است که مي توانند به صورت همزمان در پارک مستقر باشند! شرکت اسپانيايي "Action Park Multiforma Grupo- از والنسيا، علاوه بر طراحي پيش نويش طرح پروژه، مجري و تأمين کننده ي تجهيزات اصلي اين پارک است.صخره نوردي با هفت مسير اختياري در ورودي پارک قرار گرفته و مربيان باشگاه ADRENALINE هر روز بين ساعت 16 و 20 به وقت محلي آنجا حضور دارند. سالن آمفي تئاتر، آبشار و درياچه مصنوعي و يک تنقلات فروشي به اسم Alcazar در نزديکي صخره ها بنا شده اند.پارکينگ اين پارک با ظرفيت 100 خودرو و 10 اتوبوس، به يک بخش ويژه براي حمل و نقل مستقيم معلولان به ورودي "Aquapolis" مجهز شده است.
جاذبه هاي ديگر:
تيراندازي براي کودکان و بزرگسالان/ صخره نوردي براي کودکان (ارتفاع 3 متر)/ انيميشن براي کودکان، بازي، مسابقه و قرعه کشي با جوايز ارزنده/ AXTREME ZONE با سرسره هاي نفس گير براي کساني که به دنبال هيجان و ترشح آدرنالين هستند ايجاد شده است که حتماً بايد آنها را امتحان کنيد. تور بلغارستان

تور کشتي دزدان دريايي:
اين تور به مدت 4 ساعت بوده و شما سوار بر کشتي دزدان دريايي و پوشيدن لباسهاي آنها خود را در سالهاي گذشته اي که دزدان سلطان درياها بودند حس مي کنيد.
منبع: دلتابان