چگونه ویزای توریستی روسیه بگیریم؟

ويزاي توريستي يا رواديد گردشگري روسيه، در حال حاضر به دو صورت عادي و فوري از طريق سفارت روسيه در تهران صادر مي‌شود. حتما شما هم با ديدن عکس‌هاي زيبا و ديدني از جاذبه‌هاي گردشگري بي‌نظير و بناهاي تاريخي با شکوه روسيه، به اين فکر افتاده ايد که تور روسيه را رزرو کنيد و براي سفر به اين کشور زيبا و تاريخي برنامه‌ريزي کنيد. ويزاي توريستي يا رواديد گردشگري روسيه براي افرادي صادر مي‌شود که به قصد گردشگري، قصد سفر به اين کشور پهناور را دارند. مدت اعتبار ويزاي توريستي روسيه بر اساس مدت رزرو هتل و مطابق تاريخ پرواز تعيين مي‌شود، بنابراين موقع خريد بليط و رزرو هتل بايد دقت کنيد، چون تغيير اعتبار ويزا امکان‌پذير نيست. براي درخواست ويزاي توريستي روسيه، حضور متقاضي الزامي نيست و وقتي براي مصاحبه تعيين نمي‌شود. به خاطر داشته باشيد براي دريافت ويزاي  تجاري، مقررات متفاوت خواهد بود؛ در اين شرايط حضور متقاضي الزامي است. اولين مرحله براي درخواست ويزاي هر کشوري، تکميل فرم تقاضاي ويزا است. فرم را مي‌توان از بخش کنسولي سفارت روسيه در تهران تهيه کرد و به همراه مدارک مورد نياز براي درخواست ويزا ارائه داد. فرم تقاضاي ويزا بايد در دو نسخه و براي هر کدام از مسافران به‌طور جداگانه تکميل شود.
ساعت کاري و آدرس سفارت روسيه در تهران
آدرس سفارت روسيه در تهران: خيابان نوفل‌لوشاتو، شماره 3?.
تلفن تماس: 66728873-021 و 66728874-021
ساعت کاري: يکشنبه تا پنج‌شنبه ??-?
توجه: متقاضي مي‌تواند مدارک را همراه با هزينه‌ي ويزا به کارگزار بدهد تا کارگزار براي ويزايش اقدام کند.
مدارک مورد نياز براي اخذ ويزاي توريستي  روسيه
مدارکي که بايد علاوه بر فرم پر شده درخواست ويزا، در وقت ملاقات و انجام مصاحبه همراه داشته باشيد را در ادامه به همراهان هميشگي کجارو ارائه مي‌دهيم.
شناسنامه ايراني
اصل گذرنامه
اعتبار گذرنامه بايد حتماً شش ماه بيشتر از تاريخ خاتمه‌ي اعتبار ويزاي درخواستي باشد. کپي را بايد از صفحات يک تا پنج گذرنامه و همين‌طور صفحاتي که در آن‌ها مهر ويزا خورده، تهيه کنيد.
يک قطعه عکس
زمينه روشن در ابعاد ?*? که کاملا شبيه به چهره‌ي فعلي متقاضي باشد. براي هر کدام از همراهان در گذرنامه نيز بايد يک قطعه عکس، ضميمه‌ مدارک باشد.
بليط رفت و برگشت قطعي شده‌ي پرواز به روسيه
رزرواسيون قطعي هتل در روسيه براي کل مدت اقامت
چک ضمانت بازگشت؛ به مبلغ ?? ميليون تومان براي هر شخص
زمان و هزينه صدور ويزاي توريستي روسيه
ويزاي کشور روسيه به دو صورت عادي و فوري صادر مي‌گردد. قيمت ويزاي عادي روسيه حدود ??? هزار تومان است و صدور آن يک هفته طول مي‌کشد. اما قيمت ويزاي فوري روسيه حدود ??? هزار تومان است و صدور آن بيش از سه روز طول نمي‌کشد.
راهنماي انتخاب بليط مناسب براي سفر به روسيه
در حال حاضر خطوط هواپيمايي تابان، ايران اير، ماهان و ايرفلوت به شهرهاي مسکو، سنت پترزبورگ و سوچي پروازهاي مستقيم انجام مي‌دهند. همچنين امکان پرواز به روسيه به وسيله خطوط هواپيمايي پگاسوس، ترکيش، اکرايني، بلاويا، امارات، اتحاد و ... نيز با يک توقف نيز وجود دارد.