۶ ساحل زیبای تایلند

زيبايي تايلند بر کسي پنهان نيست. اين کشور سواحل فوق العاده زيبا و چشم نوازي دارد که به دليل وضعيت آب و هوايي مناسب، ميزبان گردشگران فراواني از سرتاسر دنيا است. غير از جزاير شناخته شده‌اي چون پوکت و کو ساموئي، تعداد زيادي جزاير دور افتاده و کمتر شناخته شده‌اي هم در اين کشور وجود دارد که روز به روز به تعداد بازديد کنندگانشان افزوده مي‌شود. در تمام سواحل توريستي تايلند، مي‌توانيد آب تميز، شن سفيد، قايق‌هاي توريستي، نوشيدني‌هاي خنک و رنگارنگ، سوغاتي، انواع ماشاژ، انواع غذا و غيره را ببينيد. پس اگر شما هم تور تايلند را رزرو کرده ايد بياييد تعريف و تمجيد را همين جا تمام ‌کنيم و با هم سفر کوتاهي به زيباترين سواحل اين کشور داشته باشيم.
ساحل ريلي (Railay)، کربي (Krabi)
يکي از سواحل دست نخورده در کربي که با صخره‌هاي آهکي احاطه شده است، ساحل ريلي است. تنها راه دسترسي به اين منطقه از طريق قايق است و اقامت در آن حس اقامت در يک جزيره‌ي کاملا خصوصي را به شما خواهد داد. اگر اهل غواصي، صخره‌نوردي، قايق‌راني و غيره هستيد، بايد بگوييم که ساحل مناسبي را انتخاب کرده‌ايد. در بخش غربي ساحل، مي‌توانيد به مغازه‌ها و رستوران‌ها دسترسي داشته باشيد و با قايق‌هاي کوچک به کو في في يا پوکت برويد.
ساحل فرانانگ (Phra Nang)، کربي
ساحل فرانانگ بخشي از شبه جزيره ريلي است که از دو سو با دو صخره‌ي بزرگ احاطه شده است. اين ساحل کاملا دورافتاده است و براي رسيدن به آن بايد مسير طولاني را طي کنيد. بازديدکنندگان مي‌توانند از کاياک سواري، غارنوردي و صخره‌نوردي در اين جزيره استفاده کنند.
کو ليبونگ (Koh Libong)، ترنگ (Trang)
با وجود زيبايي خيره کننده، ترنگ يکي از مناطق کمتر شناخته شده‌ي تايلند است. اين منطقه داراي سواحل گسترده با شن‌هاي سفيد است و در آن مي‌توان تعداد زيادي جزيره خالي از سکنه هم پيدا کرد. بزرگترين جزيره‌ي اين منطقه کو ليبونگ بوده که زيستگاه جمعيت محدودي از پستانداران دريايي با نام دوگانگز است. براي تماشاي اين پستاندار زيباي دريايي از هتل اقامتي خود بخواهيد که يک تور قايق‌سواري به آب‌هاي کم عمق برايتان ترتيب دهد.
کو کرادان (Koh Kradan)، ترنگ (Trang)
اين ساحل اخيرا توجهات زيادي از سمت مجموعه هتل‌هاي Sevenseas و Anantara Si Kao دريافت کرده است. توجهاتي که بي دليل هم نيستند. شفافيت آب به قدري در اين منطقه بالا است که مي‌توان براحتي به تماشاي ماهي‌ها نشست يا زماني که جريان آب آهسته‌تر است، روي صخره‌هاي مرجاني قدم زد.
مايا بي (Maya Bay)، کو في في (Koh Phi Phi)
کو في في از آن جزايري است که هرگز نبايد تماشاي آن را از دست بدهيد، مخصوصا اگر سفرتان قرار است انفرادي و سرشار از هيجان و ماجراجويي باشد. وقتي به اين جزيره سفر مي‌کنيد، حتما سري هم به مايا بي بزنيد. مايا بي همانجايي است که فيلم «ساحل» (The Beach) با بازي لئوناردو دي کاپريو در آن فيلم‌بردراي شده است. اين خليج از سه سمت با صخره‌هاي غول‌آسا احاطه شده است و حيات زير آب آن رنگارنگ و بسيار زيبا است.
هاد رين (Haad Rin)، کو فا نگان (Koh Pha Ngan)
اين ساحل را بيشتر به برنامه‌هاي ويژه‌ي شب‌هاي ماه کامل مي‌شناسند. اگر به دنبال جايي هستيد که بتوانيد حين لذت بردن از طبيعت از برنامه‌هاي شاد آنجا هم بهره‌مند شويد، اين ساحل انتخاب مناسبي است.