پارک ملي در آنتالیا

تور آنتالیا- در 92 كيلومتري شهر آنتاليا قرار دارد. اين پارك شامل دره اي با انواع گونه هاي جانوري و گياهي زيبا است. در كنار اين پارك تنگه اي 14 كيلومتري وجود دارد كه به موازات رودخانه كوپرو امتداد مي يابد. عمق اين تنگه در بعضي از مناطق به 400 متر هم مي رسد. رستورانهاي موجود در كنار اين تنگه با پخت و سرو غذاهاي دريايي جلوه ديگري را به اين منطقه بخشيده است. پل - Oluk الوك كه ساخت آن به دوران روميان برگشته و بر روي تنگه قرار دارد.
به همراه پل(بوروم) كه بر روي رود( Kocadere - كجا دره) بنا شده از شاهكارهاي معماري عهد باستان به شمار مي آيند.از پارك ملي اين امكان را خواهيد داشت تا به 2 منطقه ديگر نيز برويد. يكي از اين مناطق شهر باستاني سلگه و كوههاي dedeg?l – ددگل) است كه قله dedeg?l - ددگل را با 2992 متر ارتفاع بعنوان بلندترين قله اين كوهستان در خود جاي داده است.و ديگر شهر مهم و باستاني( Pisidia - پيسيديا) (Alt?nkaya - آلتين كايا) مي باشد كه در منطقه شمال غربي تنگه كوپرولو در پارك ملي قرار دارد. دسترسي به اين مكان از طريق جاده اي پيچ در پيچ ممكن مي باشد.
ديوارهاي شهر با برج هاي چسبيده به آن ، آب انبارها ، معبد زئوس ، بازار ، استاديوم ، تآترهاي كاشي كاري شده با كاشي هاي برجسته و گورستان از جمله بقايايي ديدني موجود در اين منطقه مي باشد. اين شهر تجاري در ارتفاع 950 متري جاي گرفته است.مورخان همواره اعتقاد داشته اند كه در گذشته سلگه مستقيماً با آنتاليا معاملات تجاري داشته و همين معاملات تجاري موجبات رشد اقتصادي اين شهر را فراهم آورده است. شهر سلگه بوسيله (Lydian - ليدينها) اداره مي شده است.