جاذبه های گردشگری شهر کوش آداسی

کوش‌آداسي با ديدني‌هاي تاريخي، سواحل زيبا و جنگل‌هاي کاج کناره‌ي دريا، براي خود ترک‌ها هم شهري ييلاقي و تفريحي به حساب مي‌آيد. تابستان‌هاي گرم و آفتابي و زمستان‌هاي معتدل و باراني، باعث شده سفر به کوش‌آداسي، هر موقع سال، جذابيت‌هاي خودش را داشته باشد؛ ولي با تمام اين‌ها، بهار اين شهر با وجود گل‌هاي کاغذي رنگارنگ و درياي آرام و خيابان‌هاي گل‌کاري‌شده، چيز ديگري است.
کوش‌آداسي فرودگاه ندارد، ولي رفتن به آن‌جا از طريق فرودگاه ازمير، که در هشتادکيلومتري شهر واقع شده، امکان‌پذير است.
کوش‌آداسي، به سواحل شني و صخره‌ايش معروف است. يکي از پرطرفدارترين سواحل براي انواع ورزش‌هاي آبي مثل شنا، غواصي و اسکي روي آب است. تور کوش آداسي تابستان 95
پاموک کاله ( پاموک قلعه ): پاموك كاله يا قصر پنبه اي با teraverten هاي سفيد، آبهاي گرم و شهرهاي آنتيك، يك مركز بسيار مهم گردشگري بوده كه در استان دنيزلي قرار دارد و مي توان از طريق جاده زميني به پاموك كاله كه در 18 كيلومتري دنيزلي قرار دارد رفت و آمد نمود.ودر نزديکي بودروم و کوش آداسي واقع است
جزيره‌ي کبوتر هم جزيره‌ي کوچکي است که با يک جاده‌ي باريک به شهر وصل مي‌شود؛ در فصل مهاجرت پرندگان، خانه‌ي پرنده‌ها مي‌شود و يک‌جورهايي سمبل کوش‌آداسي است؛ ساحلي دنج و خلوت دارد و براي آدم‌هايي که دنبال آرامش هستند و مي‌خواهند دور از هيجان باشند، جاي زيبايي است.

افه‌سوس يکي از جاهايي که هر سال مسافران زيادي را به کوش‌آداسي مي‌کشاند، تور افه‌سوس است. افه‌سوس، بازمانده‌هاي شهري است چندين‌ هزارساله از امپراطوري رُم شرقي که بين ازمير و کوش‌آداسي قرار گرفته و رفتن به آن از هر دو شهر ممکن است. تور از صبح تا بعدازظهر طول مي‌کشد و ناهار را هم در يکي از رستوران‌هاي محلي صرف مي‌کنند. قبل از رسيدن به افه‌سوس، خانه‌اي قديمي وجود دارد که حضرت مريم ده سال آخر عمرشان را اين‌جا گذرانده‌اند و امروز تبديل به زيارتگاه شده است، مي‌توانيد روي ديوارهاي بيرون خانه، شمع روشن کنيد يا از چشمه‌ي آرزوها بنوشيد و آرزو کنيد. بعد از آن شهر زيباي افه‌سوس است با ستون‌هاي سنگي بزرگ، ميدان نبرد گلادياتورها و بقايايي از آمفي‌تئاتر و دروازه‌هاي شهر. کوه‌هاي شمال افه‌سوس، جايي است که مي‌گويند اصحاب‌کهف توي غاري در دامنه‌ي کوه نزديک به دويست سال خوابيده بودند.
کوش‌آداسي,شهر کوش آداسي,جاذبه هاي گردشگري شهر کوش آداسي

منبع:behbodgasht.ir