راهنمای جامع سفر به بلغارستان

بلغارستان کشوري در جنوب شرقي اروپاست که پايتخت آن شهر سوفيا است. جمعيت اين کشور بالغ بر ????????? نفر است که هر ساله از آن کاسته مي‌شود. بلغارستان بيشترين رشد منفي جمعيت را در جهان دارد .

زبان رسمي اين کشور بلغاري و واحد پول آن لوا با واحد جزء استونيکي است. حدود ?? درصد از مردم آن بلغاري‌تبار و بقيه بيشتر ترک و کولي هستند. بلغارستان ??????? کيلومتر مربع مساحت دارد و چهاردهمين کشور بزرگ در اروپا است. در سال ???? اتحاديه اروپا، درخواست عضويت بلغارستان را در اين اتحاديه پذيرفت و روز عضويت اين کشور در اتحاديه اروپا را ? ژانويه ???? اعلام کرد.
مهمترين صادرات بلغارستان اسانس گل رز است، پوشاک، کفش، آهن و فولاد، ماشين آلات و تجهيزات و سوخت نيز از ديگر صادرات بلغارستان مي‌باشند. تور بلغارستان
جمهوري بلغارستان رسماً کشوري سکولار است اما در قانون اساسي آن مسيحيت ارتدوکس به عنوان دين سنتي کشور ذکر شده‌است . ??? جمعيت پيرو آيين مسيحيت نوع ارتدوکس هستند و ??? جمعيت را مسلمانان تشکيل مي‌دهند .

سواحل بلغارستان
عمده سواحل تفريحي کشور بلغارستان در اطراف شهر وارنا واقع شده اند اما بزرگترين آن يعني ساني بيچ در نزديکي شهر بورگاس قرار گرفته سواحل متعددي در اين کشور وجود دارد که سعي مي کنم به بزرگترين و معروف ترين آنها اشاره کنم .