کار در رومانی

 ویزای کار در کشور رومانی از چند طریق صورت می گیرد یکی از راه های اخذ ویزای کار این است که شخص در کشور رومانییک دعوت نامه کاری از یک شخص واجد شرایط که دارای شرکت معتبر در رومانیاست دریافت نماید که شخص نیز باید شرایط لازم را داشته باشد . یکی دیگر از شرایط لازم پذیرفته شدن برای ویزای کار این است که در آگهی پذیرفته شوید ، که طی مراحلی که ابتدا ۳ ماه در داخل کشور سپس ۳ماه در اتحادیه اروپا آگاهی شود اگر شخص مورد نظر پیدا نشود از ایران یا کشور دیگر نیرو میگیرند ، وقتی شخص در این آگهی پذیرش شد می تواند برای اخذ ویزا اقدام نماید.پیدا کردن کار فرما در اروپا شرایط خاصی دارد که در ادامه مطالب به طور کامل بررسی خواهیم کرد و کارفرما پس از آگهی شغل خود باید برای استخدام شخص متقاضی، حقوقی را در نظر بگیرد که کل هزینه های شخص و خانواده ان را در بر داشته باشد .این حقوق باید پس از کسر هزینه مالیات محاسبه گردد که آیا برای مخارج شخص مهاجرت کننده کفایت میکند یا خیر ؟
بنابر این چنانچه عنایت فرمودید در کشور رومانیاخذ ویزای کار امری حقوقی است که باید مراحل قانونی و حقوقی آن سپری گردد و اساسا باید کارفرما این امکان را داشته باشد که برای کارمند تقاضای رومانیباید مجوز داشته باشد که برای کارگر متقاضی تقاضای ویزای کار کند. در اصطلاح شخص کارفرما در کشور رومانیباید بتواند اسپانسر شود.( sponsor _) در کل اقدام برای ویزای کار بدون داشتن اسپانسر امری سخت است . مراقب باشید افراد کلاهبردار ادعا میکنند که میتوانند در مدت کم ویزای کار برای شما اخذ کنند ، بنابراین همواره توجه داشته باشید تا به هر شخصی اعتماد نکنید.
شما اگر مایل هستید این روش را انتخاب کنید کل پروسه اخذ ویزای کار بین ۲ تا ۹ ماه به طول میانجامد که شخص متقاضی میتواند بعد از چند سال ( معمولا ۲ تا ۵ سال) تقاضای اقامت دایم کند و با قوانین کنونی این امر به راحتی مقدور میباشد.
اخذ ویزای کار روش دیگری هم دارد ، اخذ ویزا از طریق مهارت یا تخصص می باشد که در برخی از کشور ها مانند استرالیا ،کانادا و دانمارک امکان پذیر می باشد .
ویزای این راه معمولا به نام ویزای مهارت خوانده میشود.(skilled worker ) .این ویزا در کشور های مختلف فرق دارد و در مورد کشور رومانیاین امر در حل حاضر در شرایط سختی به سر می برد.
پروسه این ویزا در اکثر کشورها خیلی طولانی میباشد وکشور دانمارک بهترین کشوری است که الان میتوان برای آن اقدام نمود که یک پروسه ۷ تا ۹ ماهه دارد. ویزای GR1 نام ویزای کار دانمارک است که مشهور به ویزای گرین کارت میباشد.