تاریخ شهر چشمه

مانند اکثر شهرهاي ترکيه شهر چشمه نيز داراي تاريخي باستاني مي باشد. در اينجا ابتدا گريتلي ها و سپس ايونيايي ها ساکن بوده اند. امپراتوري روم نام کيسوس را به اين نقطه گذارده و نقطه انتهايي جاده ابريشم به شمار مي رفته است. کشتي هاي تجاري از بندر اين شهر ابريشم، ادويه جات و ديگر کالاهايي که از شرق مي آمده است را به ايتاليا مي بردند. اگر قصد خريد تور چشمه را داريد، خواندن اين مطلب را به شما توصيه مي کنيم.در قرن 14 ميلادي قلعه اي توسط جنوايي ها جهت حفاظت از اين شهر ساخته شد (قلعه کنوني موجود در چشمه از طرف عثماني ها در قرن 18 ميلادي ساخته شده است.)
در سال 1566 ميلادي چشمه به تصرف عثماني ها رسيد و بعد از آن به مرور زمان از اهميت اين شهر کاسته شد.با گذشت زمان بندر چشمه اهميت خود را از دست داد و جاي آن را بندر ازمير گرفت .

چشمه کجاست

شهر چشمه در 80 کيلومتري غرب ازمير قرار دارد.چشمه که به تعبيري به ـن شبه جزيره نيز گفته ميشود در غربي ترين نقطه ترکيه قرار دارد. در مجاورت شرقي شهر چشمه شهر هاي کارابورون  واورلا قرار دارند.
چگونه به چشمه برويم
از شهر ازمير به چشمه اتوبان سه طرفه جديدي وجود دارد که اگر آن مسير را انتخاب کنيد 45 دقيقه طول خواهد کشيد.چشمه داراي فرودگاه نميباشد وليکن مي توانيد به فرودگاه ادنان مندرس شهر ازمير آمده و از آنجا ادامه مسير را با ماشين يا تاکسي طي کنيد.بندر چشمه پذيراي کشتي هاي مسافربري ايتاليايي نبز مي باشد.از سال 2012 ميلادي کشتي هاي کروز نيز مسافرت خود را به اين شهر آغاز کردند.به زودي قرار است هواپيماهاي دريايي نيز در مسير استانبول _الاچاتي آغاز به کار کنند.


چه زماني به چشمه برويم

در گذشته فصل تعطيلات در چشمه عبارت بود از سه و يا چهار ماه وليکن با افتتاح هتل هاي پنج ستاره و هتل آپارتمان هاي فراوان در طول سال به راحتي ميتوان به چشمه رفت.فصل دريا و آب تني از اواسط جوئن تا اواخر سپتامبر مي باشد.چشمه  به غير از فصل تابستان با ساخت تفرجگاه هاي ساحلي جديد و همچنين رستوران هاي متنوع ارائه دهنده خدمات به مسافران مي باشد.


در چشمه کجا اقامت کنيم

هتل هاي چشمه در مرکز شهر و يا در مناطق ايليجا الاچاتي و داليان قرار دارند. در منطقه الاچاتي در کنار دريا هتل هاي پنج ستاره و در مرکز هتل آپارتمان هاي فراواني وجود دارد.به طور کلي هتل هاي بزرگ در منطقه ايليجا قرار دارند.
چه تفريحاتي مي توانيم در چشمه انجام دهيم

در سال هاي اخير با وجود مسافرت چهره هاي سر شناس به چشمه اين مکان همچنان سکوت و آرامش خود را حفظ کرده است.هر تصوري که از تعطيلاتتان داريد آن را در چشمه پيدا خواهيد کرد.درشيفنه رستوران هاي دريايي در ايليجا و بوياليک طبيعت زيبا و در التين کوم ساحل هاي دست نخورده در چيفتلي کوي رستوران هاي خرچنگ دريايي در هر طرف چشمه وزش باد هاي خنک در الاچاتي خانه هاي زيبايي که از امپراطوري روم به جا مانده و رايحه دل انگيز گل ها در کوچه و خيابان را مي توانيد مشاهده کنيد. براي خوردن يک غذاي دلچسب ولذيذ در چشمه ميتوانيد از طريق اينترنت با توجه به ذائقه تان رستوران دلخواه خود را انتخاب کنيد.اگر به دنبال هيجان ميگرديد فراموش نکنيد که الاچاتي يکي از بهترين مکان هاي براي موج سواري به شمار ميرود .اگر به دنبال تفريح ميگرديد بيش از تصورتان ميتوانيد در آنجا يافت کنيد.تقريبا هر شب کنسرت ها و تفريحات گوناگون در انتظار شماست.