تنگه استانبول (تنگه بسفر)

تور استانبول- در مدت اقامت خود در استانبول ، هرگز گشت و گذار با قایقهای قدیمی و سنتی در تنگه بسفر را فراموش نکنید. این تنگه در واقع قاره اروپا را از قاره آسیا جدا می کند. سواحل تنگه بسفر ترکیبی است از زمانهای گذشته و حال و به نوعی شکوه و جلال امروزی و زیبائی و سادگی گذشته را به تصویر می کشد. هتل های مدرن و ویلاهای چوبی قرار گرفته در حاشیه ساحل به همراه کاخهای زیبای مرمرین که در مجاورت قلعه های سنگی روستائی و دهکده های کوچک ماهیگیری قرار گرفته جذابیت این منطقه را دو چندان نموده است. گردش با قایق یکی از بهترین راههای تماشای اطراف تنگه بسفر است .
با گردش در این منطقه توسط قایق که بصورت زیگزاگ حرکت می کنندT شما این امکان را خواهید داشت تا تقریباً تمامی ساحلهای اطراف تنگه را از نزدیک مشاهده کنید.
در حین گذر از تنگه با کشتی، منظره زیبای کاخ دلما باغچه از ساحل کاملاً مشخص است و کمی آنطرف تر عمارات پادشاهی ییلدیز نیز بر کیفیت این مناظر افزوده است. هم چنین شما می توانید کاخ چراغان که در سال 1847 توسط سلطان عبدالعزیز مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و امروزه نیز بعنوان هتلی بزرگ مورد استفاده قرار میگردد را از روی قایق تماشا کنید.
ایستگاه بعدی یعنی منطقه ارتاکوی، محله ای است که هر یکشنبه هنرمندان گردهم آمده و هنرهای دستی خود را در خیابانها چیده و به خریداران عرضه می کند. تجمع انسانها ئی با شکل و رنگهای مختلف در این مکان ، صحنه های بسیار زنده و زیبائی را به وجود می آورد.

در این محل یک کلیسا، یک مسجد و یک کنیسه وجود دارد که صدها سال است در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. در کنار نمونه هائی از معماری قدیمی و سنتی در استانبول ، نمونه ای از بزرگترین پلهای معلق دنیا به نام پل بسفر نیز به چشم می خورد که در واقع نقطه تلاقی قاره آسیا و اروپا نیز به شمار می آید
دهکده ماهیگری کانلیجا منطقه جالب دیگری است که در بخش آسیائی قرار گرفته است. این منطقه امروزه بعنوان یکی از مکانهای مورد توجه مردمان استانبول نقش مهمی را ایفا می کند. مردم علاوه بر استفاده از کافه رستورانهای اطراف این منطقه ، معمولا برای خرید ماست این منطقه که بسیار خوشمزه و مشهور نیز است به این منطقه می آیند.
کمی آنطرف تر از محله کانلیجا و چوبوکلو محله بیکوز کر سو قرار گرفته که ، گذرندان ساعاتی در رستورانها و کافه های این منطقه که دارای مناظر زیبائی نیز می باشد بسیار لذت بخش خواهد بود.
در بخش اروپائی و در محله تارابییا، کرجی های بادی در روی آب و در لنگرگاهها گوئی به رقص در آمده اند. ضمن اینکه شما می توانید در رستورانهای اطراف این منطقه هم طعم غذای دریائی از جمله ماهی را نیز بچشید. این رستورانها از منطقه تارابیا شروع شده و تا محله ساریرو بیوک دره ادامه می یابد. بزرگترین فروشگاه ماهی در منطقه ساریر استانبول قرار دارد که به خاطر انواع بورک هایش (کلوچه هایش) شهرت دارد. پس از گذر از این محله تنگ و باریک مسیر کم کم پهن تر شده و به سمت دریای سیاه امتداد می یابد.