راهنمای سفر به بدروم ترکیه

بدروم يا به يوناني هاليکارناسوس يک شهر بندري در استان موغله‌ي ترکيه و در منطقه‌ي درياي اژه در جنوب غربي اين کشور است. مقامات اين شهر در تلاشند کاراکتر اژه‌اي اين شهر را حفظ کنند، کاراکتري که تحت تاثير مهاجرت کرتي‌ها در دهه بيست ميلادي قرار گرفته است. بدروم مقصدي مناسب براي علاقه‌مندان به تاريخ، فرهنگ و البته طبيعت براي گردشگران تور بدروم است. اين شهر ساحلي با آرامش خاصي که دارد مي‌تواند يک انتخاب مناسب براي سفر باشد.
مناطق ديدني
قلعه بدروم
بالاي باروي اين قلعه که بايستيد منظره‌ي خيره‌کننده‌اي از قلعه‌ي بدروم خواهيد ديد که به دست شواليه‌هاي هوسپيتالر ساخته شده است. اين قلعه قرن پانزدهم ميلادي ساخته و به سنت پيتر اهدا شد.
موزه‌ي باستانشناسي زير آب در اين قلعه واقع شده است، موزه‌اي که مهم‌ترين موزه‌ي حوزه‌ي اختصاي خود در جهان است. براي بازديد از اين موزه تلاش کنيد که اول وقت برسيد، زيرا در زمان‌هاي شلوغي اتاق‌هاي موزه به قدري از جمعيت پر مي‌شود که حرکت در قلعه و بازديد از آن بسيار دشوار خواهد شد.
آرامگاه هاليکارناسوس
يکي از عجايب هفتگانه‌ي دنياي باستان آرامگاه هاليکارناسوس بوده که يکي از بزرگ‌ترين دستاوردهاي پادشاه ماسول است. اين پادشاه پيش از مرگش برنامه‌ي ساخت اين آرامگاه را با طراحي پايثيوس (معمار معبد آتنا نايک) کشيد و پس از مرگش خواهر و همسرش مسئوليت نظارت بر پايان کار اين معبد را برعهده گرفتند.
موزه دريايي بدروم
اين موزه‌ي کوچک و خوش ساخت که دو طبقه است به بررسي فن‌آوري‌هاي دريايي و ساخت قايق از ديرباز تا کنون مي‌پردازد.
در اين موزه همچنين به علم بررسي پوسته‌ي نرم‌تنان نيز پرداخته مي‌شود و مجموعه‌اي ???? عددي از پوسته‌ي انواع خانواده‌هاي نرم‌تنان در طبقه‌ي بالا به نمايش گذاشته شده است.
کارخانه کشتي‌سازي عثماني
در بدروم يک کارخانه‌ي کشتي‌سازي بازسازي شده وجود دارد که از زمان عثماني باقي مانده است. اين کارخانه در قديم و در قرون ?? و ?? ميلادي و براي در امان ماندن از حمله‌ي دزدان دريايي داراي برج مراقبت نيز بوده است. امروزه در اين مکان نمايشگاه‌هاي هنري برگزار مي‌شود و سنگ قبرهايي قديمي در بالاي آن وجود دارد که متعلق به زماني هستند که حروف لاتين جايگزين حروف عثماني شد.
دروازه ميندوس
دروازه‌ي ميندوس در واقع تنها اثر باقيمانده از يک ديوار ? کيلومتري است که قرن چهارم پيش از ميلاد توسط پادشاه ماسول ساخته شد و در روبروي اين دروازه خندقي وجود دارد که بسياري از سربازان اسکندر  سال ??? پيش از ميلاد در آن غرق شدند.
تئاتر باستاني
در جاده‌ي اصلي تورگوتريس، تئاتر باستاني ???? نفري بدروم قرار دارد که بعدها در قرن سوم پس از ميلاد، تعداد صندلي‌هاي آن براي نمايش‌هاي گلادياتوري  به ????? افزايش يافت. اين سالن در حال حاضر براي رويدادهايي مثل کنسرت مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
مسجد تورکويوسو
اين مسجد در غرب بازار سرپوشيده‌ي بدروم واقع شده است.
مسجد دادگاه مرکزي
اين مسجد در بازار قديمي قرار دارد.
مسجد تپه چيک
اين مسجد دقيقا روي اسکله قرار دارد.