ورود به آمریکا با ویزای توریستی

ويزاي توريستي يا Visitor Visa،ويزاي غير‌‌‌‌‏مهاجرتي براي افرادي‌‌‌‏ صادر ميگردد که قصد دارند به طور موقت وارد کشور آمريکا شوند که سه نوع مختلف دارد:
• افرادي که براي کسب و کاري موقت در آمريکا خواهان ورود به اين کشور هستند.
مثلا مشاوره در زمينه کسب و کار، شرکت در کنفرانس تجاري، علمي، تحصيلي و يا پزشکي و همچنين مذاکره در خصوص قرارداد کاري. اين نوع ويزا، ويزاي بيزينس B1 است.
• کساني که براي گردشگري وارد ايالات متحده مي‌‌‌‏شوند.
اين ويزا شامل ديدن اقوام، گذراندن تعطيلات، بازديد از ايالات متحده، درمان، شرکت در مراسمي چون ورزشي، موسيقي (بدون دريافت دستمزد) و يا شرکت در دوره هاي آموزشي کوتاه مدت (مثلا دوره آشپزي به مدت دو روز) مي‌‌‌‌‏شود. نوع اين ويزا، گردشگري و بازديد B-2 است.

مهاجرت به آمريکا
• افرادي که ترکيبي از دو هدف ذکر شده در بالا را دارند. اين نوع ويزا (B-1/B-2) نام دارد.
مواردي که شامل ويزاي توريستي نمي شود:
• تحصيل
• اشتغال
• کار يا ارائه خدمات که شامل دستمزد باشد. براي مثال اگر اجراي هنري با حضور مخاطباني که براي ديدن هنر شما هزينه اي پرداخت کرده‌‌‌‏اند داريد، نمي‌‌‌‏توانيد از اين ويزا استفاده کنيد.
• ورود به خاک ايالات متحده آمريکا در مقام خدمه هواپيما و يا کشتي
• خبرنگاري، فيلمبرداري و کار براي هر روزنامه غير آمريکايي يا براي دريافت هر گونه اطلاعات رسانه‌‌‌‏اي
نحوه‌‌‌‌‏ي درخواست ويزاي توريستي
مراحل مختلفي براي درخواست ويزاي توريستي وجود دارد و روند تکميل پرونده بستگي به مکان سفارت در کشور‌‌‌‏هاي مختلف، متفاوت است.
دستورالعمل‌‌‌‏ها و مراحل لازم جهت اقدام براي ويزاي توريستي و مهاجرت ، در وبسايت رسمي اين کشور آمده است که بخشي از آن را ميگوييم.
تکميل فرم درخواست آن‌‌‌‌‏لاين
فرم DS-160 را تکميل کنيد.
براي درخواست آنلاين لازم است که فرم درخواست آنلاين را تکميل و سپس تاييديه تکميل پرونده را چاپ کنيد و روز مصاحبه همراه خود داشته باشيد.
شرايط لازم براي مصاحبه
به‌‌‌‌‏طور معمول مصاحبه براي افراد ?? تا ?? سال اجباري است و افراد زير ?? سال و بالاي ?? سال معمولا مصاحبه نمي‌‌‌‌‏شوند. اين در حالي‌‌‌‏ست که صرف نظر از سن، مقامات کنسولگري هستند که تشخيص نياز به مصاحبه هر متقاضي را بررسي مي‌‌‌‌‏کنند و در صورت نياز بدون توجه به سن از متقاضي درخواست مصاحبه مي کنند.
مبلغ پرداختي بابت رسيدگي به درخواست اقامت موقت نيز بر طبق آخرين اطلاعات حاضر در سايت رسمي ايالت متحده براي هر شخص??? دلار ميباشد.
مدارک مورد نيازي که هنگام مصاحبه بايد با خود داشته باشيد:
-گذرنامه خود و اعضاي خانوادتان که عازم سفر به آمريکا هستند.اعتبار گذر‌‌‌‌‏نامه‌‌‌‌‏ بايد حداقل شش ماه بيشتر‌‌ از زمان اقامت در آمريکا باشد.
– تأييديه فرم تکميل شده‌‌‌‌‏ي DS-160
-رسيد هزينه‌‌‌‌‏ي پرداختي به سفارت آمريکا بابت رسيدگي به درخواست اقامت موقت
-عکس؛ در انتخاب عکسي که با خود به سفارت مي بريد دقت کنيد. عکس بايد جديد باشد. در طي مراحل مختلف مصاحبه ممکن است ? يا ? بار از شما پرسيده شود که عکس را چه زماني گرفته‌‌‌‏ايد.
علاوه بر مدارک فوق، ممکن است مدارک ديگري در حين مصاحبه از شما درخواست کنند از جمله:
-مدارکي که نشان ميدهد قدرت پرداخت تمامي هزينه‌‌‌‌‏ي سفر خود را دارا هستيد. و اگر خودتان توانايي پرداخت تمامي هزينه ها را نداريد مدارکي بايد ارائه دهيد که نشان دهد، شخصي ديگر برخي يا تمام هزينه‌‌‌‌‏هاي سفرتان را مي‌‌‌‌‏تواند پرداخت کند.
-مدارکي که ثابت کند که وابستگي‌‌‌‌‌‌‌‏هاي شغلي، مالي و عاطفي در ايران داريد و پس از گذشت مدت اقامت، به ايران باز خواهيد گشت.
-مدارک پزشکي
-مدارکي دال بر هدف شما از سفر به ايالات متحده
در موارد زيادي در حين مصاحبه از ايرانيان خواسته مي شود که رزومه کاري خود را ارائه کنند. اگر چه رزومه کاري جزو مدارک لازم براي ارائه در سفارت نيست؛ اما به ايرانيان پيشنهاد مي‌‌‏کنيم که جهت به تعويق نيافتادن روند دريافت رواديد، رزومه کاري خود را به همراه داشته باشند.
در طول مصاحبه، افسر کنسولگري آمريکا تعيين خواهد کرد که آيا شما واجد شرايط براي دريافت ويزا هستيد يا خير.
در برخي موارد گرفتن نتيجه منوط به ارسال مدارک تکميلي مي‌‌‏شود که در اين صورت مي‌‌‏توانيد مدارک را از طريق ايميل براي سفارت ارسال کنيد.
روز مصاحبه و پيش از انجام مصاحبه، اسکن اثر انگشت ديجيتالي به‌‌‏عنوان بخشي از روند درخواست‌‌‌‌‏تان گرفته مي‌‌‌‌‏شود. معمولاً گرفتن اثر انگشت پيش از مصاحبه انجام مي‌‌‌‌‏شود ولي اين مورد در کنسولگري‌‌‌‌‏هاي مختلف متفاوت است.
شما مي‌‌‌‏توانيد از هر کشوري که داراي کنسولگري آمريکا است، وقت مصاحبه بگيريد.
کشور‌‌‌‏هاي نزديک به ايران و کشور‌‌‌‏هايي که مي‌‌‌‏توانيد براي ويزاي توريستي اقدام کنيد شامل ترکيه، دبي، اباظبي، قبرس، تاجيکستان، افغانستان، سوريه، آذربايجان مي‌‌‏شود. البته فقط در سفارات امارات متحده و ترکيه به زبان فارسي مصاحبه مي‌‌‌‌‏شود.