آشنایی انواع تخت در هتل ها

شايد اين پرسش براي شما بارها پيش آمده باشد که اصطلاحاتي که آژانس هاي مسافرتي درباره هتل ها به کار مي برند به چه معنايي ميباشند؟ تفاوت FB با All در چيست؟ تفاوت تخت Twin با King در چيست؟ Resort به چه معني ميباشد؟ سعي کرديم در اين پست از منبع هتل لانگ بيج ريزورت آلانيا به تمامي ابهامات شما پاسخ بدهيم تا با اطلاعات کامل تري نسبت به انتخاب هتل خود اقدام نماييد. با ما همراه باشيد
تخت سالن پذيرايى- کاناپه قابل تبديل به تخت Bed- parlor
کاناپه تبديل به تخت Bed-Studio=Convertible Sofa
کاناپه تبديل به تختخواب Convertible Couch
مبل تختخوابشو Sleeping Couch
تخت ديوارى Folding-up bed
تخت تاشو Roll-A-Way-Bed
يک تخت يکنفره Single
دو تخت جداى تکنفره Twin
يک تخت دونفره Double
يک تخت دونفره و دو تخت تکنفره Twin Double
تخت دونفره بزرگ Queen Size
تخت بزرگ King Size
تخت دوبل دوبله Double- Double Bed
تخت با تشک آبى Water Bed
تخت دو طبقه Bunk Beds
انواع تخت هاي موجود در اتاق هاي هتل در جدول “انواع تخت ” آورده شده است ليکن در اينجا لازم است مسافرين با تخت اضافه و تخت بچه بيشتر آشنا گردند.
اکسترا بد Extra Bed ـ تختخواب تاشو
چون تعداد افراد بعضى از خانواده ها زياد و بيش از تعداد تختخوابهاى اتاق است، ناچار استفاده از تخت اضافى ناگزير خواهد بود . تختخوابهاى اضافى را اکسترابد مى نامند. اين تختها در طبقات هتل وجود دارد و براساس فرمى که رسپشن به خانه دارى مى دهد، در اختيار اتاقها گذاشته مى شود. اين تختها از نوع تاشو مى باشند و علت اين که بايستى طى صدور فرمى تحويل شود اين است که بابت تخت اضافى، وجه اضافى از مسافر دريافت مى شود که به حساب اتاق منظور مى گردد. از اين فرم نسخه اى نيز به کشير (صندوق ) مى رود تا وجه تخت اضافى به حساب اتاق نوشته شود.
تختخواب بچه
مسافرينى که بچه همراه مى آورند، معمولاً نياز به تختخواب بچه دارند، زيرا تختخوابهاى مسافرين براى بچه مناسب نيست و احتمال دارد بچه از روى تختهاى معمولى و مخصوص بزرگسالان به زمين بيافتد . اين نوع تختها هم طى فرمى که قبلاً اشاره شد به اتاق ، اضافه مى شود و وجه اضافى نيز به حساب منظور مى گردد. تختخواب بچه ،رو تشکى مشمع نيز دارد که مانع از رسيدن رطوبت از بچه به تشک مى شود.
انواع سرويس در هتل ها
O.R) Only Room): يعني اتاق جهت اقامت بدون هيچگونه وعده غذائي.
B.B) Bed & Breakfast): يعني اتاق جهت اقامت همراه با يک وعده صبحانه در روز.
H.B) Half Board): يعني اتاق جهت اقامت همراه با يک وعده صبحانه و يک وعده نهار يا شام. مثلاً سرويس H.Bدر دبي معمولاً به يک وعده صبحانه و يک وعده نهار اطلاق گرديده در حالي که همان سرويس در ترکيه (منطقه آنتاليا و منطقه درياي اژه) به يک وعده صبحانه و يک وعده شام اطلاق مي گردد.
F.B) Full Board): يعني اتاق جهت اقامت همراه با يک وعده صبحانه ، يک وعده ناهار و يک وعده شام. در بعضي از هتل ها اين سرويس بصورت سرويس Full board plus يعني اتاق جهت اقامت همراه با يک وعده صبحانه ، يک وعده ناهار ، يک وعده شام هنگام صرف ناهار و شام ارائه مي گردد.
ALL ) َAll Inclusive): يعني اتاق جهت اقامت همراه با تمام وعده هاي غذائي شامل صبحانه ، ناهار ، عصرانه و شام و . اين سرويس معمولاً در هتل هاي واقع شده در شهرهاي ساحلي نظير کوش آداسي ، بودروم ، مارماريس ، آنتاليا و . . . ارائه مي گردد و بسته به نوع ارائه شده مثلاً توليد داخل يا خارج کشور و اينکه در چه ساعاتي از شبانه روز ارائه مي گردد داراي واژه هاي متفاوتي است نظير Ultra All Inclusive و Maximum All Inclusive. در بعضي از هتل هائي که چنين سرويسي ارائه مي گردد استفاده رايگان از ورزشهاي آبي از قبيل جت اسکي ، اسکي روي آب ، غواصي ، ماساژ و . . . براي يکبار در طول اقامت جزئي از سرويس مي باشد.
اصطلاحات مربوط به سن مسافر
بزرگسال Adult : به افراد بيش از ?? سال اطلاق مي گردد و با علامت اختصاري ADL نشان داده مي شود.
اطفال ?-? سال Child: کودکاني هستند که معمولاً در هتل ها به آنها تخت اختصاص نمي يابد و با علامت اختصاري CHD2-6 نشان داده مي شود.
اطفال ?-?? سال Child: کودکاني هستند که معمولاً در هتل ها به آنها تخت از نوع سفري اختصاص مي يابد و با علامت اختصاري CHD6-12 نشان داده مي شود.
نوزاد Infant: به کودکان زير دوسال اطلاق مي گردد که معمولاً در هتل ها به آنها تخت اختصاص نمي يابد و با علامت اختصاري INF نشان داده مي شود.