شرایط مهاجرت به آمریکا

تعداد متقاضيان تحصيل در آمريکا ، مهاجرت به امريکا و اخذ اقامت آمريکا (گرين کارت) در مقايسه با هر کشوري بسيار بالاتر است. آمريکا به عنوان اولين قدرت اقتصادي جهان با بزرگترين منابع طبيعي و صنايع پيشرفته به مقصدي رويايي براي بسياري از اين افراد تبديل شده است. اطلاعات مربوط به راه هاي مختلف مهاجرت به آمريکا و اقامت آمريکا را مي توانيد در وبسايت ما بيابيد. همچنين اطلاعاتي براي تحصيل در امريکا در اختيار شما قرار گرفته است و در صورت تماس با ما مي توانيد از اطلاعات دقيق تر و به روز نيز مطلع شويد.
امروزه به علل گوناگون از جمله نياز روز افزون کشور ها به افراد متخصص، علاقه به ادامه تحصيل در سطح کارشناسي ارشد و دکترا در دانشجويان سراسر دنيا از جمله ايران وجود دارد. کشور آمريکا با بيش از ???? دانشگاه و موسسه آموزش عالي نياز روز افزون به دانشجوي خارجي در صدر کشورهاي علاقه مند به پذيرش تحصيلي جاي مي گيرد.
امکانات مالي دانشگاه هاي آمريکا بسيار بيشتر از دانشگاه هاي ساير کشورهاست. همين طورامکان استفاده از مراکز علمي در سراسر کشور پهناور آمريکا، کنفرانس ها و کارگاه هاي علمي آموزشي، امکان دسترسي به عده اي از بهترين اساتيد فن دنيا، نظام آموزشي بسيار منظم و .... از جمله دلايلي است که ايالات متحده آمريکا را براي بسياري از علاقه مندان ادامه تحصيل در صدر فهرست کشورها قرار مي دهد. آمريکا از کشورهايي است که سيستم دانشگاهي پيشرفته‌اي دارند به طوري که از سيستم دانشگاه‌ هاي تحقيقاتي آمريکا امروزه توسط بسياري از کشورها الگوبرداري شده‌است.

گرين کارت براي دانشمندان و قهرمانان:
وکيل براي ويزاي خارق العاده يا همان EB1آمريکا (وکيل براي گرين کارت آمريکا ، وکيل براي مهاجرت به آمريکا )ويزاي EB-1آمريکا
ويزاي EB-1يکي از زيرمجموعه هاي مرجح در اقامت دائم مبتني بر اشتغال در آمريکا است. اين ويزا براي "شاغلان اولويت دار" در نظر گرفته شده است. اين شاغلان، خارجياني هستند که يا "توانايي هاي فوق العاده" دارند و يا از جمله "اساتيد و محققان ممتاز" هستند و همچنين، برخي "مديران شرکت هاي خارجي منتقل شده به آمريکا" را نيز در بر مي گيرد. اين ويزا به اين اشخاص امکان مي دهد که به طور دائم در آمريکا اقامت داشته باشند.

اين ويزا به سه دسته از خارجيان اعطا مي شود:

الف) افراد داراي توانايي فوق العاده در زمينه هايي همچون علوم، هنرها، تحصيلات، تجارت و ورزش، که توانايي آنها با تمجيد مستمر بين المللي و داخلي اثبات شده و دستاوردهاي آنان با از مدارک و مستنداتي مستحکم برخوردار است.

ب) "اساتيد و محققان ممتاز" که به طور بين المللي، به دليل دستاوردهاي دانشگاهي ممتاز خود در يک رشته خاص مورد تقدير قرار گرفته اند. اين افراد بايد همچنين دست کم سه سال سابقه تدريس يا پژوهش در رشته خود را داشته باشند و همچنين بايد به صورت استاد دائم به يکي از دانشگاه هاي آمريکا انتقال يافته باشد. براي اين دسته، شرايطي ديگر نيز وجود دارد.

ج) "برخي مديران شرکت هاي خارجي که به آمريکا منتقل شده اند" نيز مي توانند از ويزاي EB-1بهره مند شوند. اين افراد بايد در سه سال قبل از تقاضا، در شرکتي که اکنون در آمريکا فعاليت مي کند، حداقل يک بار استخدام شده باشند. اين ويزاي نيز شرايطي اضافي در بر خواهد داشت.