ماه عسل در بالی

کشور اندونزي از جمله کشورهاي واقع در جنوب شرق آسياست که براي عقب نماندن از رقابت تنگاتنگ جذب گردشگر با همسايگان خود، تلاش‌هاي زيادي را در چند سال اخير در اين خصوص انجام داده که از جمله آنها آماده‌سازي جزيره گردشگري بالي است که امروزه به واسطه امکانات بسيار مناسب، با کيفيت بالا و آرامش محيطي، در دنيا معروف شده است. اگر قصد خريد تور بالي  را داريد، خواندن اين مطلب را به شما توصيه مي کنيم .  بالي يکي از ????? جزيره کشور اندونزي است که از استراليا تا آسيا گسترده شده‌اند. اين جزيره ماهي‌شکل، مابين درياي جاوه و اقيانوس هند قرار گرفته و روي خط استوا قرار دارد. جزيره مذکور داراي فرودگاه اختصاصي است پس در نتيجه به راحتي و مستقيما مي توان به آن سفر کرد. فقط بايد مراقب باشيد زيرا اين جزيره آن چنان وسوسه‌انگيز است که ممکن است حتي به اين فکر بيفتيد که در آن به طور دائم اقامت داشته باشيد.
اطلاعات مورد نياز پيش از مسافرت به بالي (Bali)
نيازمندي‌هاي ورود به بالي
گذرنامه با مدت اعتبار بيش از ? ماه و داشتن حداقل دو صفحه خالي، بليط برگشت و رواديد گردشگري(که مي‌توان در زمان ورود به بالي دريافت نمود).
زبان
زبان‌هاي رايج در اين جزيره عبارتند از: باهاسابالي (Bahasa)، باهاساي اندونزيايي، انگليسي، آلماني (بيش از ??? زبان در اندونزي رايج است).
واحد پول
روپيه اندونزي (IDR)
مدت زمان پرواز
بيشتر از ?? ساعت از بسياري از شهرهاي امريکا
وسائل نقليه قابل استفاده
تاکسي، بمو (Bemo) (نوعي ميني بوس)، اتومبيل کرايه‌اي، موتورسيکلت و دوچرخه
زمان‌هاي مناسب براي رفتن به بالي
زمان مناسب از نظر آب و هوايي
ماه‌هاي آوريل، مي، سپتامبر و اکتبر
زمان مناسب از نظر قيمت‌ها
قيمت‌ها تقريبا در طول سال ثابت هستند.
زمان‌هاي مهم برگزاري جشن‌ها
بوميان بالي داراي دو نوع تقويم محلي هستند: تقويم هندو ساکا (Hindu saka) و تقويم ووکو (Wuku). بهترين جشن در تقويم ووکو، جشن گالونگان (Galungan) است که هر ? ماه يکبار برگزار شده و به مدت ?? روز به طول مي‌انجامد. در اين جشن، بوميان، حيوانات افسانه‌اي دست‌سازي را به نام بارونگ (Barong)(موجود خيالي ترکيبي از سگ و شير) از يک معبد به معبدي ديگر جابه‌جا مي‌کنند. در تقويم ساکا نيز روزي به نام روز نيه پي (Nyepi) وجود دارد که به روز سکوت شهرت يافته و در اعتدال بهاري قرار گرفته است. بوميان جزيره معتقدند که در اين روز، ارواح شياطين از سمت دريا به طرف جزيره پرواز مي‌کنند. روز بااهميت ديگري هم که در تقويم اندونزي وجود دارد، ?? آگوست روز استقلال است که در آن مسابقات ورزشي و برنامه‌هاي فرهنگي انجام مي‌شود.
کارهايي را که مي توان انجام داد
بازديد از معابد
جزيره بالي به نام سرزمين ???? معبد نيز شناخته مي‌شود. براي يک گردش بعدازظهر، بازديد از معبد پورا لوهور اولوواتا (Pura Luhur Uluwata) توصيه مي‌شود. اين معبد که روي صخره‌اي به ارتفاع ??? فوت در جنوب شبه جزيره بوکيت بادونگ (Bukit Badung) قرار گرفته، نمايانگر جلوه‌اي رويايي از آخرت است. ديدار از پورا بساکي (Pura Besakih) به عنوان يکي از مقدس‌ترين شهرهاي اندونزي نيز بسيار جالب است. اين معبد، يکي از سه معبد اصلي قرار گرفته بر دامنه‌ي کوه گونونگ آگونگ (Gunung Agung) است که کوهي با قله ي آتشفشاني بوده و بوميان بالي اعتقاد دارند که اينجا ناف زمين است. معبد پورابساکي به معبد مادر معروف است و پيرامون آن را هزاران دسته مخروطي شکل از کاه و دشت‌هاي مملو از گل‌هاي رنگارنگ و خوشبو پوشانده است.
آشنايي با فرهنگ
شهر کوچک اوبود(Ubud) مکان خوبي براي بازديد از گالري‌هاي هنري، روستاهاي سنتي (با آثار منبت‌کاري، جواهرات و نقاشي‌ها)، موزه‌ي پوري لوکيسان (Puri Lukisan)، رستوران‌ها، رقص و موسيقي است. اين شهر همچنين داراي امکانات مناسبي براي قايق سواري با قايق‌هاي چوبي سنتي و سفرکردن با گاري است.
شرکت در جشن‌ها
در اين جزيره که آن را به نام سرزمين خدايان نيز مي‌نامند، برگزاري جشن‌ها تقريبا به صورت همه روزه است. شرکت کردن در يکي از آنها تجربه باور نکردني ديدن برنامه‌ي وايانگ کوليت (Wayang Kulit) (نمايش عروسک‌ها و سايه‌ها) و شنيدن آهنگ‌هاي بسيار بلند ارکستر گاملان (Gamelan) با سازهايي مانند فلوت، سنج، زنگ‌هاي مخصوص، درام و سنتورهايي از جنس بامبو را که گاهي مي‌تواند گوشخراش هم باشد،براي شما به همراه خواهدداشت. براي آگاهي از برنامه‌ي جشن‌ها مي‌توانيد به پذيرش هتل مراجعه کرده و يا با مطالعه نشريه اوقات بالي (Bali Times)، به برنامه کاملي از زمان و مکان برگزاري جشن‌هاي جزيره دسترسي پيدا کنيد.
شادي و نشاط در تمام طول شب
حتي اگر برنامه‌اي براي رفتن به ساحل کوتالگيان (Kuta/Legian)(مکان مملو از گردشگران) نداريد، با اين حال برنامه‌اي براي بازديد از آن و استراحت در اين ساحل زيبا بگذاريد. اينجا با کافه‌ها، مغازه‌ها و تمام برنامه‌هاي شادي‌بخشي که دارد، مرکز زندگي شبانه بالي است.