گذری مختصر بر جاذبه های شهر زیبای استانبول

گردش در شهر قديمي استانبول
شهر قديمي استانبول، خانه اکثر اماکن تاريخي و مذهبي ترکيه محسوب مي شود .با تورهاي استانبول به ميدان سلطان احمد برويد و از مکان هايي مثل آب انبار کهن – بزرگترين آب انبار باستاني زيرزميني شهر – يا قصر توپکاپي – قصري باشکوه که توسط امپراطوري عثماني مورد استفاده قرار مي گرفته ، بازديد کنيد . براي چشيدن مزه ي استانبول مدرن سري به محله گالاتا بزنيد و نگاهي به معماري بينظير نئو کلاسيک و اروپايي آن بياندازيد، منطقه اي که در شمال شهر قديمي واقع شده است. تور ترکيه
خريد در استانبول
درهنگام بازديد از بازارهاي قديمي و رنگارنگ استانبول، زمان برايتان به عقب بازميگردد. ادويه جات ، لباس و چرم مرغوب تنها تعداد کمي از اجناسي ست که مي توانيد پيدا کنيد . از بازار بزرگ استانبول که يکي از قديمي ترين و بزرگترين بازارهاي دنياست و در قسمت قديمي شهر واقع شده بازديد کنيد . بازار را با مزه ها و رايحه هاي بي شمارش تجربه کنيد و از يکي از عتيقه فروشي هاي آن يک فانوس قديمي و يا يک قاليچه را به عنوان سوغات به منزل ببريد.استانبول همچنين داراي مراکز خريد مدرن بسياري در سراسر شهر با برند هاي معروفي همچون Zara ، Gap و H&M است.
غذاهاي ترکي
غذاهاي ترکي را در تمام شهر، از فروشندگان خياباني گرفته تا هتل هاي ? ستاره امتحان کنيد،. براي يک ساندويچ ارزان قيمت به سمت يکي از دستفروشان خياباني برويد و يک دونر کباب سفارش دهيد . همينطور سري هم به Naif بزنيد ، رستوران درخشاني که ديسهاي متنوع با غذاهاي عربي ارائه مي کند و يا اگر به دنبال چيزي متفاوت هستيد به سمت Lokanta Maya برويد . اين رستوران در قسمت قديمي شهر واقع شده و غذاهاي امروزي ترکي سرو مي کند.
منبع: الي گشت