راهنمای سفر به شهر مغرب 2

مراکش يکي از شهرهاي کشور مغرب (مراکش)، با وجود اينکه پايتخت محسوب نمي‌شود اما با تلفيقي مدرن از فرهنگ اين کشور و بيشترين تنوع غذايي بين‌المللي و همچنين معماري‌هاي زيبا سالانه گردشگران زيادي را به خود جذب مي‌کند. مراکش شهري است پر هرج و مرج، که در آن مردم هميشه در حال رفت و آمد هستند. شهري با فرهنگ خاص خودش، که مي‌تواند سفر خوبي را برايتان رقم بزند. اگر قصد سفر به مراکش را داريد يا در حال رزرو تور مراکش نوروز 96 هستيد ، در ادامه همراه ما باشيد.
بهترين تفريحات و جاذبه‌ها در مراکش
باغ Jardin Majorelle
تجربه‌ي بيشتر از ?? سالِ طراحي به نام Jacques Majorelle در ساخت اين بنا به کار گرفته شده است. واحه‌اي در دل خيابان‌هاي شلوغ مراکش که محيطي عالي را براي فرار از سر و صدا و شلوغي شهر فراهم آورده است. در اينجا مسيرها با درختان بلند پالم (خرما)، گياهان شگفت‌انگيز، معماري هاي سنتي در هر گوشه، موزائيک‌هايي با رنگ آبي لاجوردي، کاشي‌هاي روشن زرد رنگ و همچنين گياهان کاکتوس و گل‌هاي نيلوفر مزئن شده‌اند که چشم‌اندازي بي نظير را به وجود آورده‌اند. در اين مکان گياهان جادويي براي پرندگان آوازخوان تبديل به آشيانه شده‌اند. جويبارها، استخرها به علاوه‌ي فواره‌ها اين نقطه را به محيطي جذاب تبديل کرده‌اند. بازديد از اين مکان شگفت‌انگيز را به هيچ وجه از دست ندهيد.
نکته‌ها:
•    اگر خسته شديد در اين باغ يک کافه وجود دارد که مي توانيد در آن توقف کنيد.
•    باغ هر روزه از ساعت ? صبح تا ?:?? عصر در فصل‌هاي کم گردشگر و ? عصر در فصول پر جمعيت به روي عموم باز است. در ماه رمضان هم از ساعت ? صبح تا ? عصر درهاي باغ باز هستند.
•    براي ورود به باغ بايد مقداري هزينه بپردازيد که کاملا ارزشش را دارد.
کاخ Bahia
کاخ Bahia که هنوز هم عظمت و زيبايي خود را حفظ کرده است، با محوطه‌ي طاقي، درهاي چوبي سنگين و مجموعه طبقات موزائيکي اش مکاني عالي و ايده‌آل براي براي آشنايي با معماري و هنر شهر مراکش به شمار مي‌رود. در اينجا مي توانيد از معماري زيباي آن عکس برداري کنيد و لحظاتي به ياد ماندني را براي خودتان ثبت کنيد و همچنين بدون پرداخت هزينه‌ي اضافي از تورهاي اطلاعاتي استفاده و در مورد تاريخ اين شهر اطلاعات زيادي را کسب کنيد.
نکته‌ها:
•    در خارج از کاخ يک ميدان کوچک وجود دارد که مي توانيد در آن به خريد و خوردن غذا مشغول شويد.
مسجد جامع و مناره کتيبه (Koutoubia)
کتيبه، بزرگترين مسجد شهر مراکش به شمار مي‌رود که در طول روز و شب نمايي خيره کننده دارد. شب ها با نورافشاني‌هاي زيبا و روز‌ها با پنجره‌ها طاقي شکل، باغ‌هاي زيبا، فواره‌هاي آشفته و نماي سنگي‌اش هر بيننده‌اي را مجذوب خود مي کند. مناره‌ي اين مسجد با بيش از ?? متر بلندي و معماري شگفت‌انگيزش تقريبا از هر نقطه‌ي اين شهر قابل مشاهده است. بدون شک اين مسجد و مناره از ديدني‌ترين نقاط مراکش به شمار مي‌روند. بازديد از آن‌ها را از دست ندهيد.
نکته‌ها:
•    متاسفانه افراد غير مسلمان اجازه‌ي ورود به اين مسجد را ندارند. اما محوطه‌ي باغ به صورت رايگان براي گشت و گذار همه‌ي افراد باز است.
•    يک کافه درست روبروي اين مسجد قرار دارد. پيشنهاد مي‌کنيم در آن آووکادو با پرتقال يا ميکس آووکادو با شير را امتحان کنيد.
چشمه‌ي آب گرم Mythic Oriental
پس از گشت و گذاري طولاني در اطراف و آفتاب سوختگي، استراحت و تمدد اعصاب در يک حمام يکي از بهترين کارهايي است که مي توان انجام داد. در اين حمام مي توان از ماساژ، اسکراب بدن (چرک زدايي)، آب درماني و اتاق‌هاي بخار لذت برد. در اينجا مي توانيد بر روي مبل بنشينيد، به موسيقي آرامش بخش گوش دهيد و چاي تسکين دهنده به همراه شيريني‌هاي خوشمزه ميل کنيد. نکته جالب اينکه اين چشمه را مي توان با توجه به انتظار شما و همراهانتان سفارشي سازي کرد. شايد اين حمام نسبت به ديگر حمام‌هاي اين شهر کمتر سنتي باشد، اما مي توان اطمينان داشت که با محيطي تميز، ايمن و داراي امکانات پر زرق و برق روبرو هستيم.
نکته‌ها:
•    نسبت به حمام‌هاي ديگر، Mythic Oriental قيمت بالاتري دارد. اگر دنبال تجربه‌اي ارزان‌تر هستيد مي توانيد از هتل محل اقامتتان درخواست کنيد تا نزديک‌ترين حمام را به شما پيشنهاد دهد.
تماشاي مراکش از آسمان
دوست داريد شهر مراکش را از درون يک بالون بر فراز آسمان تماشا کنيد؟ اگر جوابتان مثبت باشد کافي است در يکي از تورهاي مربوطه ثبت نام کنيد تا اين تجربه‌ي به يادماندني را بدست بياوريد.  در اين تورها بازديدکنندگان قبل از طلوع خورشيد به مکان مورد نظر مي‌روند. يک وعده صبحانه را ميل مي‌کنند و پس از آن مناظري زيبا از محدوده‌هاي کوهستاني و محيط‌هاي روستايي را از ارتفاع بالا مشاهده مي کنند. پس از اين کار و فرود به روي زمين، تجربه‌ي شتر سواري را بدست خواهند آورد. اين تورها يکي از سرگرم‌ کننده‌ترين و بهترين راه‌هايي است که مي‌توانيد صبحتان را سپري کنيد و با مردم محلي بيشتر آشنا شويد.
نکته‌ها:
•    يادتان باشد بالون سواري کاملا وابسته به شرايط آب و هوايي است. اين وضعيت به صورت دقيق و لحظه به لحظه چک مي‌شود. از اين رو ممکن است در طول اين کار وقفه‌هايي هم ايجاد شود. اين کار به منظور رعايت مسائل ايمني انجام مي‌شود.
مراکش سوق (بازار مراکش)
بازار مراکش مکاني عالي براي آشنا شدن با مردم محلي و سپري کردن اوقاتتان است. مثل ديگر بازارها، در اينجا فروشندگان اجناس مختلفي را به فروش مي‌رسانند و يکي از بهترين کارها سرگردان شدن در اطراف و مقايسه اجناسي است که در مغازه‌ها قرار دارند. اين بازار ترکيبي سرگيجه آور از خيابان‌ها و کوچه ها است که اگر دنبال مکاني براي خريد سوغاتي و اجناس خاص مراکشي باشيد، بسيار مناسب است.
نکته‌ها:
•    بسياري از مغازه‌ها و غرفه‌ها اجناس مشابهي را به فروش مي‌رسانند. پس قبل از خريد خوب بگرديد و بهترين قيمت را براي خريد مد نظر داشته باشيد.
•    چانه زني در اين بازار موضوعي کاملا عادي است. پس خودتان را براي يک چالش بزرگ آماده کنيد! حتي اگر موفق به انجام خريدي نشديد، نگران نباشيد، چرا که فروشندگان ديگري هم وجود دارد که همان کالا را به فروش مي‌رسانند.
•    فروشندگان اين بازار ممکن است پرخاشگر باشند که اين موضوع گاهي خسته کننده مي‌شود. پس اگر تحمل چنين چيزي را نداريد بهتر است خيلي وقتتان را در آن سپري نکنيد.
رستوران دار مرجانا (Dar Marjana)
چه چيزي بهتر از يک رستوران خوب در سفري طولاني مي تواند لذت بخش باشد. اتمسفر موجود در رستوران دار مرجانا بسيار سرگرم‌کننده است. در اين رستوران بنشينيد و از تماشاي رقص‌هاي سنتي، گوش دادن به موزيک و رفتار‌هاي کمدي و جالب پيش‌خدمت‌ها در هنگام ميل کردن ناهار يا شامي دلچسب لذت ببريد. در اين رستوران غذاهاي خوشمزه‌ي مراکشي و مديترانه اي سرو مي‌شود که مي تواند براي هر نوع ذائقه‌اي مناسب باشد.
نکته‌ها:
•    يادتان باشد منوي اين رستوران کمي گران است.
•    رزرو ميز در اين مکان ضروري است. پس مطمئن شويد از قبل تماس بگيريد.
تورهاي اپيک زاگورا-تورهاي روزانه
اگر در يکي از تورهاي اپيک زاگورا ثبت نام کنيد، مي توانيد در حين شترسواري بخش عمده‌اي از ديدني هاي مراکش را تماشا کنيد. اين‌ تورها از يک روزه تا چند روز اجرا مي‌شوند که به همين دليل به کساني پيشنهاد مي‌شود که قصد دارند حداقل ? تا ? روز را در اين شهر توقف کنند. پيشنهاد ما اين است براي تورهاي چند روزه ثبت نام کنيد تا مدتي را در صحرا و زير ستارگان آسمان و در آغوش مادر طبيعت  سپري کنيد تا تجربه‌ي واقعي سفر به مراکش را لمس کنيد. در طول اين ماجراجويي مي توانيد شام خوردن به همراه مردم محلي (بربرها) درون چادرهاي سنتي را تجربه کنيد. تجربه‌اي که احتمالا دلتان نخواهد به اين زودي‌ها آن را از دست بدهيد.
نکته‌ها:
•    اگر به مواد غذايي خاصي آلرژي يا محدوديت‌هاي غذايي داريد، بهتر است از قبل راهنماي تور را در جريان بگذاريد.
•    صحرا در طول شب ممکن است سرد باشد، پس اگر قصد داريد شب را در زير نور ستارگان به صبح برسانيد بهتر است لباس مناسب به همراه داشته باشيد.
•    تورها و شرکت‌هاي مختلف و متنوعي وجود دارد. بنابراين قبل از انتخاب يک تور، بهتر است پيشنهادهايشان را با هم مقايسه کنيد و دست به انتخاب مناسب خودتان بزنيد.
ميدان بزرگ جماع الفنا (Jemaa el Fna)
ميدان جماع الفنا را مي توان قلب مدينه ناميد. در اين ميدان مي‌توانيد براي ناهار توقف کنيد و غذاهاي مختلف را با قيمت هاي متنوع تجربه کنيد. در غرفه‌هاي ميدان کيک‌هاي خوشمزه و چاي جينسينگ به فروش مي‌رسد که به تجربه‌اش مي‌ارزد. همچنين  رستوران‌هاي روي پشت بام و غرفه هاي تراسي مناظري عالي را در اختيارتان مي گذارد. به صورت کلي اين ميدان را مي توان برجسته‌ترين نقطه‌ي شهر مراکش دانست که در طول روز پر از سرگرمي و کلاهبردار (مراقب باشيد) است و در شب به يکي از بهترين نقاط روباز جهان براي ميل کردن غذا تبديل مي‌شود. بازديد از اين ميدان را به هيچ وجه از دست ندهيد.
نکته‌ها:
•    مطمئن شويد قبل از سفارش چيزي، از قيمت آن اگاهي کسب کنيد.
•    اگر واقعا دنبال خريدهاي مقرون به صرفه هستيد، از ميدان اصلي خارج و به خيابان‌هاي اطرافش سري بزنيد.
•    بازديد از مقبره‌هاي سعديان (Saadian Tombs)
•    قدمت مقبره‌هاي سعديان به قرن ?? ميلادي بر مي‌گردد و پس از اينکه در اوايل دهه ???? ميلادي دوباره کشف شد، آن شکوه و زيبايي سابقش را به دست آورد. آرامگاه بيش از ?? عضو سلسله‌ي سلطنتي سعدي و همچنين منطقه‌ي باغي شامل آرامگاه‌هاي سربازان و پيش‌خدمت‌هاي سلسله‌ي مذکور در اين مکان واقع شده است. موزائيک‌هاي زيباي يکي از ? اتاق مرکزي که نوه‌ي سلطان احمد منصور در آن مدفون است از نظر هنري در نوع خود شاهکار محسوب مي‌شوند. ستون‌هاي سر برافراشته تا سقف با جزئيات زيباي مرمري از جمله‌ ديدني هاي اين مکان است که نبايد تماشاي آن‌ها را از دست بدهيد.
•    رستوران La Maison Arabe
•    حسن ختام اين مطلب را به معرفي يک رستوران ديگر مي‌پردازيم. رستوران La Maison Arabe در واقع  دو رستوران در يک مکان است. رستوران Le  و رستوران poolside Les Trois Saveurs که هر دو داراي محيطي بسيار دوست داشتني براي زوج‌هاي جوان هستند. مي توانيد بين انوع غذاهاي فرانسوي، مراکشي با آسيايي در اين دو رستوران، يکي را انتخاب کنيد. اگر دنبال غذاهاي مراکشي هستيد، رستوران Le را انتخاب کنيد که داراي اتمسفري عاشقانه است و در آن با غذاهاي بسيار خوشمزه از شما و همسرتان پذيرايي خواهند کرد.
•    نکته‌ها: رستوران La Maison Arabe کارگاه‌هاي آشپزي برگزار مي کند که اگر علاقمند باشيد و زمان کافي هم داريد مي‌توانيد در آن‌ها شرکت کنيد.