۱۰ تجربه هیجان انگیز در ترکیه

ترکيه يکي از محبوب‌ترين کشورهاي جهان است که به دو بخش اروپايي و آسيايي تقسيم مي‌شود. اين کشور همواره در نزد ايراني‌ها پر طرفدار بوده است، به طوريکه حتي با وجود تنش‌هاي چند وقت اخير در اين کشور، باز هم مقصدي قابل توجه به شمار مي‌رود. سواحل بکر، طبيعت دست نخورده، مکان‌هاي تاريخي بيشمار اين کشور را به نقطه‌اي پرگردشگر تبديل کرده است. تور آنتاليا تابستان 95

??. از شنا کردن در ککووا (Kekova) لذت ببريد
ککووا جزيره‌اي کوچک و مشهور است که به خاطر آب‌هاي شفاف آبي رنگ و خرابه‌هاي باستاني‌ غرق شده‌اش شهرت دارد. اين جزيره روزانه مسافران زيادي از آنتاليا را به سوي خود جذب مي‌کند. اين مسافران اغلب براي تماشاي خرابه‌هاي تاريخي و طبيعت بکر جزيره از آن بازديد مي‌کنند. قايق‌سواري بهترين راه براي اکتشاف اين ناحيه و سايت‌هاي باستاني و همچنين سپري کردن يک روز آرام در کنار اعضاي خانواده است.

?. در لباس يک زائر به صومعه‌ سوملا (Sumela) برويد
صومعه‌ي سوملا با حدود ?,??? سال قدمت در کوه ملا (Melá) حجاري شده است. اين مکان چشم اندازهاي زيبا و عميق را در پايين دست سازه‌هاي باستاني ارايه مي‌دهد که هر چشمي را محو تماشاي خود مي‌کند. صومعه‌ي ياد شده شامل يک کليسا، يک کليساي کوچک، يک کتابخانه و تعدادي اتاق خواب مي‌شود که همه‌ي آن‌ها چشم اندازي به سوي اين مناظر دارند. مسيري که به اين صومعه منتهي مي‌شود بسيار ديدني است. مسير مذکور همچنين براي قدم زدن مناسب به شمار مي‌رود که اين کار خود نوعي زيارت به حساب مي‌آيد.

?. سواري با بالون هواي داغ را در کاپادوکيه تجربه کنيد
کاپادوکيه مکان مهم تاريخي است که بسيار زيبا به نظر مي‌رسد. انسان‌ها از شش قرن پيش از ميلاد مسح د راين مکان ساکن شده‌اند. امروزه کاپادوکيه به خاطر دودکش‌هاي افسانه‌اي شهرت دارد که خود يک شگفتي طبيعي واقعي به شمار مي‌روند. چنين دودکش‌هايي تنها در معدود نقاطي از دنيا وجود دارند. بهترين راه براي تماشاي چشم اندازهاي زيباي اين ناحيه سوار بر بالون است. خوشبختانه تورهاي بالون هواي داغ در اين منطقه برگزار مي‌شوند که يکي از هيجان انگيزترين تجربه‌هاي ممکن را در اختيار علاقمندان مي‌گذارد. در سفر به ترکيه حتما اين مورد را تجربه کنيد.

?. از کوه نمرود بالا رويد
يکي از جادويي‌ترين مکان‌هايي که در تصورتان مي‌گنجد کوه نمرود است. قله‌ي ?,??? متري اين کوه بلند با سر مجسمه‌هاي باستاني ساخته شده توسط شاه آنتيوخوس اول در سال ?? قبل از ميلاد مزين شده‌اند. تاثيرات يوناني و فارسي در سبک اين مصناعت به خوبي قابل مشاهده است. کوه نمرود به عنوان ميراث جهاني يونسکو فهرست شده و مي‌نوان با شرکت در تورهاي راهنما که از آريامان شروع مي‌شوند اين مکان را کاوش کرد.

?. در چشمه‌ هاي تراسي پاموک‌کاله حمام کنيد
«پاموک‌کاله»به معني (قلعه پنبه‌اي)است، اين چشمه‌هاي تراسي شکل به حدي محبوب هستند که هر ساله مورد بازديد گردشگران زيادي از سراسر دنيا قرار مي‌گيرند. اين تراس‌هاي تراورتني با آب داغ از چشمه‌هاي طبيعي پرشده‌اند و سرشار از مواد معدني هستند، که داراي خاصيت درماني فراوان است. از اين چشمه‌ها به مدت چند قرن به‌عنوان حمام استفاده مي‌شد. پاموک‌کاله بخشي از فهرست ميراث جهاني يونسکو به شمار مي‌رود. همچنين چشم‌اندازهاي اين ناحيه واقعا زيبا هستند که در هنگام حمام کردن تجربه‌اي فراموش نشدني را برايتان رقم مي‌زنند. البته در کشور عزيزمان و در استان مازندران نيز چنين چشمه‌هاي به نام چشمه‌هاي باداب سورت وجود دارند که مي‌توانيد از آنجا ديدن کنيد.

?. با پاراگلايد سواري در اولودنيز تجربه ‌اي هيجان انگيز رقم بزنيد
اولودنيز مقصدي محبوب براي تعطيلات به شمار مي‌رود که براي حمام آفتاب و شنا کردن گردشگران زيادي را به سوي خود جذب مي‌کند. با اين وجود، اين منطقه در ميان پاراگلايد سواران هم طرفداران بيشماري دارد. تجربه‌ي انجام اين ورزش و تماشاي چشم اندازهاي جذاب آب‌هاي نيلگون و تالاب‌هاي زيباي اين ناحيه همگان را به تحسن وا مي‌دارد. تورهاي خوبي توسط خلبانان حرفه‌اي برگزار مي‌شود که مي‌توانيد در يکي از آن‌ها شرکت کنيد. اولودنيز آب‌ و هوايي مطلوب و مناظري زببا را ارايه مي‌دهد که نبايد از دست داد.

?. در افسوس کاوش کنيد
شهر باستاني يوناني افسوس در قرن دهم قبل از ميلاد ساخته شده است. يکي از بناهاي اين شهر معبد آرتميس بود که به عنوان يکي از عجايب هفتگانه‌ي دنياي باستان از آن ياد شده است. امروزه يک بدل از اين معبد وجود دارد که نمايي جامع از بناي اصلي را به نمايش مي‌گذارد. خرابه‌هاي تاريخي شگفت انگيز بيشمار ديدي کلي از عصر باستان را در اختيار شما مي‌گذارد. بنابراين اگر به تاريخ علاقمند هستيد بازديد از اين شهر قديمي را از دست ندهيد.

?. در دره‌ي ژرف و عميق ساکليکنت (Sakl?kent Canyon) پياده‌ روي کنيد
دره‌ي عميق ساکلينت درون پارک ملي به همين نام قرار دارد. عمق اين دره ??? متر و طول آن نيز ?? کيلومتر است، از اين رو يکي از عميق‌ترين دره‌هاي جهان به شمار مي‌رود. در طول تابستان که فصل اوج حضور گردشگران در اين منطقه است، سطح آب دره کاهش پيدا مي‌کند، بنابراين فرصتي عالي براي قدم زدن در آن به وجود مي‌آيد که نبايد از دست داد. هنگام پياده‌روي در کف دره با چشم اندازهاي شگفت انکيزي از صخره‌هاي شيب دار روبرو خواهيد شد.

?. از استانبول بازديد کني
شهر تاريخي استانبول معروف به قسطنتنيه يکي از مهم‌ترين قطب‌هاي فرهنگي و اقتصادي دوران باستان به شمار مي‌رفت. امروزه اين شهر يکي از پربازديدترين شهرهاي ترکيه محسوب مي‌شود که معماري‌هاي حيرت انگيز، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سرگرمي‌هاي جذابي را ارايه مي‌دهد. قطعا سفر به ترکيه بدون بازديد از اين شهر تکميل نخواهد شد. مي‌توانيد در تورهاي قايق سواري ثبت نام کنيد در خط افق استانبول به اکتشاف بپردازيد.

?. در آنتاليا استراحت کنيد
آنتاليا يکي از محبوب‌ترين تفرجگاه‌هاي ترکيه به شمار مي‌رود که سالانه ميليون‌ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب مي‌کند. تفريحگاه‌هاي فراوان، آب و هواي عالي، سواحل نرم شني و آب‌هاي گرم از اين شهر مقصدي عالي براي تعطيلات تابستاني مي‌سازند. هچنين فرصت‌هاي بيشماري براي ميل کردن انواع خوراکي و همچنين خريد کردن در آنتاليا فراهم است. فروشندگان محلي بسياري صنايع دستي و اجناس ديگري را با قيمت‌هايي عالي به فروش مي‌رسانند که ممکن است برايتان جذاب باشد.
منبع: کجارو