تحصیل و اعزام دانشجو به استرالیا

در اين مقاله قصد داريم شرايط تحصيل در استراليا را بررسي نماييم .

بنابراين ابتدا در مورد اين کشور اطلاعاتي را در اختيار خوانندگان عزيز قرار ميدهيم 

استراليا در نيمکره جنوبي زمين واقع شده است و زندگي مدرن در آن سابقه‌اي حدود 200 سال دارد اما زندگي نخستين انسان‌ها در آن به 42 تا 48 هزار سال پيش برمي‌گردد. پايتخت استراليا شهر کانبرا است، شهري که در آن مجلس کشور و خانه فرماندار کل قرار دارد. سيدني و ملبورن دو شهر بزرگ استراليا هستند. اين کشور تا سال 1900 مستعمره انگليس بود و بيشتر به عنوان تبعيدگاهي براي مجرمان استفاده مي‌شد. در سال 1901 اين کشور به عنوان يکي از کشورهاي مشترک‌المنافع با انگليس معرفي شد. استراليا از نظر زمين‌شناسي قديمي‌ترين خشکي جهان است. از نظر وسعت ششمين کشور جهان است و به همين دليل تنوع گياهي و جانوري زيادي دارد.

سياست در استراليا
استراليا کشوري است از مجموعه کشورهاي مشترک المنافع که داراي حکومت پادشاهي مشروطه است. بالاترين مقام سلطنتي انگليس يعني ملکه اليزابت دوم ملکه اين کشور نيز به حساب مي‌آيد.(موسسه حقوقي ملک پور ارائه کننده برترين مشاوره براي اخذ پذيرش تحصيلي و همچنين اخذ ويزاي تحصيلي )

جانشين ملکه در اين کشور فرماندار کل استراليا است که او نيز به نوبه خود فرمانداران ايالت‌هاي اين کشور را تعيين مي‌کند.

تحصيل در استراليا
استراليا سومين کشور بزرگ انگليسي زبان دنيا بوده و جمعيت وسيعي از دانشجويان بين المللي را در خود پذيرفته است. وجود معتبرترين و با سابقه ترين دانشگاه هاي دنيا در اين کشور، دسترسي به آخرين تکنولوژي و فناوري علمي و تحقيقاتي روز دنيا ، برخورداري از سطح بالاي رفاه و امنيت اجتماع ، امکان اقامت دائم و کار پس از طي دوران تحصيل ، امکان اقامت دائم و کار در پس از طي دوران تحصيل و امکان کار دانشجويي در حين تحصيل از مزاياي تحصيل در اين کشور ميباشد.

استراليا داراي 38 دانشگاه دولتي و 2 دانشگاه خصوصي مي باشد .
استراليا سومين كشور انگليسي زبان دنيا بوده و جمعيت وسيعي از دانشجويان بين المللي را در خود پذيرفته است .دانشگاه‌ها به طور معمول طي دو ترم آموزشي در هر سال برنامه‌ريزي شده‌اند و اين سال تحصيلي از اواخر فوريه شروع گرديده و تا اواخر نوامبر ادامه مي‌يابد .ترم آموزشي تابستاني نيز جهت ايجاد تسهيلات بيشتر براي دانشگاه ها و دانشجويان ارائه شده و طبيعتا منجر به كوتاه‌تر شدن دوره آموزشي دانشگاهي و فارغ التحصيلي مي گردد.(موسسه حقوقي ملک پور ارائه کننده برترين مشاوره براي اخذ پذيرش تحصيلي و همچنين اخذ ويزاي تحصيلي )

مهلت ثبت نام حداكثر تا آخر ماه آگوست (اواخر مرداد ماه) و شروع كلاس‌ها ماه سپتامبر مي‌باشد. با داشتن نمره IELTS=6 . اخذ ويزاي تحصيلي سريع‌تر و بهتر صورت مي‌گيرد. آخرين مهلت ارائه IELTS حداكثر تا يكماه پس از ارسال مدارك مي‌باشد.گذراندن يكسال دوره پيش دانشگاهي قبل از شروع دوره كارشناسي در دانشگاه‌هاي استراليا از جمله شرايط تحصيل در مقطع کارشناسي در استراليا است.