دلیل ارزانی تورهای مسافرتی چیست ؟

اين روزها کمتر کسي را ميشناسم که موبايل داشته باشد و تبليغات تور هاي لحظه آخري کيش و مشهد و مالزي و استانبول و ساير مقاصد گردشگري داخلي و خارجي را دريافت نکرده باشد . اما در اين اوضاع بد اقتصادي که همه نمودارهاي اقتصادي روند صعودي تورم را نشان ميدهند چرا تورهاي مسافرتي چنين قيمتهاي باور نکردني را دارند ؟

در بازار رقابت بين دفاتر خدمات مسافرتي که تعداد آنها در تهران کم نيست . رقابت سر قيمت پايينتر همراه با کيفيت بهتر و مطلوب تر است در همين راستا اين دفاتر در بازار رقابت مجبورند وارد حوزه تورهاي چارتري بشوند .

تورهاي چارتري به تورهايي گفته ميشود که کل يک پرواز براي بازه زماني مشخصي که حداقل بالاي يک ماه باشد توسط يک آژانس يا فردي خريداري شده و هزينه آن پيش پيش داده خواهد شد . فرد يا شرکت خريدار اگر اين تعداد صندلي خريداري شده را بتواند بفروشد سود خوبي را به جيب خواهد زد و اگر نتواند آنها را بفروشد ضررهاي هنگفت و جبران ناپذيري خواهد داشت . از آنجايي که ايرلاين فروشنده پرواز تمامي صندلي هاي آن پرواز خود را يکجا از مدت زماني خيلي قبلتر فروخته قيمت فروش پرواز فروخته شده با نرخ مصوب سازمان هواپيمايي کشوري بسيار متفاوت مي باشد و به همين جهت هميشه نرخ پروازهاي چارتري به غير از ايام شلوغ و تعطيلات پايينتر از نرخ مصوب است و دليل اينکه شما کل تور چارتري همراه با هتل و پرواز و گشت و ترانسفر را گاهي به قيمت پرواز تک خريداري ميکنيد همين است .

در اين ايام سال به دليل اينکه بعضي از مسيرها چارتر ساليانه يا فصلي دارند و اوضاع رکود بازار گردشگري گهگاهي قيمت پروازها به حدي پايين مي آيد که شما شاهد قيمتهاي باور نکردني در مسيرهاي چارتري هستيد به طور مثال بليط تک کيش به تنهايي طبق مصوبه سازمان هواپيمايي کشور ?????? تومان مي باشد ولي اين روزها تورهاي چهار روز کيش را هم ميتوانيد با ??? هزار تومان هم خريداري نماييد و يا تورهاي مالزي که فقط قيمت پرواز تک ماهان به کوالالامپور برابري ميکند با قيمت تور ? شب و ? روز با اقامت در هتل ? ستاره