شهر Antakya

تور آنتالیا- اين شهر در واقع وابسته به شهر مقدس (Antioch - آنتي اوچ) بوده و در كنار رودخانه( Asi - آسي) (Orontes )و در دشتي حاصلخيز در ميان كوهستانهاي بزرگ قرار گرفته است. آنتاكيا به عنوان شهري كه در دوران روميان پايتخت سلجوقيان بوده و به دليل رونق بازرگاني موجود در آن كه به نوبه خود موجبات پيشرفت اين شهر را فراهم آورده بعنوان اولين شهري كه واژه مسحيت در آن مطرح گرديد از جايگاه خاصي برخوردار است.
موزه باستان شناسي آنتاكيا ، محل نگهداري يكي از غني ترين مجموعه هاي موزائيك هاي رومي در جهان است. اين موزائيك هاي جالب در داخل سنگ ها قرار گرفته اند و در خلال حفاريهاي انجام شده در منطقهa Antaky در نزديكي منطقه Dephne - دفنه بدست آمده اند. (بازديد از اين موزه همه روزه بجز روزهاي دوشنبه ممكن است)
در بيرون شهر غار پيتر روحاني قرار دارد . اين مكان در سال 1983 توسط واتيكان مكاني مقدس اعلام شد.. بازار و مسجد Habib Neccar - حبيب نجار نيز از جمله مكانهاي ديدني ديگر اين منطقه به شمار مي آيد.دروازه آهني تعبيه شده در جنوب اين غار يكي از ورودي هاي Antioch مقدس بوده است. به هنگام حركت در قسمت قديمي اين منطقه مرور تاريخ و به ياد آوردن اشخاصي از قبيل پيتر ، پوول ، بارناباس و ديگر اشخاص ممكن است زيرا اين منطقه از گذشته تا به حال كمترين تغيير را به خود ديده است. كاخ Antioch كه در قسمت فوقاني شهر قرار داشته و نمائي زيبا و ديدني از مناطق اطراف را در معرض ديد بينندگان قرار مي دهد.