چه کسانی قادر به اخذ اقامت آمریکا هستند؟

ايالات متحده? آمريکا (United States of America به اختصار: USA) کشوري در آمريکاي شمالي، و به پايتختي شهر واشنگتن DCاست. آمريکا سومين کشور پرجمعيت و چهارمين کشور پهناور جهان است، و از لحاظ نژادي و گوناگوني مردم، متنوع‌ترين کشور جهان شناخته مي‌شود. آمريکا با توليد ناخالص داخلي بيش از ?????? ميليارد دلار در سال و ??? قدرت خريد جهان، بزرگترين اقتصاد در ميان کشورهاي جهان را دارا است. مهاجرت به آمريکا

نظام حکومتي آمريکا در چارچوب قانون اساسي، و بر اساس سيستم جمهوري فدرال بنا شده‌است. اين کشور در سال ???? ميلادي (???? ه.خ.)، در پي اعلام استقلال و اتحاد ?? مستعمره? سابق بريتانيا به وجود آمد.


کشور آمريکا از شرق با اقيانوس اطلس، در غرب با اقيانوس آرام، از شمال با کشور کانادا، و از جنوب با مکزيک مرز مشترک دارد. اين کشور از راه پايگاه دريايي گوانتانامو نيز مرز مشترک اندکي با کوبا دارد. آمريکا همچنين از طريق آلاسکا با روسيه مرز آبي دارد. علاوه اين، مجموعه‌اي از جزيره‌ها، ناحيه‌ها، و مناطق متعلق به آمريکا در سراسر جهان پراکنده‌اند.

اين کشور با نام‌هاي ديگري مثل ايالات متحده? امريکا، (اِمريکا يا آمريکا) ايالات متحده، اتازوني (برگرفته از واژه? فرانسوي États-Unis، به معناي ايالت‌هاي متحد) و ينگه دنيا نيز خوانده مي‌شود.

ايالات متحده آمريکا بخاطر دور بودن از جنگ جهاني دوم, قدرت اثرگذاري خود در جهان را گسترش داد. آمريکا به عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل شده است و از بنيانگذاران پيمان نظامي ناتو ميباشد. و پس از فروپاشي شوروي و پايان جنگ سرد به عنوان يک ابرقدرت منحصر به فرد درآمد. شهروند ايالات متحده? آمريکا را معمولاً «آمريکايي» مي‌نامند.

ايالات متحده? آمريکا از شمال با کشور کانادا، و در جنوب با کشور مکزيک مرز خاکي دارد. اين کشور در شمال غرب قاره? آمريکا و سواحل آلاسکا نيز با روسيه مرزهاي مشترک آبي دارد. ?? ايالت به هم پيوسته که خاک اصلي آمريکا را تشکيل مي‌دهند، از شرق و جنوب شرقي به اقيانوس اطلس و خليج مکزيک، و از غرب به اقيانوس آرام منتهي مي‌شوند. ايالت آلاسکا نيز از شمال به اقيانوس منجمد شمالي، از غرب به تنگه? برينگ، و از جنوب غربي به اقيانوس آرام ختم مي‌شود. مجمع‌الجزاير هاوايي هم در جنوب غرب خاک اصلي آمريکا و در اقيانوس آرام واقع شده‌اند.

مناطق جغرافيايي و فرهنگي ايالات متحده? آمريکا عبارت‌اند از: نيوانگلند، ايالت‌هاي ساحلي اقيانوس اطلس، ايالت‌هاي جنوب، ايالت‌هاي غرب ميانه (ميدوست)، ايالت‌هاي جنوب غربي آمريکا و ايالت‌هاي غرب.

کشور ايالات متحده? آمريکا در مجموع ????????? کيلومتر مربع وسعت دارد که البته ??? هزار کيلومتر آنرا جزاير پراکنده و تحت قلمرو آمريکا در اقيانوس آرام و درياي کارائيب تشکيل مي‌دهند.

جمعيت آمريکا بر اساس برآورد سال ???? اداره? آمار آمريکا در حدود ??????????? نفر تخمين زده شده است. نرخ رشد جمعيت آمريکا، در حدود ?????? است.