سفری به بلغارستان سواحل ماسه های طلایی

جمهوري بلغارستان در جنوب شرقي اروپا واقع شده، پايتخت آن سوفياست. زبان رايج بلغاريه که با خط سيريلي نوشته ميشه. اين کشور در نيمکره شمالي و شرقي، و در غرب درياي سياه واقع شده و با کشورهاي روماني در شمال، صربستان در غرب و ترکيه و يونان در جنوب همسايه است. از شهرهاي مهم بلغارستان مي‌توان به پلووديف، وارنا، روسه و بورگاس اشاره کرد. مذهب مردم آن عموما مسيحي ارتدوکسه و تنها 9 درصد مسلمانند. واحد پول اين کشور لواست که در تاريخ سفر ما هر دلار برابر1.40 لوا و هر يورو معادل2 لوا بود. شهر وارنا يکي از قديمي‌ترين شهرهاي اروپاست و پس از سوفيا و پلووديف سومين شهر بزرگ بلغارستانه با جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر و در امر تاسيسات بندري و صنعت کشتيراني ، کشتي‌سازي و تعميرات آن فعاله و دومين شهر صنعتي بعد از بورگاس تلقي مي‌شه.

وارنا يکي از شهرهاي در حال توسعه بلغارستانه، داراي جاده‌هاي ارتباطي خوب ، هواي عالي، حمل و نقل دريايي و راه آهن. فرهنگ‌هاي متعددي در اين منطقه به هم آميخته شدن و به همين دليل مورد توجه گردشگرانه . بيست و سوم مرداد ماه 1393 در ساعت 14:30 پروازمون به مقصد وارنا بدون تاخير انجام شد .طول پرواز حدودا دو ساعت و 55 دقيقه بود. ساعت 17:30به وقت ايران به وارنا رسيديم و ساعت‌هامون رو 1.5 ساعت،عقب کشيديم. (ساعت به وقت محلي وارنا 16 بود). دماي هوا نيز در حدود 30درجه بود ، هوايي گرم و شرجي. فرودگاه وارنا فرودگاهي کوچيکه که در 8 کيلومتري غرب وارنا واقع شده. فاصله گلدن سندز از فرودگاه هم 25 کيلومتره .

توي فرودگاه موقع چک کردن ويزا به طور رندوم يه سري از مسافرا رو نگه مي‌داشتن ، تو اتاقي مي‌بردن و چند تا سوال ازشون مي‌پرسيدن که ما هم جزشون بوديم. سوالاتي مثل : به چه کشورايي تا حالا سفر کردي؟ چقدر پول با خودت آوردي؟ شغلت چيه؟ به هر حال در حدود يک ساعتي معطل شديم و بعد به سمت هتل حرکت کرديم.

وارنا سه قسمت تفريحي داره ، اوليش دروژباست که از سال 1908 شکل گرفته و ?3 هتل داره که ظاهرا اقامتگاه محمدرضا شاه پهلوي هم اونجا بوده، منطقه دوم همين گلدن سندزه (که در حدوده 17 کيلومتر با وارنا فاصله داره)، آلبنا منطقه سومه که 12 کيلومتري گلدن سندزه و هتل هاش اکثرا ?ستاره اند، تنها يه هتل ?ستاره به نام فلامينگو داره. گلدن سندز تکه‌اي از بهشت بر روي وسيع‌ترين ساحل شمالي وارناست ، با انبوهي از تپه‌هاي جنگلي و ماسه‌هاي سفيد و طلايي رنگ و آب‌هاي زلال آبي ، با مساحت 5/3 کيلومتر طول در 100 متر عرض و دماي هوايي بين 27تا 31 درجه سانتيگراد. تور بلغارستان

گلدن سندز استراحتگاهي خوب براي کودکان و خانواده‌هاست. داراي امکانات ورزشي ، تفريحي ، و چشمه‌هاي آب درمانيست و تا به حال چندين بار جايزه بين المللي پرچم محيط زيست رو دريافت کرده . سواحل گلدن سندز (ماسه‌هاي طلايي) در محدوده‌اي به طول?کيلومتر داراي بيش از 100 هتله که خيابان کنار ساحل(party street) مهمترين محل تفريحات و تجمعات توريست‌هاست . رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها، و ... همگي در اطراف اين خيابان و به نوعي نزديک ساحل هستند. اينطور که ميگن در سال ?.? ميليون توريست به بلغارستان ميان که ايراني‌ها در ميانه اين رده بندي قرار دارن