مهاجرت به کانادا از طریق روش تخصصی ساسکچوان

استان ساسکچوان اعلام نموده است که از ۲ ژانویه ۲۰۱۵ به مانند سال گذشته از طریق روش تخصصی تعداد محدودی مهاجر خواهد پذیرفت.

استان ساسکچوان علاوه بر روشهای قبلی خود مثل بسیاری دیگر از استانها تنها متقاضیانی را از طریق تخصصی می پذیرفت که یا سابقه کار و یا تحصیل در این استان داشته و یا پیشنهاد کاری از یک کارفرما در ساسکچوان داشته باشند. ولیکن از ۲ ژانویه ۲۰۱۵ این استان قرار است به افرادی که پیشنهاد کاری از کارفرما ندارند نیز اجازه اقدام تحت روش تخصصی این استان را بدهد.

نکات بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد که در ذیل به شرح آنها می پردازیم:

۱. استان ساسکچوان اعلام نموده که در سال ۲۰۱۵، تنها ۵۰۰ پرونده از متقاضیانی که پیشنهاد کاری ازکارفرمایی در استان ندارند را خواهد پذیرفت. نتیجتا بسیار مهم است که متقاضیان این روش در صورت تمایل به اقدام از این طریق هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری مدارک اقدام نمایند.

۲. افرادی که تحت این روش و بدون پیشنهاد کاری اقدام می کنند باید جزو لیست مشاغلی باشند که استان ساسکچوان تعیین نموده است.

۳. متقضایان این روش نیز همانند بسیاری دیگر از روشها بر اساس معیارهای تحصیلات، سوابق کاری، زبان و قدرت تطابق با استان ارزیابی می شوند و می بایست امتیازات لازم را کسب نمایند.

۴. توانایی در زبان انگلیسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و استان، مدرک زبان از تمامی متقاضیان دریافت خواهد کرد. حداقل دانش زبان برای واجد شرایط بودن، داشتن آیلتس ۴ می باشد.

۵. مشاغلی که نیاز به تاییدیه سازمان نظارتی دارند قبل از هرچیز می بایست نسبت به اخذ مجوز از سازمان نظارتی اقدام نمایند.