مراکز خرید جزیره بالی

محله ي کوتا بيچ :
در اين محله وجود بازارچه هاي سنتي فراوان در کنار مراکز خريد مدرن، هر گردشگري را از کوچک و بزرگسال تا زن و مرد را به سوي خود فرا مي خواند. در اين محل هرچيزي که به ذهن شما برسد موجود است، از بوتيک هاي فروشنده برندهاي معروف جهاني تا دي وي دي هاي کپي. اما فراموش نکنيد که يکي از مراکز مهم فروش صنايع دستي و سوغاتي هاي زيباي بالي همين جاست ضمناً توقفي کوتاه در يکي از رستوران ها و کافي شاپ هاي اين محله که در کنار هر کوچه و خيابان اين منطقه ?? ساعته پذيراي ميهمانان مي باشند نيز بسيار با صفا است. در اين منطقه يکي از معروفترين رستوران هاي جهان يعني هارد راک کافه نيز واقع گرديده است. از مراکز خريد معروف اين منطقه نيز که نسبتاً اجناس مرغوب با قيمتي مناسب در اختيار خريداران قرار مي دهند ميتوان به ديسکاوري مال و دي . اف . اس اشاره نمود که در مجاورت ساحل زيباي اقيانوس هند واقع گرديده اند. بازديد از مکان سابق نايت کلاب پدي و اداي احترام به قربانياني که در سال ???? هدف حمله تروريستي گروه هاي خرابکار قرار گرفته و کشته شدند نيز از کارهاي اجتناب ناپذير هر گردشگر و بازديدکننده از اين منطقه محسوب مي گردد. کوتا اسکوير نيز در مرکر اين منطقه قرار دارد. در اين ميدان و خيابان مربوطه نيز تعداد بسياري بوتيک هاي عرضه کننده برند هاي گرانقيمت جهاني مانند آديداس ، بيلابونگ ، ريپ کارل و بسياري ديگر قرار گرفته اند. فروشگاه زنجيره اي ماتاهاري نيز در اين خيابان داراي يکي از شعب بزرگ خود مي باشد.


جيمباران :
اگرچه گردشگران به اين منطقه بيشتر بخاطر گوناگوني غذاهاي دريايي سر مي زنند ، اما هنوز هم چيز هاي خوبي براي خريدن در اينجا موجود است. در اين نقطه هنر سفالگران بالينزي را ميتوان از نزديک ديد و کمي آن طرف تر تخته هاي موج سواري دست ساز را در کنار ويوبردهاي بسيار گرانقيمت غربي تهيه کرد. در اينجا معدود بوتيک برند فروشي واقع گرديده است اما بازديد از فروشگاه هاي زير خالي از لطف نمي باشد.
ـ Jenggala
ـ Konderatu
ـ Surfer’s Paradise


سانور بيچ :
در سانور بيچ آن طوري که خريداران از نظر خريد مي بايست، ارضا نخواهند شد. اما هرگز از ياد نبايد برد که در اين منطقه نيز جزيره بالي و ساکنانش هنوز اجناس خاصي را قابل عرضه به خريداران گردهم آورده اند. در سانور بيچ مي توان انواع و اقسام لباس هاي شنا و ساحلي را با قيمتي بسيار مناسب تهيه نمود. فراموش نکنيد که چانه زدن در سراسر آسياي جنوب شرقي رايج بوده و اين منطقه نيز از خارج از آن قاعده نخواهد بود. در اينجا به راحتي مي توان اجناس را کمتر از نصف مبلغي که فروشنده مي گويد خريد. اما کمي آنطرف تر در خيابان سانور شما مي توانيد مرواريدهاي بسيار گرانقيمت بالي را از جواهر فروشي هاي اين منطقه تهيه کنيد. همچنين فروشگاه و سوپر مارکت هارويز نيز که در خيابان اصلي سانور و بعد از هتل هايات ريجنسي قرار گرفته است نيز مکاني خوبي براي کمي خنک شدن و شايد اندکي خريد مايحتاج روزانه مي باشد. پس از هارويز نيز شما با دنيايي از هنر روبرو خواهيد شد. صنايع دستي اين منطقه ، شامل مبلمان ، تابلوهاي نقاشي و سنگ هاي بسيار زيباي تراشيده شده با دست مي باشد که مي توان به يادگار قطعه اي از آن ها را هرچند کوچک به خانه خود ببريد.


اوبد :
اينجا بهترين جا براي خريد صنايع دستي است. اگرچه صنايع دستي بالي را در هر نقطه اي از اين جزيره مي توان يافت، اما اينجا مرکز عرضه عمده صنايع دستي ساخته شده به دست ساکنين روستاهاي اطراف که در امتداد جاده منتهي به جنگل ميمون ها قرار گرفته اند مي باشد. اگر به آن طرف خيابان نگاه کنيد مطمئناً پيرمردي را خواهيد ديد که با دستان هنرمندش با قطعه اي چوب عشق را با هنر تلفيق و اثري با ارزش را خلق مي کند. اگرچه چانه زدن در اينجا هم رايج است ،اما ديدن دستان رنجور آن پيرمرد ديگر راهي براي چانه زدن در اوبد باقي نمي گذارد.


مراکز خريد مدرن :

بالي نيز به مانند تمامي نقاط توريستي جهان مجهز به مرکز خريدهاي مدرن و مجللي گرديده است. در اينجا به معرفي برخي از آن ها پرداخته ايم .


گالريا :
گالريا يکي از گسترده ترين مال ها در سطح استراليا، آسيا و آمريکاست. در گالريا بهترين برندهاي جهاني، عطر، کيف و کفش و البسه عرضه گرديده و نيز يکي از بزرگترين شعب فروشگاه هاي زنجيره اي ماتاهاري و تعداد بسيار زيادي بوتيک هاي ديگر در آن واقع شده اند. در اين مرکز خريد که در نزديکي کوتا و در ميدان امام بنجل واقع شده است شعبه اي از بزرگترين ابزار فروشي جهان يعني ايس هاردوير نيز قرار دارد.


ديسکاوري :
يکي از زيباترين مراکز خريد بالي است که در مجاورت دريا قرار گرفته است. دپارتمان استور سنترو نيز درون همين مجموعه قرار داشته که مملو از برندهاي جهاني بوده و نيز قيمت هاي مناسبي دارد. رستوران هاي اين مرکز خريد نيز که در کنار دريا و در ساحل باز تعبيه گرديده اند بسيار با صفا مي باشند. تور بالي