مهاجرت به کشور رومانی از طریق کار

کار در رومانی ( کار در کشور رومانی ، کاریابی در کشور رومانی ، چگونگی کار پیدا کردن در کشور رومانی):

ویزای کار درکشور رومانی از چند طریق صورت می گیرد یکی از راه های اخذ ویزای کار این است که شخص در کشور رومانی یک دعوت نامه کاری از یک شخص واجد شرایط که دارای شرکت معتبر در کشور چک است دریافت نماید که شخص نیز باید شرایط لازم را داشته باشد (موسسه حقوقی ملک پور به شما مشاوره حقوقی رایگان در این زمینه خواهد داد.) .یکی دیگر از شرایط لازم پذیرفته شدن برای ویزای کار این است که در آگهی پذیرفته شوید ، که طی مراحلی که ابتدا ۳ ماه در داخل کشور سپس ۳ماه در اتحادیه اروپا آگاهی شود اگر شخص مورد نظر پیدا نشود از ایران یا کشور دیگر نیرو میگیرند ، وقتی شخص در این آگهی پذیرش شد می تواند برای اخذ ویزا اقدام نماید. پیدا کردن کار فرما در اروپا شرایط خاصی دارد که در ادامه مطالب به طور کامل بررسی خواهیم کرد و کارفرما پس از آگهی شغل خود باید برای استخدام شخص متقاضی، حقوقی را در نظر بگیرد که کل هزینه های شخص و خانواده آن را در بر داشته باشد .این حقوق باید پس از کسر هزینه مالیات محاسبه گردد که آیا برای مخارج شخص مهاجرت کننده کفایت میکند یا خیر ؟

بنابراین چنانچه عنایت فرمودید اخذ ویزای کار در رومانی امری حقوقی است که باید مراحل قانونی و حقوقی آن سپری گردد و اساسا باید کارفرما این امکان را داشته باشد که برای کارمند متقاضی رومانی باید مجوز داشته باشد که برای کارگر متقاضی تقاضای ویزای کار کند..در اصطلاح شخص کارفرما در کشور باید بتواند اسپانسر شود.( sponsor _) در کل اقدام برای ویزای کار بدون داشتن اسپانسر امری سخت است . مراقب باشید افراد کلاهبردار ادعا میکنند که میتوانند در مدت کم ویزای کار برای شما اخذ کنند ،اینها از میل زیاد اشخاص در چک استفاده میکنند و این حرفها را میگویند، اول از شخص سوال کنید تا از کشور خارج شده که اکنون بخواهد کار شما را انجام دهد ، باور کنید بسیاری از این دفتر مهاجرتی در کشور ما دارای مشاورینی هستند که نه تنها اصلا با درس حقوق بین الملل خصوصی آشنا نیستند بلکه تا کنون پا از ایران بیرون نگذارده اند . یکی از همین دفاتر کلاهبردار توسط شخصی اداره میشد که با سن ۲۴ سال و حتی یک بار هم تجربه سفر آسیایی را هم نداشته لیکن این شخص به مردم وعده اخذ دعوت نامه کاری میداد. دفتر مهاجرتی متعلق به موسسه حقوقی ملک پور تحت نظر مستقیم آقای امیر محمد ملک پور وکیل پایه یک دادگستری اداره میشود ایشان صرف نظر از این که در حال تحصیل در زمینه دکتری حقوق در یکی از بهترین دانشگاه های دنیا هستند (مدرک پذیرش دکترای ایشان در گالری موجود است ) در ضمن آقای ملک پور شخصا به ۳ قاره جهان سفر داشته اند ونسبت به بسیاری از کشور های دنیا از نزدیک آشنایی دارند.به یاد داشته باشید اخذ دعوتنامه کاری امری ساده نیست که چند شخص بیسواد و بی تجربه در آن به شما مطلب بیاموزند.

اگر شما بخواهید از این طریق اقدام کنید کل پروسه اخذ ویزای کار بین ۲ تا ۹ ماه به طول میانجامد که شخص متقاضی میتواند بعد از چند سال ( معمولا ۲ تا ۵ سال) تقاضای اقامت دایم کند و با قوانین کنونی این امر به راحتی مقدور میباشد.

یک راه دیگر برای اخذ ویزای کار ، اخذ ویزا از طریق مهارت یا تخصص می باشد که در برخی از کشور ها مانند استرالیا ،کانادا و دانمارک امکان پذیر می باشد .

ویزای این راه معمولا به نام ویزای مهارت خوانده میشود.(skilled worker ) .این ویزا در کشور های مختلف فرق دارد و در مورد کشور آلمان این امر در حل حاضر به سختی امکان پذیر است .

پروسه این ویزا در اکثر کشورها خیلی طولانی میباشد و بهترین کشوری که الان میتوان برای آن اقدام نمود کشور دانمارک است که یک پروسه ۷ تا ۹ ماهه دارد. البته نام ویزای کار دانمارک که مشهور به ویزای گرین کارت دانمارک شده است ویزای GR1 میباشد،

در خصوص کشور رومانی و کار در آن سوالات زیادی از ما میشود که ما سعی نموده ایم با توضیحاتی که به مشاورین داده ایم حتی الامکان این شبهات را رفع کنیم و شما میتوانید چگونگی کار در رومانی از ما سوالات خود را بپرسید و ما با کمال میل پاسخ میدهیم البته اگر بضاعت علمی یاری کند.تنها نکته ای که در در نهایت جهت اخذ و یافتن کار در رومانی به نظر میرسد این است که هرچند پروسه اخذ ویزای کار در رومانی اندکی سخت میباشد اما راههایی برای وصول و تسهیل کردن آن خواهیم داشت.

یکی از راه هایی که وجود دارد که ما بتوانیم در کشور رومانی کار فرما را پیدا کرده و به طور قانونی بتوانیم در آن کشور مشغول به کار شویم این است که به عنوان دانشجو وارد کشور رومانی شویم و چون در حین تحصیل اجازه کار نیمه وقت داریم می توانیم به محض این که شغلی آگهی شد آن را درخواست کنیم یا صبر کنیم که وقتی درسمان تمام شد از کارفرما در کشور رومانی درخواست کار کنیم ،این راه از جمله راههای بسیار مناسب می باشد زیرا پس از ورود به کشور رومانی شخص چون به عنوان دانشجو وارد کشور شده است فرصت دارد تا شغل مورد نظر خود را پیدا کند و آن را تا پس از اتمام تحصیلات خود ادامه دهد تا زمانی که بتواند از طریق این شغل اقامت کاری اخذ نموده و پس از پرداخت مالیات به مدت ۳تا۴ سال برای اخذ اقامت دائم اقدام نماید .در نهایت راههای دیگری نیز برای ورود به کشور رومانی نیز وجود دارد که در این مقاله مختصر نیمگنجد. شما میتوانید هر گونه سوال خود در باب موضوع مهاجرت را از دفتر مهاجرتی از قسمت موسسه حقوقی ملک پور سوال بفرمایید. از این که صفحات ما را با شکیبایی مطالعه نمودهاید یک دنیا سپاس گذاریم .