معرفی گرجستان

گرجستان
گرجستان قرنها جزئي از خاک کشورمان بود تا حدود 200 سال پيش که بدست روس ها از ايران جدا و البته سرانجام در سال 1991 از شوروي سابق استقلال پيدا کرد. اين کشور با ايران ريشه هاي تاريخي و فرهنگي مشترک بسياري دارد. پايتخت گرجستان، تفليس است. گرجستان از جنوب با ارمنستان و از جنوب غربي با ترکيه ، از جنوب شرقي با جمهوري آذربايجان و از شمال با روسيه همسايه است و از غرب اين کشور سواحل درياي سياه قرار دارد که يکي از بنادر مهم و توريستي گرجستان باتومي در آنجا واقع شده و هر ساله هزاران گردشگر با استفاده از تور گرجستان به اين شهرها سفر مي کنند. وجود آثار تاريخي، سواحل زيبا و مردماني مهربان و طبيعت بکر و زيبا موجب محبوبيت هر چه بيشتر اين کشور در دو دهه اخير نزد توريست ها شده است و از اين رو آژانس مسافرتي الفباي سفر نيز اقدام به برگزاري تور گرجستان نموده است.
تفليس:
مرکز سياسي ، فرهنگي و اقتصادي اين کشور است. اين شهر از قديم مرکز گرجستان بوده و امروزه هم يکي از مراکز مهم جهانگردي اين کشور بشمار مي آيد و داراي آثار هنري و فرهنگي و مراکز ديدني متعددي مي باشد
باتومي:
يکي از شهرهاي ساحلي کشور گرجستان است که در کنار درياي سياه واقع شده و داراي سواحلي زيبا و جاذبه هاي مهم گردشگري است که موجب شده توريست هايي که علاقه مند به شنا در درياي سياه و تفريح در اين منطقه هستند، از اقامت در اين شهر ساحلي لذت ببرند.
مجسمه يادبود مديا سمبلي است از شاهزاده اي از اساطير يوناني که در شهر باتومي در کشور گرجستان واقع شده است شايان ذکر است نمايشنامه مديا ( که فيلمي نيز بر اساس آن ساخته شده است ) از نخستين نمايشنامه هاي به جا مانده در تاريخ محسوب مي شود .
مديا نام زني در اسطوره‌ها و داستان‌هاي يوناني است که از اهالي منطقه کولخيس در گرجستان بود. زماني که ياسون  براي يافتن «پشم زرين» به کولخيس آمد. مديا عاشق او شد و ياسون را در انجام شرط‌ هاي سخت پدر و سرانجام ربودن پشم زرين ياري داد. آن‌ها با هم گريختند و ازدواج کردند.
بعدها ياسون او را رها کرد تا با گلاوکه، دختر کرئون ازدواج کند مديا از شدت حسادت و خشم ، گلاوکه و کرئون و فرزندان خود را کشت.
کشور گرجستان يکي از خوش پتانسيل ترين کشورهايي است که شما مي توانيد در آن از از جاذبه هاي بي نظيري استفاده کنيد. يکي از جاذبه هايي که مي توانيد در تور گرجستان ببينيد باتومي گرجستان ميباشد،  آکواريوم باتومي جز يکي از جاهاي پر بازديد و کم نظير در باتومي است که مردم از ديدني هاي آبي آن بسيار لذت مي برند.
در واقع هر کس مسافر گرجستان شود خاطره اي از اين آکواريوم را با خود به شهرش خواهد برد.  اين آکواريوم باطراحي منحصر به فردي که از ساحل باتومي، الهام گرفته توانسته يک مکان جذاب باشد.
طراحي اين آکواريوم به اين صورت است که شما مي توانيد آن را به عنوان صخره اي موج آورده تصور کنيد. نمايشگاه هاي داخلي اين آکواريوم ? بخش جداگانه اند که اگر از بيرون به آن نگاه کنيد حس مي کنيد که با ? سنگ بزرگ روبرو هستيد.ديدني هاي گرجستان تنها به اين آکواريوم ختم نمي شود و شما مي توانيد از ساير ديدني ها بازديد کنيد.
در هر کدام از اين نمايشگاه ها ديدني هاي جذابي در دسته بندي هاي خاصي قرار گرفته اند. اين گونه ها در واقع از درياي اژه و و درياي سرخ و سياه و اقيانوس کم نظيري مثل هند برداشت شده اند.
بسياري از آموزشگاه ها از اين نمايشگاه ها به منظور آموزش به دانشجويان خود استفاده مي کنند