تفریحات استانبول

در تمام طول سال مي توان به استانبول سفر کرد و تور استانبول رو تجربه کرد . در اواخر بهار يا اوايل پاييز مي توانيد از روزهاي آفتابي و هواي گرم لذت ببريد. اواسط تابستان، هوا بسيار گرم و شرجي است اما براي بيرون غذا خوردن در رستوران هاي دريايي يا نوشيدن قهوه ترک بسيار مناسب است. از اواخر آذر تا آخر اسفند، بادهاي سردي از سمت درياي سياه مي وزند و مه و گاهي برف سطح شهر را مي پوشاند . اما در عوض ، قيمت همه چيز ارزان تر است.
اگر دوست داريد همه جاهاي مختلف شهر را بگرديد، استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي بهترين گزينه است. بهتر است بخش قديمي سلطان آحمت را پياده گشت بزنيد . قطارهاي برقي اين شهر از 6 صبح تا نيمه شب فعال هستند و سلطان آحمت را به گالاتا / بي اغلو و لنگرگاه قايق هاي موتوري را به کاباتاش وصل مي کنند . با اتوبوس نيز مي شود به قسمت هاي ديدني شهر همچون موزه کاريه رفت. هزينه اتوبوس نيز همچون هزينه قطار برقي و قطار داخل شهري است. کرايه کردن اتومبيل در استانبول ديوانگي است ، مگر در مواقعي که مجبور هستيد، زيرا خطر تصادف در اين شهر بالاست و اصولا جاي پارک نيز وجود ندارد.
استانبول شهر اوراسيايي ترکيه ، پراز جاذبه هاي گردشگري ست . جاذبه هاي توريستي استانبول به سن خاصي اختصاص ندارد و بسيار متنوع اند . از مساجد و کاخ ها گرفته تا موزه ها و بازارهاي تاريخي،از پارکهاي آبي استانبول تا تورهاي کشتي اين شهر ، هر کدام در طول سال پذيراي توريست هايي از کل دنيا هستند . اکثر اين جاذبه ها حول و حوش منطقه سلطان احمد واقع شده اند و منطقه هايي مانند بي اوغلو و تکسيم هم چيزي کم از منطقه سلطان احمد ندارند. مسجد آبي (مسجد سلطان احمد) و مسجد اياصوفيه مکان هايي هستند که هر توريستي قطعاً از آنها بازديد مي کند. غذا و خورد و خوراک يکي از اجزاي اصلي فرهنگ ترک هاست، پس بايد منوي غذاها را با دقت نقشه خواني بخوانيد . در ضمن از مراکز خريد استانبول حتماً سوغاتي بخريد. مکانهاي تفريحي استانبول يکي از جاذبه هاي استانبول هستند که گردشگران رو به وجد ميارن و نبايد تجربه کردن اونارو از دست داد . پيشنهاد ميکنم تفريحات جذاب زير رو بهيچ وجه از دست ندين .