اطلاعات قبرس شمالی

كشور قبرس برروي سومين جزيره درياي مديترانه قراردارد كه به دو بخش ترك نشين (شمالي) و يوناني (جنوبي) تقسيم بندي شده است كه بخش شمالي آن درحاكميت تركيه و بخش جنوبي در حاكميت يونان مي باشد.ترك ها مسلمان و يوناني ها ارتودوكس مي باشند.
كشور قبرس كه پايتخت آن نيكوزيا مي باشد جزء اتحاديه اروپا بوده و واحد پول آنها يورو مي باشد. ايرانيان جهت مسافرت به اين بخش از جزيره نياز به اخذ ويزا دارند.
قبرس داراي آب و هواي معتدل مديترانه اي با تابستانهاي گرم و خشك و زمستانهاي معتدل مي باشد که در فروردين و ارديبهشت روزها داراي گرماي مطبوع است اما در شب ممکن است که درجه حرارت کمي کمتر شود . بهترين فصل براي کساني است که مايلند در طبيعت به گشت وگذار بپردازند چون همه جا سبز است وگلها شکفته اند، در ماه هاي خرداد , تير ومرداد که گرمترين ماههاي سال هستند و بهترين زمان براي شنا و تفريحات دريايي ، ماه هاي شهريور و مهر روزهاي گرم با شبهاي سرد دارد و در مهر آبان روزها داراي گرماي مطبوع براي مسافرتهاي پاييزي است و در اين فصل کماکان ميشود شنا کرد و ورزشهاي فضاي باز را انجام داد .در آذر و دي که هوا پاييزي است گاهي وقتها باران مي بارد اما هنوز خورشيد در بعضي روزها نور افشاني مي کند و هواي بسيار مناسبي است براي تفريحات و ورزشهاي خارج از منزل .در ماه بهمن روزها به ندرت گرم و شبها سرد هستند . درختان بادام شکوفه کرده اند و هواي بسيار مناسب براي ورزش اسکي در کوههاي ترودوس است.در اسفند هواي معتدل و مطبوع بهاري مناسب براي تفريحات و ورزشهاي خارج از منزل و پياده روي در قبرس مي باشد. اماكن تاريخي اطراف جزيره كه بازمانده اي از رم باستان مي باشد و موزه ها و همچنين نوار ساحلي جزء اماكن مورد بازديد توريست ها مي باشد. تور قبرس شمالي
لارناکا و جاذبه هاي گردشگري آن
سومين و قديمي ترين شهر قبرس مي باشد كه در محل شهر باستاني كيتون بنا نهاده شده است. جهانگردان در اين منطقه زيبا مي توانند از درياي آرام آن با سواحل نرم شني و آفتاب گرم، غروب هاي زيبا، مردم مهمان دوست ، بازي ها و ورزشهاي آبي ، آثار باستاني به جا مانده از مسلمانان و مسيحيان و... لذت ببرند.
اماکن و مناطق توريستي لارناکا : كوه Troodos- مكان تاريخي Omeriye Hamam- موزه ملي مبارزه - موزه قبرس- موزه Byzantin- موزه سكه- كليساي لازاروس
قلعه لارناكا- مسجد حلاسطان