پیدا کردن کار در استرالیا

لطفا توجه داشته باشيد که با تمام تلاشي که دولت استراليا مي نمايد تا از طريق پذيرفتن مهاجرين سمتهاي خالي شغلي در استراليا را پوشش دهد، واقعيت اين است که شرايط به اينگونه هم نيست که هر مهاجر متخصص جديد الورود به استراليا به راحتي و بزودي مشغول کار در استراليا گردد. اگر در ايران از سمت شغلي و شرايط زندگي خوبي به لحاظ اقتصادي و اجتماعي برخوردار هستيد، ما به هيچ عنوان به شما پيشنهاد نمي نماييم که به محض اخذ اقامت و مهاجرت به استراليا به ا ين اميد که در آن کشور به موقعيت مناسبتري دست خواهيد يافت، بدون برنامه ريزي از قبل تعيين شده و مشخص ايران را ترک نماييد حتي اگر مجبور شويد 4 يا 5 ماه هم پس از اخذ اقامت در ايران بمانيد. لطفا به دلايلي که ما براي اين پيشنهادمان داريم و آنها را بصورت تجربي بدست آورده ايم توجه فرماييد:

1- شما هر تخصص و حرفه اي هم که داشته باشيد و هر قدر هم که در کار خود وارد باشيد اگر بدون برنامه ريزي وارد کشور محل سکونت جديد خود شويد حد اقل 6 ماه طول خواهد کشيد تا مراحل کاريابي براي يافتن يک شغل در زمينه تخصص خود را طي نماييد. مطمئنا شما نيز مانند بسياري ديگر از تازه واردين که بي برنامه مهاجرت کرده اند مجبور خواهيد شد اين مدت را به کارهايي که اصطلاحا به آنها Bridging Job گفته مي شود مشغول شويد. اين نوع کارها را عموما افراد کم سواد و يا مهاجريني انجام مي دهند که موفق نشده اند در بازار کار حرفه اي براي خود شغلي بدست آورند. پس آيا بهتر نيست قبل از مسافرت به کشور جديد کمي صبورانه تر عمل مي نموديد و سعي ميکرديد قبل از عزيمت حداقل پايه هاي اوليه جهت مشغول شدن به کاري را بنا نهيد که با حرفه و تحصص اصليتان تا حدي ارتباط داشته باشد؟ البته اين را بدانيد که اگر در ايران فرضا مدير يک شرکت IT هستيد، محال است که در بدو ورود به استراليا بتوانيد به عنوان مدير يا حتي معاون يک شرکت IT مشغول به کار شويد اما باز بهتر است در يک شرکت IT حتي شده مدتي را بعنوان طراح وب مشغول شويد تا اينکه بخواهيد به شغل گارسوني روي بياوريد که تفاوت زيادي با شغل فعليتان در ايران دارد.

2- توجه داشته باشيد که زمان مهاجرت هر قدر آينده تان در کشور جديد برايتان واضح تر باشد پروسه زندگي در کشور جديد بسيار راحتتر و دلپذير تر خواهد گرديد. همين که بدانيد در بدو ورود به چه کاري مشغول خواهيد شد و در آمد شما از آن کار به چه ميزان خواهد بود باعث مي شود آينده اقتصادي خود و خانواده خود را راحتتر محک بزنيد و در نتيجه پس از اخذ ويزا با اطمينان خاطر و اعتماد به نفس بسيار بالاتري اقدام به مهاجرت نماييد.

بنابر اين ما به شما پيشنهاد مي نماييم پس از اخذ اقامت از خدمات مشاوره ما جهت چگونگي پيدا کردن کار در استراليا قبل از اينکه خودتان به استراليا سفر نماييد، استفاده کنيد. ما به افرادي که اقامت استراليا را با راهنمايي و مشاوره ما اخذ نموده باشند کمک خواهيم نمود که پس از اخذ اقامت کاري را در استراليا پيدا کنند که تا حدي با حرفه و تخصص فعليشان همخواني داشته باشد.