چه زماني به استانبول سفر کنيم؟

تور استانبول- در تمام طول سال مي توان به استانبول سفر کرد. در اواخر بهار يا اوايل پاييز مي توانيد از روزهاي آفتابي و هواي گرم لذت ببريد. اواسط تابستان، هوا بسيار گرم و شرجي است اما براي بيرون غذا خوردن در رستوران هاي دريايي يا نوشيدن قهوه ترک بسيار مناسب است. از اواخر آذر تا آخر اسفند، بادهاي سردي از سمت درياي سياه مي وزند و مه و گاهي برف سطح شهر را مي پوشاند. اما در عوض، قيمت همه چيز ارزان تر است .

: رسيدن به ترکيه

هوايي
پروازهاي ايراني و ترک متعددي در طول هفته به سمت استانبول پرواز مستقيم دارند. طول سفر هوايي بين تهران و استانبول، 3 ساعت است .

حمل و نقل
اين شهر دو فرودگاه بين المللي به نام هاي آتاتورک و سابيها گوکچين دارد. فرودگاه آتاتورک در داخل شهر و سابيها گوکچين در 20 کيلومتري منطقه آسيايي و45 کيلومتري بخش اروپايي استانبول قرار دارند .

از فرودگاه آتاتورک، در سمت اروپايي شهر با قطار به زيتين بورنو برويد و از آنجا با تراموا به سلطان احمت (به مقصد مسجد آبي و آيا سوفيا) برويد و سپس به سمت شاخ طلايي برويد. در قسمت آسيايي نيز سوار اتوبوس هاي هاواش بشويد و به سمت تکسيم برويد که حدود يک ساعت زمان مي برد .
اين سفر حدود 40 دقيقه تا يک ساعت طول مي کشد. براي رفتن به آکساراي مي توانيد از بيرون فرودگاه، سوار اتوبوس هاواش بشويد که حدود 4 پوند هزينه دارد. هزينه تاکسي در اين شهر گران است .

دريايي
اسکله کشتي هاي کروز در قلب شهر در کاراکوي قرار دارد. از اين اسکله مي توان در عرض 5 دقيقه پياده رفتن به ايستگاه قطار برقي رسيد که در عرض يک دقيقه شما را به قسمت قديمي سلطان آحمت مي رساند. البته در آنجا تاکسي هاي زيادي نيز هستند که مي توان آنها را کرايه کرد .

قطار
خط راه آهن استانبول شهرهاي پاريس و استانبول را از طريق وين به هم وصل مي کند .