سوالات متداول در مورد کلیات مهاجرت و کسب اقامت کشور کانادا

کارت اقامت دائم کانادا (PR Card) چيست؟
کارت اقامت دايم کانادا به مانند ويزاي اقامت دائم مي باشد. شما با دارا بودن اين کارت اجازه زندگي، تحصيل و کار را دارا بوده و از تمام حقوق شهروندي کانادا بر خوردار مي باشيد. تنها تفاوت بين کارت اقامت دايم و کارت شهروندي (Citizenship Card) کانادا در اين است که، شهروندان کانادا مي توانند پاسپورت کانادايي دريافت کرده و در انخابات کانادا شرکت کنند. افراد مقيم دايم کانادا پس از ? سال زندگي در کانادا مي توانند براي کارت شهروندي اقدام نمايند.

تفاوت ويزاي کار و اقامت دائم در چيست؟
ويزاي کار به صورت موقت بوده و افرادي که با واسطه ويزاي کار در کانادا زندگي مي کنند نمي توانند از امکاناتي که به صورت رايگان در اختيار افراد مقيم کانادا قرار مي گيرد استفاده نمايند. اين امکانات رايگان شامل آموزش زبان، حقوق بيکاري، خدمات درماني، خدمات بازنشستگي و … مي باشد.

آيا مي توان همزمان براي ويزاي مهاجرت و ويزاهاي موقت کانادا اقدام نمود؟
بله، شما مي توانيد در کنار پرونده مهاجرتي خويش براي ويزاي کار، تحصيلي و يا توريستي اقدام نماييد.

آيا استفاده از وکيل مهاجرت به پرونده مهاجرتي من سرعت مي بخشد؟
بله و خير. فقط به دليل ارسال پرونده اي توسط وکيل مهاجرت باعث نمي شود که اداره مهاجرت آن پرونده را قبل از پرونده هايي که بدون وکيل ارسال شده است بررسي نمايد، ولي پرونده هايي که توسط شرکت مهاجرتي بانيان سعادت تهيه مي شود دقيقا مطابق با قوانين روز مهاجرت و بر اساس استاندارد هاي اداره مهاجرت کانادا مي باشد. اين امر باعث مي شود که از هرگونه رد شدن پرونده و يا درخواست مدارک بيشتر و يا نامه نگاري هاي اضافه جلوگيري شود. اين موارد باعث تسريع شدن پرونده مي گردد. همچنين به دليل اينکه کليه مکاتبات با اداره مهاجرت به کانادا و بلعکس از طريق دفتر ما در کانادا انجام مي شود، امکان گم شدن نامه ها در اداره پست و يا دير رسيدن نامه به فرد متقاضي به حداقل مي رسد. با انتخاب شرکت مهاجرتي بانيان سعادت شما مي توانيد شانس قبولي خود را به مراتب افزايش داده و از پيشرفت کار خود مطمئن شويد.