موقعیت ماهواره ای بلغارستان

" گلدن سندز " يکي از بزرگترين سواحل شمالي درياي سياه است که در 19 کيلومتري وارنا و 490 کيلومتري شرق صوفيا، پايتخت بلغارستان قرار دارد. شهرت اين منطقه به دليل ماسه هاي خاص ساحل درياي سياه است. اين ساحل مملو از پوشش گياهي سرسبزي است که با بوته ها و درختان فراوان و متنوّع، آن را به يک پارک واقعي شبيه کرده است. آب معدني جاري در لوله ها به سمت ساحل و همچنين مرز جنگلي حيرت آور و فلات فراننگن، گلدن سندز را مبدّل به يکي از مرواريد هاي درياي سياه کرده است.
دماي هوا تقريبا 27 درجه ي سانتي گراد است که محيط زيست گلدن سندز را تفرّجگاهي بي نظير و شگفت آور براي استراحت و تفريح کرده است.يکي از القاب معروفِ اين منطقه، "ساحل ماسه هاي طلائي" است که به دليل اين شهرت بين المللي، از ماه مِي تا آخر سپتامبر، مملو از توريست هاي اروپايي، آمريکايي، آسيايي و... مي شود. اين شهرک توريستيِ 4 کيلومتر مربعي شامل بسياري از تفريحات از جمله اقسام رستوران ها، کلوپ ها، کافي شاپ ها، فروشگاه ها، مکان هاي بازي براي کودکان و ورزش هاي دريايي است. اين کشور به دليل گذراندن زمستان طولاني و سرد،بيشترين برنامه هاي تفريحي خود را در اين 3 ماه تابستان، براي مسافران اجرا مي کند، مسافران مي توانند از گشت هاي بسيار متنوّعي در اين منطقه استفاده کنند که به برخي از آنها اشاره مي کنيم:

" گشت وارنا و دلفين ها " با اين گشت در سفر نيمروزي با اتوبوس به صورت پانوراميک، از مکان هاي ديدني شهر، پل آسپاروخوف و کاتِدرال و نمايش دلفين ها بازديد به عمل مي آيد که لازم به ذکر است دلفين هايي که در جزيره ي کيش هستند از اين مکان خريداري شده اند.

" مراکز خريد " ورانا چندين مرکز خريد دارد که مهم ترين آنها عبارتند از:
گراند مال(GRAND MALL)، مال وارنا(MALL VARNA)، وارنا تاورز (VARNA TOWERS)، پي فو مال(P FOHE MALL)، که شما مي توانيد بسياري از لوازم مورد نياز خود را اعم از پوشاک، لوازم تزئيني منزل، تمامي لوازمي که به کودکان مربوط مي شود، مواد خوراکي، کتاب، لوازم موسيقي، جواهرات، لوازم التحرير، سينماهاي متعدد، فست فودها و رستوران هاي متنوع و... را از اين مکان ها تهيه کنيد. علاوه بر گشت فوق گشت هاي ديگري هم در اين مکان تدارک ديده شده است که از جمله مي توان به «گشت بالچيک/کالياکرا»، «جزيره ي نِسِبار»، و «افسانه دانوب» اشاره کرد.

" بالچيک / کالياکرا " گشت بالچيک(BALCHIK)و کالياکرا(Kaliakra) به همراه نمايش هاي متنوّع، سفر نيمروزه با اتوبوس که گردش و بازديدِ بعد ازظهر از بالچيک آغاز مي شود. بالچيک، تفرّجگاهي کوچک است در شمال ساحل بلغاريِ درياي سياه که در قرن پنجم قبل از ميلاد بنيان شده است. بالچيک امروزه به عنوان اقامتگاهِ ييلاقيِ ملکه ماريا، ملکه فقيد روماني، مشهور است. عمارت آن ترکيبي است از گلچين سبک هاي شرقي و اروپايي، با بوستان هاي جذاب و گيرا با بيش از 600 گونه گياهان کمياب از سراسر جهان. توقّف بعدي در دماغه ي زيبا و بديع کالياکرا است با خرابه هاي به جا مانده از قرون وسطي و آثار باستاني واقع در موزه. نمايش متنوّع و بي نظير «رقصِ آتش بلغاري با پاهاي برهنه روي زغال سرخ»، نيز بسيار جذّاب و ديدني است.

" تور نِسِبار(NESSBAR)، شهر چهل کليسا ": در سفر در کنار ساحل جنوبيِ درياي سياه، از روستاهاي زيبايي مي گذريم که هريک داستاني براي گفتن دارند. بازديد از شهر قديمي نِسِبار که روي دماغه اي بيرون آمده از دريا واقع شده است ما را با مجموعه اي از کليساهاي قديمي مواجه مي کند که قدمت آنها به قرن سيزدهم ميلادي باز مي گردد. مغازه ها، کوچه هاي باريک و ساختمان هاي قديمي، زمان را به گذشته و دوران يوناني ها، رومي ها و بيزانس باز مي گرداند.

" افسانه دانوب(DANUBE)"سفر يک روزه با اتوبوس، بازديد از خانه هاي قديمي،اسب و درشکه سواري، ناهار و نمايش سنّتي و آهنگ هاي فولکلوريک به همراه يک گردش آبي در رودخانه دانوب. تور بلغارستان
" غذا "جالب است که بسياري از غذاهايي را که سال ها اسمشان را شنيده ايم، مي توانيم در اين کشور تجربه کنيم! مثل کباب بلغاري،سوسيس بلغاري، پنير بلغاري و ...
ذائقه ي غذايي مردمان اين کشور بسيار نزديک به ذائقه ما است و چون اقوام تُرک در اين کشور غالب هستند، پخت ترکي در اين کشور متداول است.لازم به ذکر است اين کشور بزرگترين صادر کننده ي ميوه و تره بار در اروپا است و مي توانيد در آنجا از ميوه هاي بسيار تازه و خوشمزه بهره ببريد. يکي از جالب ترين توليدات اين کشور، «پنير» است که از نظر کيفيت، شبيه پنير ليقوان خودمان است که از شير گاوميش گرفته مي شود و بسيار پرطرفدار است.
منبع: دلتابان