کشور ایتالیا را بهتر بشناسید

 کشور ایتالیا یکی از تاپ ترین و با شکوه ترین مقاصد گردشگری اروپا محسوب می شود و همچنین بیشترین میراث جهانی ثبت شده در یونسکو را در جهان به خود اختصاص داده است و به راحتی می توان فهمید که چرا هنگام سفر به کشور ایتالیا با لیستی بی پایان از جاذبه های گردشگری این کشور مواجه می شوید. 

 
کشور ایتالیا، کشوری اروپایی با خط ساحلی مدیترانه ای طولانی است که نشانه های قدرتمندی خود را در فرهنگ و غذاهای غربی بر جای گذاشته است. این کشور جزئی از جنوب مرکزی قاره اروپا و بخشی از اروپای غربی محسوب می شود و با کشور های فرانسه، سوئیس، اتریش، اسلوونی و میکرو استیت های شهر واتیکان و سان مارینو مرز های زمینی دارد. 
 
آب و هوای کشور  ایتالیا، به دلیل طول این شبه جزیره و شکل کوهستانی بخش های داخلی آن، بسیار متنوع است. در بیشتر مناطق شمالی و مرکزی داخلی آن، آب و هوا از نیمه گرمسیری مرطوب تا قاره ای مرطوب و اقیانوسیه متغییر است. به ویژه، آب و هوای منطقه جغرافیایی دره پو (Po) که عمدتا قاره ای با زمستان های سخت و تابستان های گرم است.
 
معرفی کشور ایتالیا
 
زبان رسمی کشور ایتالیا، ایتالیایی است. البته به خاطر وجود مهاجرین در این کشور، حدود هشتصد هزار نفر از مردم کشور ایتالیا، زبان مادری آن ها، زبان رومانی است. 
 
دین و مذهب کشور ایتالیا را می توان مسیحی کاتولیک رومی دانست اما باید توجه داشت که از سال 1985، این مذهب دیگر به طور رسمی مذهب دولت نیست با این که 74.4 درصد از مردمان کشور ایتالیا مسیحی کاتولیک هستند.
 
جمعیت کشور ایتالیا بر اساس داده های سازمان ملل تا اواسط سال 2019 حدود 60 میلیون و 550 هزار نفر تخمین زده شده است. جمعیت کشور ایتالیا معادل 0.78 درصد از جمعیت کل جهان است. ایتالیا در فهرست کشورها از نظر جمعیت در رتبه 23 قرار دارد.
 
واحد پول کشور ایتالیا، یورو است اما تا قبل از سال 2002 واحد پول کشور ایتالیا لیر بوده است. 
 
پایتخت کشور ایتالیا، شهر رم، محل زندگی پاپ و واتیکان و همچنین آثار هنری برجسته و ویرانه های باستانی است که به خاطر داشتن جاذبه های مشهورش از جمله کولوسئوم، فروم روم، فواره تروی و کلیسای باسیلیکای سنت پیتر شهرت فراوانی دارد و در صدر لیست سفر گردشگران قرار دارد. هنگام سفر به رم، شما می توانید از شهر مذهبی آن یعنی واتیکان نیز بازدید نمایید. 
 
از میان شهرهای بزرگ و معروف ایتالیا می توان به فلورانس با آثار هنری منحصر به فردی مانند شاهکار هنری میکل آنژ «دیوید» و کلیسای جامع Brunelleschi اشاره کرد. شهر بعدی ایتالیا، شهر ونیز یعنی شهر کانال ها است. شهر ونیز به دلیل داشتن صد جزیره، کانال ها، گوندولا ها و معماری زیبایش، شهرت جهانی دارد. شهر ونیز با وجود آثار بی همتایی مانند گرند کانال، پل ریالتو و کلیسای باسیلیکای سنت مارکز مطمئنا تأثیری ماندگار بر شما بر جای می گذارد. یکی دیگر از شهر های مهم کشور ایتالیا شهر میلان، پایتخت مد کشور ایتالیا است. شهر واتیکان دارای جاذبه های محبوب و بی همتایی مانند کلیسای سیستن نقاشی شده توسط میکل آنژ، خانه پاپ و کلیسای کاتولیک است.
 
ایتالیا تا قرن ها در شکل گیری فرهنگ غربی نقش اصلی را داشته و همچنین به خاطر وجود هنرمندان و فرهنگ های سنتی آن شهرت فراوانی دارد. در طول دوره قرون وسطی و دوره رنسانس، تعداد دادگاه های برای جذب بهترین معماران، هنرمندان و اندیشمندان با هم رقابت داشتند و بدین ترتیب میراث برجسته و با شکوهی از بنا ها، نقاشی ها، موسیقی ها و ادبیات بر جای گذاشتند. علیرغم انزوای سیاسی و اجتماعی دادگاه ها، ایتالیا، سهم بیکرانی از تاریخ و فرهنگ اروپا و جهان دارد.
 
منبع: کنپارس تراول